Annons:
Etikettallmänt
Läst 3206 ggr
virrepirre96
2017-10-08 20:08

Uppdatering

Halloj. Här kommer en uppdatering om vad som hänt. Fortfarande alla gravid symptom och det är samma symptom hela tiden. Känns som små buffar ibland i magen typ fjärils rörelser. Och jag har en randen kvar på magen och nu ca 3cm från naveln uppefrån o ner. Känns ofta som jag sätter mig på mina inälvor svårt o förklara haha. Spänd mage, spänd runt naveln och naveln börjar bli trångard och mindre djup som jag brukar ha, tjocka vrister och onda fötter, pos gravtest ( rfsus egna) men dom vill ej ta ul på mig o kolla för dom litar fortfarande på akuten sist jag va där . BIM om 1 v så vi får se. Om det kommer ut nåt kommer jag stämma arslena av dom.. Böir dessutom rundare på ett konstigt sätt. Lägger bild i kommentarerna på hur jag ser ut ( lånad bild), ligger i total frossa och temp på 37.5 fast min normala är 36.2 . hoppas ni alla har det bra iaf :)

Annons:
[Smulan_88]
2017-10-08 20:12
#1

Men herre Gud!! Varför tar dom dig inte på allvar?!? Urs vad jag lider med dig!! ❤️

Denna kommentar har tagits bort.
virrepirre96
2017-10-08 20:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Igga v 12 för lånad bild men exakt samma bara att det skiljer på spändheten.

virrepirre96
2017-10-08 20:21
#4

Och min e lite mer upp mot brösten , ja helt sjukt . Känns som jag sätter mig på mina inälvor allt mer ofta oxå =/ kram

virrepirre96
2017-10-08 20:21
#5

Och min mage e lite större haha

virrepirre96
2017-10-08 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer bild på min mage, så här stor har jag aldrig varit. Mår så dåligt över o se hur "tjock" jag blivit. :( va halv smal förut :(

Annons:
Surpan
2017-10-08 20:52
#7

Har du ringt mvc? Om testerna visar plus så kan du väl skriva in dig där? Sen om de behöver datera graviditeten så kommer de göra ultraljud.

/Surpan

Fien
2017-10-08 20:57
#8

Ja, ring mvc eller en privat gynmottagning. Du har väl fått positiva test ett tag? Så hur kan du ha BIM om en vecka?

virrepirre96
2017-10-08 20:59
#9

Litar varken på mig eller läkare eller test efter allt som hänt nu. Beräknad mens. Menar jag. Så ja jag får se vad som hånder då för att få mer klarhet i mina ögon

Surpan
2017-10-08 21:03
#10

Men vet dom på mvc vem du är menar du? Om du bara ringer och säger "hej, jag har fått positivt på gravtest!". Då bokar de nog bara in dig på inskrivning och då får du väl förklara att du känner dig långt gången eller vad det nu är.

/Surpan

Fien
2017-10-08 21:04
#11

Men du har ju fått plus på gravtest i ett par veckor om jag minns rätt? Då bör du ju inte ha någon beräknad mens om en vecka? Sen var du väl inne på akuten och de blanade ihop tester och hur det nu var? Men du får väl plus på gravtester? Då ringer man en mvc och bokar tid för inskrivning…

virrepirre96
2017-10-08 21:08
#12

Dom frågar hela tiden efter person nr och när Jag säger det så kommer det där med akuten upp o dom nekar mig. . Ja jag vet fien men kan ju själv inge göra nåt än att vänta efters bm inte vill skriva in mig så jag får se själv när mensen "ska" komma för o få svar själv sen ringa till dom igen o o göra anmäla. Att dom nekar mig att komma in

Fien
2017-10-08 21:19
#13

Hmm har de koll på din menscykel då? När var det du var inne på akuten? Känns ju som att du bör kollas upp… om jag hade varit du så hade jag ringt till en privat mottagning och lugnt och sakligt förklarat läget och att jag vill ha en undersökning då något inte står rätt till. Det kostar kanske lite med privat (jag vet inte men kan tänka mig det) men är ju lätt värt det för att få svar!

Annons:
virrepirre96
2017-10-08 21:22
#14

Har berättat allt men dom vägrar lyssna. Hon påstod att jag e dum i huvet som inte lyssnar på akuten där dom inte har barnmorska ens. Får göra det helt enkelt. Visste inte om att det fanns privat ? Finns det i alla kommuner?

Surpan
2017-10-08 21:35
#15

Men har du vart hos någon bm alls? Eller bara akuten? Och vad sa akuten? Om jag fattar det rätt så har du fått positivt gravtest, sen haft BIM och nu menar du att snart är det dags för mens "igen"? Det är lite svårt att hänga med här… Jag har för mig att du hade en blödning då du misstänkte missfall? I så fall - Har du ringt gyn för att bekräfta missfallet?

/Surpan

emmaaaa
2017-10-08 21:49
#16

Ville bara säga att jag har gått till privata läkare för att göra ultraljud och jag fick ett utan problem genom att enbart säga att jag va orolig och rädd för missfall (hade ett någon månad innan). Dom dömde mig inte eller dumförklara mig, jag fick en tid snabbt och dom va hur goa och snälla som helst :) detta va i Norrköping, tror jag betala ca 150 kr bara. Jag tycker helt klart du ska se om du kan hitta en privat klinik och kolla upp! Lycka till med allt :)

Fien
2017-10-08 21:50
#17

Googla "privat gynekolog" och din stad så bör du hitta. Alternativt testa en annan mottagning om du bor i en större stad och det finns flera. Ring och berätta lugnt och sakligt om dina bekymmer och att du är orolig och vill bli undersökt. Ja jag hänger inte heller med i alla svängar men så förstår jag det också #15.

oh-la
2017-10-08 21:51
#18

Har du bokat tid hos en gynekolog för en gynekologisk undersökning? Jag skulle säga att det är i den änden du bör börja. En gynekolog kommer att umderslka dig med ultraljud och kontrollera livmoder och äggstockar. Privata aktörer tar sällan emot så tidigt, utan då är det gyn som gäller. Försök boka in tid snart om det skulle vara något tokigt.

virrepirre96
2017-10-08 22:15
#19

Så svårt o förklara allt men ja jag fick en blödning utan att ha ont mm och jag ringde för att få komma in o kolla om det Va missfall men inna va jag tvungen o gå till akute typ 1v efter då jag inte kunde andas och där sa dom att dom tror jag e gravid men ena läkaren sa att jag ej va det. Dom blanda ihop mitt och en annan tjejs urinprov och jag sa detta till gyn och bm men dom säger att dom litar på akuten vad dom skrivit och det va ej gravid fast dom blandat urin proven. Detta är jätte påfrestande för både mig och min sambo att vi inte kan veta nåt. Jag fick sagt från bm och gyn att vänta tills mesen nästa gång allså om 1 v sen ring igen. Varför vet jag ej då min mens uteblev och jag visa pos och sedan fick en liten blödbing sen ända fram till nu visat pos fortfarande. Visade senaste testet för akuten och dom tog kort o la in i datorn men dom skrev endas "ej gravid" inget annat. Allt e så komplicerat. Norrköping ligger ca 6mil ifrån mig så får ringa dom :)

Pontiac57
2017-10-08 22:38
#20

Det låter helkonstigt hela grejen då sjukvården inte får neka vård och en mödravårdcentral som avfärdar efter ditt besök på akuten lär ju begå ett tjänstefel. Det verkar vara lite olika i olika landsting men i mitt landsting är det en privatklinik man får uppsöka vid såna här ärenden eller tidiga ul överlag då gyn inte gör sånt. Så som tidigare skrivit googla och se om det finns mågot privat i din stad

Annons:
virrepirre96
2017-10-08 23:00
#21

Jo jag vet därifrån jag kommer hade don aldrug nekat mig såhär. Ska kolla privatklinik runt om istället. För som jag vet måste dom väl komma om allt av missfallet kom ut isf om det nu skulle va så ?

[Thiah]
2017-10-09 07:01
#22

Har du en rand på magen kan den vara linea negra och det kommer från gravidhormoner. Vissa får den tisigt, vissa sent och vissa inte alls. Magens spändhet är oftast gaser och svullnader i v12. Runt v12 är det väldigt, väldigt tidigt att känna fosterrörelser, såeciellt som först föderska. Är du säker på att du bara är runt v12? Och om allt stämmer som du skriver begår vården stora misstag. Dom får inte neka dig vård och mvc har inget med akutens besök att göra. Aldrig hört att dom kollar besök på andra vårdenheter och sen tar ett beslut över telefon. Helt knasigt. Du har fått bra råd om att gå privay. Jah skulle söka sådan undersökning.

[Devya]
2017-10-09 08:29
#23

Gå privat. Min kompis gjorde det utan några problem. Det kostade lite mer men för henne var det helt klart värt det.

virrepirre96
2017-10-09 14:52
#24

Det får kosta vad det kostar isf :) tack alla ni e underbara trodde allt hopp va ute =/ min sambo filma inatt min mage hur det rörde sig och jag känner rörelserna synd jag inte kan lägga upp den här. Det slutade va så mycket rörelser på morgonen och det lugna ner sig . Det är inte då det buktar ut jätte mycket när det händer utan mer att man ser det rör sig men svårt o se på film :)

[Thiah]
2017-10-09 14:56
#25

Om det rör sig så mycket att det syns på film av ett foster så är du mycket längre gånget än 12v. När hade du din sista riktiga mens?

[Smulan_88]
2017-10-09 15:41
#26

Men om det syns på utsidan av magen skulle du ju vara typ v.25-30…? Låter lite osannolikt faktiskt. MEN det kan säkert hända.?.?

emmaaaa
2017-10-09 16:35
#27

#19 Ja men gör det :) nu va det för visso 3 år sen för mig, men då va det i alla fall inga problem alls. Jag grät och ringde till dom en fredags eftermiddag en annan gång också när jag av någon anledning trodde att fostret dött i magen. Va bara i vecka 10 eller något och hon jag prata med va helt underbar. Och hon lova att hon skulle göra allt hon kunde för att jag skulle få en tid för VUL tidigt på måndag morgon :) dom lugna ner mina nerver massor :) Försökte googla men mitt minne sviker, men om du har koll på Norrköping så är (eller i alla fall va) kliniken där inne som bion är. På övervåningen. Medicinsk center, medicinsk centrum eller något sånt heter det tror jag :) Men annars kan du även ringa gyn på ditt sjukhus och be som säga alla privata kliniker som finns. För det gjorde dom till mig när dom vägra undersöka mig för blödning i vecka 5 (vilket jag kan förstå att dom inte gjorde men i stundens "hetta" vill man ju bli undersökt på en gång) Lovisa kliniken finns även i Norrköping, men har inte så bra omdömen om dom plus att de oftast inte har tid och inte heller att de tar emot en när man är tidigt gången :) Sen finns en till, men minns inte namnet alls. Vet att jag fick tre nummer av den jag prata med från vrinnevisjukhuset :) Finns säkert flera.

Annons:
RoxannaS
2017-10-09 17:06
#28

Men fy fasen vad arg jag blir! Anmäl dem direkt! Fy! Så får det inte gå till. Det är ju hemskt! 

Tycker så synd om dig. 😕❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
flocken
2017-10-09 18:07
#29

Detta är helt sjukt. Att du inte får hjälp. Om du nu är gravid, som jag tror, måste du få undersökningar. En anmälan borde ske. Lycka till

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Alexzandra630
2017-10-09 18:18
#30

Mödravården har inte rätt att läsa din journal för att du vill boka ett besök för att du är gravid. Det låter extremt konstigt att de gör det. Det är dessutom inte lagligt.

oh-la
2017-10-09 19:04
#31

Säger som #30, dom har ingen rätt att läsa din journal från annan vårdinstans om du inte godkännt det, och det görs vid en inskrivning. När jag var gravid fick inte min barnmorska läsa journalanteckningar från akuten om inte jag godkände att de delades. Och då var jag inskriven i mödravården och problemen var eventuellt graviditetsrelaterade. Det är otrologt mycket sekretess och väldigt mycket regler runt journaler, även för vårdpersonal! Ingen får bara gå in och läsa hur som helst. Om det är så att barnmorskan läser din journal och nekar dig vård på grund av det begår hon ett tjänstefel och det bör anmälas!

virrepirre96
2017-10-09 21:11
#32

Men va så dom får inte läsa om jag inte godkänt? Jag godkände inget utan hon sa bara "som jag ser i jounalen från akuten så behöver vi ibte kolla nåt för vi litar på akuten och här står det ej gravid bara " Senast riktiga mens va för 2-3mån sedan nu faktiskt. Hade en blödning men inte alls som min men som jag förklara för bm me. Hon lyssna ej . Har alltid skrivit upp när min mens är och symptom o så och mensen ska. Va isf i morgon men kan säga att inga synptom på det och tog ett till grav test och det visar plus så om jag inte är gravid så vad är det aliens? Jag är så klyven och mår så dåligt av allt detta att jag faktiskt gråter för att jag bara vill veta om jag e dum i huvudet eller inte. Har så ont i vrister,höfter,rygg,axlar, och det är hårt under magen om man säger framför höftbenet och jag kissar massa . Och läkaren säger att spänd mage o att kissa mycket e fullt normalt.. Jag börjar tro att jag bara behövs läggas in på psyk snart :'(

virrepirre96
2017-10-09 21:12
#33

Här kan man se lite tror jag. Sambon ser o jag ser bättre utan kamera för det e så svårt o få på film

virrepirre96
2017-10-09 21:13
#34

Gick inte o dela filen =/

Annons:
Sarah
2017-10-09 21:13
#35

Alltså, du är ju uppenbart gravid, magen + positiva tester. Gå till mvc med ett graviditetstest. Kissa på det inför dem och se till att få en tid.

virrepirre96
2017-10-09 21:16
#36

#22 Thia. Jag har som en grop rand som går från mitten av magen längst upp som går ner till naveln. Ca 3cm från naveln

virrepirre96
2017-10-09 21:20
#37

Sarah gjorde det idag och dom sa att tester som cleaeblue är skit som inte visar rätt. Enda test att lita på enligt dom e akutens. Pratat med en anna. Kommun o ska få komma in nästa vecka dom skulle återkomma i morgon om dag o tid. Men jag lovar o svär att det rör sig otroligt mycket på natten som gör att jag ej kan sova sen lugnar det sig på morgonen

Surpan
2017-10-09 21:26
#38

Mvc brukar ha drop in för gravtest, gå dit och ta ett av deras. Kanske visar det positivt nu? Jag hade samma problem, att deras (mvc) tester inte visade plus trots att mina test visade starkt positivt. Bäst är nog annars att gå privat och göra en ultraljudsundersökning.

/Surpan

virrepirre96
2017-10-09 21:31
#39

Tog ett test hemma idag och visa svagt pos med färg i . Ska göra det ska ringa kommunen med

virrepirre96
2017-10-10 02:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Redigerat ljus

virrepirre96
2017-10-10 02:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Ej redigerat

Annons:
virrepirre96
2017-10-10 02:42
#42

Blivit svagare men jag ser ändå utan att behöva vända o vrida..

Sarah
2017-10-10 06:56
#43

Fast vänta nu, det där är inte positivt i mina ögon. Jag är iofs dålig på att se, men jag förstår att de säger att du inte är gravid om du kommer med det där.

Fien
2017-10-10 07:22
#44

Nej jag ser inte heller något streck på de testerna. Men något stämmer ju inte så du bör göra en undersökning.

RoxannaS
2017-10-10 08:00
#45

Jag ser svagt på det där. Men cb känner av så tidiga graviditeter att de flesta slutar med missfall som man själv bara tror är mens för att dem är så tidiga i skedet. Så jag skulle inte lita på deras tester faktiskt.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
2017-10-10 08:49
#46

Jag ser inget tyvärr. :/ Kanske fick du ett missfall vid senaste blödningen och nu håller hormonerna på att gå ur kroppen?

/Surpan

virrepirre96
2017-10-10 10:42
#47

Det va med kvälls urin. Och jag ska in o kolla för jag tror mer på alien och grodor i detta fall

RoxannaS
2017-10-10 12:54
#48

Varför tog du på kvällen? Hoppas att du får svar snart. De kan ju vara tarmarna du känner på utsidan. Jag känner mina på utsidan ibland.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
emmaaaa
2017-10-10 22:00
#49

Som #48 skriver kan man känna tarmarna på utsidan. Jag har både sätt utanpå magen och känt tydligt hur tarmarna röra sig och det känns precis som en liten bebis sparkar svagt och nästan som att det vore en liten fot som sticker ut. Om du/ni förstår hur jag menar haha. Jag hoppas du får svar snabbt så du slipper leva i ovisshet!!

virrepirre96
2017-10-11 01:41
#50

#49 . Haha jo men trycks inte ut nåt som tex en fot eller nåt om du förstår.så jävla rädd att nåt är fel typ cancer om du förstår och dom sa lixom att inget va fel med tarmar eller nåt =/ så drar mig mer mot alien i denna undran hahaha

virrepirre96
2017-10-11 01:42
#51

Det är mer att det känns in mot ryggen fast i magen. Svårt o förklara :(

Alexzandra630
2017-10-11 08:11
#52

Men om du är så pass gravid att du känner fosterrörelser så borde gravtest visa tydligt positivt även på kvällen. Jag misstror dig inte. Men du kanske borde ringa VC och förklara dina symptom och få de undersökta utan att nämna en graviditet. Alternativt boka ett privat ultraljud för att få svart på vitt om du är gravid.

RoxannaS
2017-10-11 08:54
#53

Det behöver inte vara något fel för att man ska känna tarmarna. De räcker med att dem ligger ytligt. Kanske laktosintolerant eller gluten eller något som stressar upp dem och därför du blir uppblåst om magen och tarmarna lever rövare.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Surpan
2017-10-11 09:54
#54

Jag har en del fantomsparkar. Så pass att jag börjar undra hur många gånger under graviditeten som jag kände av tarmarna och trodde det var bebisen.

/Surpan

virrepirre96
2017-10-11 14:42
#55

Är gluten o laktos men har kunnat äta det nu i 1mån utan problem . Brukar få jätte ont mm. Samma med korv och pulvermos och räksallad. Det är nåt jag spytt av innan men ätit det lika länge. Som sagt tror ej längre på grav utan mer aliens eller grodorna haha

Annons:
Surpan
2017-10-11 15:19
#56

Fast då kanske det är gluten och laktosen då? :)

/Surpan

virrepirre96
2017-10-11 16:44
#57

Nä för känner inte av gluten o det. Jag blir annars riktigt riktigt dålig och får åka till akuten pga smärtor mm och det har jag inte nu konstigt nog =/ och att jag helt plötsligt är frisk från gluten och laktos e omöjligt

Surpan
2017-10-11 17:06
#58

…Men var du inte inne på akuten för magsmärtor?

/Surpan

Alexzandra630
2017-10-11 18:33
#59

Jag skulle utesluta gluten och laktos och se om gravidmagen försvinner.

virrepirre96
2017-10-11 19:00
#60

Ja men ej sånna smärtor. Har gjort det och uteslutit sånt i hela mitt liv och det gör ingen skillnad. Nu har jag tagit bort gluten igen för 2v sedan för jag trodde det va det men inte blivit nån skillnad. Och läkaren sa ju att det inte va nåt konstigt med mig så jag vet inte . För dom borde sätt det på blodprovet och när dom kände på tarmarna

Alexzandra630
2017-10-11 19:00
#61

Allergier blir inte påverkade av en graviditet.

virrepirre96
2017-10-11 19:05
#62

Sa jag inte nu . Tycker det bara är konstigt då jag brukar ligga i 2v med smärta som om jag vill dö om jag äter gluten och laktos och nu helt plötsligt intr. Men på provet visade det att gluten och laktos fortfarande va en allergi för mig så mest det jag e fundersam över för då måste jag ha nåt problem med tarmarna ?

Annons:
Surpan
2017-10-11 19:18
#63

Magen kan absolut vara uppblåst på grund av vete/mjölk även om du har mildare symtom än vanligt. Har en läkare sagt att du är allergisk och du har magbesvär så tycker jag att du ska sluta äta gluten och laktos.

/Surpan

virrepirre96
2017-10-11 19:59
#64

Har slutat med det.

Alexzandra630
2017-10-11 21:05
#65

Har du kontaktat vc/mvc igen?

[Smulan_88]
2017-10-11 21:13
#66

#61 allergier typ laktos/gluten och ibs mage kan faktiskt bli bättre under en graviditet, men då brukar man allt som oftast få skov med riktigt dåliga/känsliga perioder sen när man inte är gravid längre. MEN, mycket tyder ju på att TS inte är gravid utan att det kanske är hjärn spöken och svullna tarmar som spökar.

Alexzandra630
2017-10-11 21:34
#67

#66 Låter ju väldigt märkligt att kroppen ska börja kunna spjälka protein i tarmen när den inte kunnat det som ogravid? (Tänker främst på gluten). Laktosintolleransen kan jag ha förståelse för att man kan börja ta upp mer mjölksocker. Men jag är ingen läkare så jag vet inte. Mina allergier var lika illa när jag var gravid som icke gravid.

[Smulan_88]
2017-10-11 21:42
#68

#67 min syrra är laktos- och va in princip symptomfri under graviditeten. Och min svägerska är gluten och hon kunde ära vissa saker hon inte annars kan. Bägge är extremt känsliga i vanliga fall, och för dem blev det bättre just under graviditeten. (Hon som är gluten, kunde absolut inte knapra i sig bröd men vissa buljonger och choklader som hon annars reagerar på utan några värre symptom).

Baaazinga
2017-10-11 22:02
#69

Jag har under graviditeten varit helt symptomfri från IBS. Helt fantastiskt. Hopps du snart får svar på vad allt handlar om. Ser mycket svagt plus på dina tester. Om det nu inte är Spök.

Annons:
[Thiah]
2017-10-12 06:08
#70

#68 min bästa vän likaså. Enda gången hon kan äta gröt är som gravid :p

virrepirre96
2017-10-12 22:19
#71

Så hur funkar det nu då ? Haha

[Thiah]
2017-10-12 23:41
#72

Det enda som funkar är att du måste komma till gyn/någon annan som gör en grundlig undersökning och svart på vitt kan berätta vad som sker.

virrepirre96
2017-10-13 02:32
#73

Ja jo det vet jag men det ni diskutera va intressant för ståe inget på google om gluten och laktos vas jag hitta :)

[Thiah]
2017-10-13 06:20
#74

Jag, personligen, tror att kroppen blir otroligt konstig som gravid och då kan vad som helst hända. Tex atr magen just då klarar av nått den normalt inte gör. Näsan och, fötterna kan ju börja växa, håret ändra från rakt till lockigt osv. Man har ju forskat i att fostret/bebisen kan skicka stamceller till mamman för att på så vis läka skador. Men hur långt/vad man kommit fram till vet jag inte.

NinniH
2017-10-13 07:10
#75

Som en liten sidnotis ang allergier och gravid. Jag kan i vanliga fall inte äta äpplen eftersom jag är allergisk emot det och då får klåda i mun och hals. När jag var gravid med sonen reagerade jag inget alls på äpplen (har nog aldrig ätit så många äpplen i hela mitt liv)!


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

virrepirre96
2017-10-13 18:41
#76

Oj wow haha jadu måste blivit många äpplen :D

Annons:
Alexzandra630
2017-10-13 20:58
#77

Virrepirre har du kontaktat mvc/vc?

virrepirre96
2017-10-13 22:44
#78

Japp och dom vill jag väntar till 26de. Sa att min mens inte dykt upp heller denna månad och förra mån va mer en blödning än mens och allt annat som är med akuten o grejer men dom vill jag väntar till 26de =/

Aleya
2017-10-14 01:55
#79

#78 ja men det är ju ganska snart om än det känns långt. Men bra att dom börjar fundera på om du kanske är gravid eller om det är något annat.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Alexzandra630
2017-10-14 17:48
#80

#78 Det är ju inte så långt dit. Uppdatera gärna om hur det går.

Alexzandra630
2017-10-24 20:57
#81

Hur går det för dig Virrepirre?

SuperLimm
2017-10-26 07:19
#82

Hur går det gått?

Mvh Linn

[Thiah]
2017-10-26 07:45
#83

Ts ska till mvc idag. Hoppas vi får en uppdatering sen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: