Annons:
Etikettpappor
Läst 2978 ggr
[Catteklina]
2009-07-10 16:50

Hur lång tid...

…tog det för pappan att inse att det snart kommer finnas en bebis i hemmet att ta hand om och se efter?

Hade varit roligt att veta hur olika (eller lika) dom reagerar/reagerat :)

-C

Annons:
[Catteklina]
2009-07-10 16:55
#1

Vårt barn är planerat och blev till på en gång, men ändå så har det inte sjunkit in för sambon att det snart kommer finnas en bebis här. Går in i v.28 imorgon. Han liksom får "uppenbarelser" ibland och utbriser saker som: "Det är snart dags" ,"Det är nära nu" , "Hur gör man?" osv.

I förrgår kom han hem sent från jobbet och väckte mig för att utbrista: "Det är nära nu, jag har räknat, det är bara merän 2 månader och sedan är jag pappa!" Men sen säger han ingenting mer om det.
Vill inte prata om och inför förlossningen och tiden efter osv. Men älskar att känna på magen och "prata" med bebisen, köpa kläder och saker osv.
Kanske hans sätt att förbereda på?
Tycker att det är roligt att vi är så olika i sättet att förbereda oss inför det kommande :) Kanske mer verkligt för mig som bär och känner barnet?

Johanna
2009-07-11 02:09
#2

vi har BF om 11dgr(22e), o min karl har nog knappt fattat ännu att vi ska ha barn..Tungan ute

o ska jag vara ärlig så har jag det knappt heller…allt är klart för hennes ankomst o så men…

kommer bli igångsatt senast 27e om hon inte kommit så vi har ju även ett datum där vi senast blir föräldrar, o tanken slår mej ibland att:

fan! snart ska jag bli mamma! o det ska bo en bebis hemma hos oss..

fast kommer nog inse det först när värkar o allt drar igång..Skrattande

snuttis
2009-07-11 15:24
#3

När jag berättade för pappan att jag var gravid, då visade han inga känslor alls. När vi sen var på ultraljud, då var precis som att han förstod att han skulle bli pappa. Resten av tiden så njöt han bara av det.

[Catteklina]
2009-07-12 21:11
#4

#2 Jo, det känns ju lite annorlunda, helt klart. Men jag känner mig mer inställd på att det blir en bebis. Därför är det kul att höra andra, för alla känner olika. Dom 9 månaderna är både långa och korta ibland :)

#3 Min sambo visade ingenting den första tiden alls, men när vi varit på det första UL i v.16 så föll nog några bitar på plats, när han fick se den lille röra sig :)

Pernilla
2009-07-13 00:51
#5

Min sambo tog det dom något naturligt redan från början. Det var jag som inte fattade det riktigt förrän vår dotter var född. Va? Ska jag ta hand om den där? Hela tiden? Men det verkar ju jobbigt! Flört

[Catteklina]
2009-07-13 16:44
#6

#5 Haha! Glad Snabb omställning blev det då.
Jag kommer nog bli lika chockad när den väl ligger hos mig. Även om man är inställd på en bebis, så är det okänt och nytt och kommer nog kännas konstigt ändån, hehe.

Annons:
Upp till toppen
Annons: