Annons:
Etikettallmänt
Läst 4820 ggr
flocken
2012-04-01 16:23

Förlamande trötthet

Somnade innan 21 igår med huvudet i gubbens knä. sov hela natten. Gick ut med hundarna på fm i någon timme. Nu har jag sovit i nästan 4 timmar igen mitt på dagen. Gav hundarna mat emellan. Skulle lätt kunna somna igen. har inget minne av att jag har varit så här trött mina andra graviditeter. Mina värden ser jätte bra. Jag äter som jag ska. Rör på mig. Men orkar ingenting.  Visst sägs det att man är trött innan kroppen ställt om sig. Men såhär? Går in i v 12 på MÅndag. Gäsp & fy. Kan jag skylla på vädret ist? ;)

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
[Sarah E]
2012-04-01 17:45
#1

Så är det för mig också. Är hyfsat pigg på fm men efter lunch är jag trött, trött, trött och när jag kommer hem är jag som en sömngångare. Går och lägger mig vid 8. Skulle gå under annars.

Känner inte heller igen det här från de andra graviditeterna, men tror du inte det kan bero på att man är mer sliten från början när man redan har ett eller flera barn? Eller att kroppen är mer sliten eller att man är äldre? Vet ej, men det är nice att ha en ursäkt för att få sova i tid och otid ;)

flocken
2012-04-01 18:50
#2

#1 Skönt att man inte är ensam iaf. Att man redan har barn gör säkert sitt. Sonen vaknar kl 06 oavsett vilken dag. har iaf en underbar sambo som åker iväg med sonen bara han är hemma. Jobbar skifft. Då soover jag. Bara tittar mig omkring & ser hur mkt hushålls arbete jag ligger efter med. Mitt i denna trötthet har jag en hund, 2 kaniner & 19 marsvin att ta hand om. Sen Fibromyalgi & Bechterews.  tack gode gud att jag är sjukskriven iaf.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

[Sarah E]
2012-04-01 20:10
#3

Ja då är det kanske kroppens sätt att se till att du sparar energin till bebisen. Så tänker jag iaf. Är också tacksam över en underbar man som fixar allt! Har tre minst sagt fartiga pojkar här hemma som ser till att vi känner oss levande ;) Hoppas på en flicka denna gång :)

Trollhassel
2012-04-02 15:27
#4

Samma här. Skulle nog lätt kunna sova 14 timmar om dygnet! Ganska jobbigt faktiskt, och tråkigt att somna strax efter att vara färdig med att natta barn. Man får ju inten kvälls-mys-tid kvar, som man ju vill passa på med innan det kommer en bebis. Jag somnade 20 igår och skulle nog lätt ha sovit till 10 om inte väckarklockan ringt. vaknade 07.30 av klockan och det känndes som att jag sovit kanske 3 timmar. Blä!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Rokkur
2012-04-03 17:54
#5

Precis så var det för mig hela första trimestern, det blev bättre senare men var väldigt trött hela graviditeten. Men just den förlamande tröttheten gav med sigGlad tack och lov!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

flocken
2012-04-04 07:42
#6

får hoppas jag blir lite piggare snart. Igår var jag iaf ute i skogen & snubblade i 2,5 timme men en kompis & våra hundar.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Upp till toppen
Annons: