Annons:
Etikettallmänt
Läst 4469 ggr
flocken
2011-12-09 15:22

Mola/druvbörd

var inne idag på mitt andra VUL. Gjorde ett VUL i v 6 då vi såg något litet där inne. Idag i v8+3 var det tomt. Men livmodern & slemhinnor har växt. Jag har alla grav symptom. Så de misstänker Mola. Har gjort prover för att mäta grav hormonerna. Ska göra på Måndag igen. PÅ Onsdag ska vi till sjukhuset för skrapning. Om Det är Mola så kommer behandling sättas in.

det är meningen att vi inte ska ha fler barn. Vår dotter föddes i v 23 då jag fick HF med HELLP. var 30 min för döden själv. Hon levde i 1 timme. Sonen föddes i v 36. Hade då kontroller varje vecka. Nu är sonen 4 år & vi tyckte att ett syskon skulle passa. Så händer detta.

Orkar inte riskera mitt liv om & om igen. Men vi önskar oss så mkt ett syskon till sonen. Men vågar man fortsätta?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Kickan90
2011-12-09 18:35
#1

Har du pratat med någon läkare, tycker dom att ni kan försöka med ett barn till eller blir ni avrådda?

vet inte vad jag själv hade gjort i eran situation, men jag själv vill iallafall gärna ha 3-4 barn men är bara så himla glad att jag kunde bli gravid själv och att allt ser bra ut både för mig och för lilla bebben :)
har ju min sjukdom epilepsi petit mal och vissa kan ha svårt att få barn då också blir det ju lite "jobbigare" när man går på mediciner och inte all medicin är bra för fostret osv så kan tänka mig in lite i eran situation.

håller bara tummarna för att ni kommer på ett bra beslut som ni båda kan vara överrens om, men visst kan man längta efter ett syskon till sitt barn (:

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
2011-12-09 19:48
#2

På Onsdag har läkaren fått provsvaren så då får vi veta hur framtiden ser ut. Om det "bara" är MA så kan man egentligen börja försöka när man vill. men om det är Mola så är det strikta restriktioner.

Om man har haft Mola en gång så är det stor risk att få det igen. Vi som redan har svåra graviditeter i vanliga fall.

Jag har länge funderat på fosterbarn/stödfamilj. Jag skulle kunna tänka mig adoptera. Men är dyrt & med mina sjukdomar, Fibron & Bechterews, är det inte ens säkert att man blir godkänd.

det kanske skulle gå super med nästa grav. Men man är så körd i botten.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Kickan90
2011-12-12 20:47
#3

#2 hoppas att det "bara" är Ma isåfall.
Ja tyvärr är det väldigt strikt med att man ska vara "helt frisk" när man adopterar, vilket jag kan tycka är ganska konstigt.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Upp till toppen
Annons: