Annons:
Etiketthälsa
Läst 7219 ggr
ChallisQ
4/17/10, 5:01 PM

Tips vid foglossning

Hej!

Jag har ett tips på hjälp vid foglossning. Jag fick själv rätt svår foglossning med mitt första barn och när jag vid min andra graviditet började känna av foglossningen redan efter halva graviditeten så fick jag nästan panik Rynkar på näsan

Men jag fick ett gammalt husmorstips som verkligen hjälpte: Ricinolja!

Nej, inte att dricka!

Utan att göra inpackning med. Häll rikligt (ca 1/2 dl) med ricinolja på en handduk, lägg handduken mot fogen, lägg en varmvattenflaska utanpå och bädda om med ett täcke. Sitt så i 30 minuter, tre gånger i veckan.

Det här tog bort min foglossning till 80% Skrattande Jag rörde mig obehindrat genom hela graviditeten och hade väldigt lite ont, det var stooor skillnad mot min första graviditet!

MEN köp inte ricinoljan på Apoteket, där är den svindyr. Jag köpte min från Crearome på nätet = mycket billigare Glad

Annons:
Lenore
4/17/10, 5:45 PM
#1

Fyller på med fler tips!

Jag rekommenderar att använda foglossningsbälte! Det hjälpte mig mycket förra graviditeten. Prata med barnmorskan så kan hon berätta var du får tag på ett.

Ett annat tips jag kan dela med mig av är TENS om man har foglossning i ryggen. Det kändes som att bli masserad, verkligen jätteskönt!
Den kan man även använda på benen om man är svullen då den stimulerar blodcirkulationen.
Finns att köpa på internet, kan vara ganska dyrt dock så man kanske kan se om man kan få tag på en begagnad. Ibland finns det även att låna på MVC, prata med barnmorskan!

clajo
4/17/10, 8:34 PM
#2

Tack för tipsen! Har beställt ett bälte som jag provat ut. Men jag har haft tur - har haft en väldigt skonsam graviditet och började inte känna av foglossningen förrän ett par veckor sen och barnet skall komma om 4-6 veckor.

Det går bra, bara jag får vila ofta! Glad

Ann1
4/18/10, 12:23 AM
#3

Jag har haft många mammor på min förlossningsförberedande gravidyoga som blivit hjälpt.

Enkla övningar som görs stärker snabbt upp muskulaturen och lindrar smärtan bra.

Ann1
4/18/10, 12:54 AM
#4

Roligt läsa om Ricinoljan, det ska jag ta med mig till mina mammor…

Blev tipsad om en sida med billiga bälten.

http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=83

Upp till toppen
Annons: