Annons:
Etikettallmänt
Läst 1020 ggr
Rebeccca91
2017-10-06 21:03

Högt blodtryck

Jag är gravid i vecka 14 och har sedan mitt första besök hos barnmorskan i vecka 7 haft högt blodtryck de 2 gångerna jag varit där. Ska på en extra koll nästa vecka pga det. Hur pass vanligt är det att bli sjukskriven för högt blodtryck? Det är något jag verkligen inte vill bli..

Annons:
Fien
2017-10-06 21:21
#1

Hur mäter de blodtrycket på dig? Jag får nästan alltid högt när de mäter med sin pipande apparat, och mer normalt när de mäter manuellt. Tror jag blir stressad av pipandet ovh vetskapen att jag haft högt innan gör mig liksom stressad…. det r nog rätt vanligt tror jag, vet fler som detta hänt…

Sparven88
2017-10-06 21:49
#2

När jag var gravid mätte de alltid med en större manchett som satt bättre än den mindre varianten. Med den lilla var trycket högt men med den större fick de bättre och mer rättvisa resultat sa de. Jag blir också så stressad när blodtryck ska tas, av någon underlig anledning.

[Kijsen]
2017-10-06 23:07
#3

Under min graviditet fick jag alltid ligga ner och hon tog alltid blodtrycket manuellt. Jag blir också stressad när det ska tas! Hade högt blodtryck i slutet av min graviditet bara och då gick jag redan hemma på graviditetspenning så vet faktiskt inte hur det funkar så tidigt :) lycka till!

Dexterr
2017-10-06 23:56
#4

Jag fick högt blodtryck i v30 o blev ganska omgående sjukskriven.

Rebeccca91
2017-10-07 09:52
#5

det är det jag själv tror och även sagt till BM att jag blir stressad när vi ska ta blodtrycket och då har hon alltid använt den manuella apparaten. Jag ska åka på nästa besök utöver arbetstiden denna gång, vilket jag hoppas även kan påverka blodtrycket.

Upp till toppen
Annons: