Annons:
Etikettallmänt
Läst 46865 ggr
[Theos]
2011-09-08 08:50

Roliga sätt att berätta att man är gravid?!

Vi tänkte berätta för familj och närstående väldigt snart men vi vill göra de på något roligt sätt ;)

Vi funderade på vykorts varianten som jag läst om för något år sen men nu kommer vi inte på nått kul att skriva.

På vilket roligt sätt berättade du för dina närstående??

Annons:
Ratlings
2011-09-08 08:54
#1

Min "mamma" gav alla i familjen presenter, kort som det stod "Grattis, du ska bli…." och i paketet fanns tröjor där det stod "syster", "morfar" osv.. Vissa fattade inte först haha Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

OolssonxD
2011-09-08 12:53
#2

vi sa bara " hoppas du inte har för mkt planerat i maj" o vissa undra vrf vi sa så och då sa vi " jag är gravid" så vi sa det bara rakt ut inget annat.

smurfan-13
2011-09-08 13:33
#3

Sambons föräldrar var här på middag och berättade att de gett sambons farfar o farmor en resa till sambons kusin i vår efter att de fått sitt första barn och då sa sambon "Då kanske ni får ge dem en resa hit i höst". Sambons pappa fattade m en gång, medan hans mamma sa nåt i stil m "Men de fick ju en resa hit förra året", men sen förstod även hon :)

Till min mamma virkade jag en liten bebis och satte på en lapp "Preliminärt leveransdatum 5 september" och skickade på posten.

[1992mammatill3]
2011-09-09 17:48
#4

#3 hahh måste säga att det var den roligast jag har hört;) alltså den om bebisen haha:D

Trollhassel
2011-09-13 19:58
#5

Min sambos föräldrar fick ett kuvert med en grej de skulle titta på. Vi satt och fikade och det blev knäpptyst i rummet när de såg bilden…som var från UL i vecka 12. De fattade heller inte först..även om de såg bilden med egna ögon men när poletten trillade ner så blev de ju superglada.

Min far ertappade mig kräkandes längs grusvägen till hans hus, han hade oroat sig över mig för att jag var så trött och blek, och då fattade han liksom självmant. :D

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Anki-Egerbrandt
2011-09-14 19:49
#6

Haha, när jag skulle berätta för min mamma så sa jag inte så mycket….behövde inte! Jag och min sambo satte oss vid hennes köksbord och sa:

Jag: -Eeeeeeehhhhh, tittar på min sambo med ett flin sedan på min mamma.

Mamma: -Nääääääääää?, med händerna för munnen.

Jag: Joooooooooo…….

Mamma: WWWIIIIIIIHHHHHHH!!!!!!

Sen kramades vi och mamma ville veta ALLT! Hahah! :P

Annons:
rebeccajansson
2011-09-16 07:40
#7

Vi skrev ett litet rimm o la i svärföräldrarnars påskägg

Nilam
2011-10-02 17:19
#8

Bor för tillfället utomlands så jag skypade med mina föräldrar, saknade dock ord så jag skickade en bild på det positiva testet. Hade dem live när de tog emot bilden och oj vilket jubel det blev :) En minut efter började de ringa runt till mina syskon. Så var det avklarat ;)

NinniH
2011-10-02 17:30
#9

Jag är ju inte gravid än, men hittade ett väldigt roligt sätt att berätta det på: http://www.chokladfabriken.com/chokladaskar.html


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Anki-Egerbrandt
2011-10-03 08:57
#10

#9 Superfint ju!!! Glad

vildkatta
2011-10-03 12:32
#11

(Tyvärr blev det missfall men)

Till den blivande pappan gjorde jag såhär:

Köpte en halvstor presentask som det stog "I love you" med hjärtan på, i den vek jag ihop minsta storlekens babydress, köpte en 0-2 månaders napp, en burk GRAVID-vitaminer och så det digitala gravid-testet..

Han blev JÄTTEglad..

-

Till mamma skickade jag en bild på graviditetstestet..

-

Till hans föräldrar hade vi planerat att ge beskedet i en julklapp..

Anki-Egerbrandt
2011-10-03 17:16
#12

#11 Jag beklagar… Rynkar på näsan

vildkatta
2011-10-04 11:04
#13

Tack @->---

Annons:
Tusen
2011-10-06 01:10
#14

När vi väntade vårt första barn (och mina föräldrars första barnbarn) var jag i v.12 lagom till julafton. Vi skrev  på ett julkort och lade i ett kuvert bland de andra julklapparna. När så julklappsutdelningen var i full gång hittade de kuvertet som var adresserat till deras förnamn men utan avsändare.
På kortet stod: "Hej mormor och morfar! Jag kommer och hälsar på er i juli. Hälsningar Ert blivande barnbarn"

De blev alldeles tysta till en början men sedan kom tårarna. Det var extra roligt eftersom min far på julmorgonen frågat oss om vi inte skulle skaffa barn snart och jag låtsades bli jättearg och sa åt honom att det var oförskämt eftersom att vi kanske försökte jättemycket att bli gravid men att det kanske inte gick så bra. Han bad då om ursäkt för sin fråga.

Efter att de fått reda på att vi väntade barn tyckte han att jag verkligen spelat mycket övertygande. Ha-ha!Skrattande

Upp till toppen
Annons: