Annons:
Etikettpappor
Läst 3085 ggr
Lenore
6/25/08, 12:23 PM

Bra bok för pappor?

Jag tänkte låna en bok på bibblan om graviditet/förlossning/barn till min sambo då han inte gillar att läsa i dem vi fått av våra föräldrar. Där står för mycket gojja i dem säger han. Så nu efterlyser jag en bok som är gjord av män för män då dem antagligen är lite mer rakt på sak och mindre "gullifnuttiga". (Ville inte gå off topic i tråden "Inga män?"). Någon som har några bra tips på bra pappa-bäcker?

Annons:
kitty
6/25/08, 1:34 PM
#1

"du ska bli pappa" samt "du har blivit pappa" skriven av Dick Sundvall. Min sambo tyckte den var riktigt bra. Inte så mycket teoretisk fakta om hur mycket bebben växer utan mer om hur han som pappa upplevde graviditeten samt andra pappors åsikter. .  riktigt humoristisk :)

skulle den inte gå att låna kostar den inte många kronor på adlibris :)

Lenore
6/25/08, 1:39 PM
#2

Tack för tipset! :)

kitty
6/25/08, 4:04 PM
#3

vassego :)

finns en härlig liknelse när dom disskuterar hur stor bebisen i magen är i en viss vecka. Då gör han jämförelsen att om pappan har svårt att föreställa sig hur stort det är så är det ungefär som en ölburk ;)

Lenore
6/25/08, 4:11 PM
#4

Haha, ja då blir det väl lättare för dem att relatera till någonting. :)

kitty
6/25/08, 4:53 PM
#5

precis :)

Linn
11/27/09, 10:07 PM
#6

Beställde igår Värsta pappan av Ronny Olovsson, någon som hört något om den?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Mistletoes
11/28/09, 8:51 PM
#7

Jag har just traderat hem "du ska bli pappa" till min sambo som han ska få den dagen jag plussar ;)

Hört mkt bra om den och fick den superbilligt, bara hoppas att den är i bra skick också.

Linn
11/28/09, 10:08 PM
#8

#7 oooh! Lysande tips på att tala om att man har plussat! Tack för det!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: