Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1424 ggr
Rowanmc
2017-10-13 14:17

Progesteronkräm?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som testat detta? Visste inte att det fanns öht.. Jag är är orolig över att något blev fel "inom mig" efter min abort, jag gjorde en medicinsk abort för över ett år sen som gick bra till en början men 2-3 veckor efter så fick jag en störtblödning och åkte ambulans. Gick från 130-94 i hb och fick göra en skrapning. Fick aldrig veta vad som hade hänt. "Det kan bli så". Nu var min mens så konstig hels plötsligt.. lägger upp en så får ni se. Tänk om jag är trasig och inte kan få ett till barn? Tänk om jag sabbat mig själv liksom?bah… Bilden är från septembers, inväntar nu ÄL igen men känns ju svårt att veta när den är pga så konstiga tider förra… hjälp?! Kan jag söka hjälp?

Annons:
Rowanmc
2017-10-13 14:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild på hur denna månad SKA se ut…

Rowanmc
2017-10-13 15:43
#2

Måste även tillägga att detta är andra månaden då jag dessutom har 38,2 i feber helt utan andra symptom??! Asså, min man säger att jag nog är allergisk mot honom.. någon som känner igen detta? Känner mig halvpottig men inte sjuk. Samma sak förra "ägglossningsperioden"

RoxannaS
2017-10-13 18:48
#3

Jag har. Första månaden fick jag ner menscykeln till 28 dagar med den. Annars gav den ingen effekt alls på mig mer. Tycker de kändes som bortkastade pengar. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Smulan_88]
2017-10-13 20:16
#4

#0 jag har hört (men det kan ju förstås vara en "vandringssägen/myt") att om man har gjort en abort eller en skrapning så kan livmodern ha det svårare att bygga upp en tjockare slemhinna, och det gör att det är svårare att bli gravid. MEN som sagt jag vet ju inte om det stämmer eller inte, men har läst om många som gjort abort och som senare har svårt för att bli gravida och/eller väldigt lätt får missfall. Men det behöver ju inte heller betyda att det beror på en tidigare skrapning, utan kan ju vara otur… dock har jag hört/läst om det någon gång, men kan så klart inte säga säkert att det stämmer. Det finns ju många som gjort abort som senare i livet "ploppar" bebisar hejvilt… men kanske kan stämma på några.?.?

Rowanmc
2017-10-13 20:32
#5

Tänk om det är så då? Vad gör man åt det? :-/

RoxannaS
2017-10-13 21:22
#6

Jag har gjort en abort. Visserligen på dött foster. Med cytotec. Jag har inte haft några problem med tjock slemhinna. Vet inte hur de är med skrapning dock


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2017-10-14 06:36
#7

Jag har gjort abort med cytotec 2 gånger och att få biverkningar är väldigt ovanligt. Samma sak med skrapning. Det är en rutinartad procedur för sjukvården som sällan leder till komplikationer vad jag förstått. Det bästa, om du är osäker, är att gå till gyn och ta upp din oro så du kan få enprata undersökning och svar på alla frågor.

Rowanmc
2017-10-14 07:52
#8

Ja jag ska ringa på måndag! Tack!

Upp till toppen
Annons: