Annons:
Etikettallmänt
Läst 905 ggr
Lena90
2017-10-01 20:21

Mindre blödning efter ridträning

Idag hade vi dressyr träning och jag och min häst fick jobba endel vilket innebar en hel del nedsittande i trav. Efter så när jag skulle kissa så sved det lite och kom en antydan till lite brunt på pappret. Ikväll nu när jag skulle duscha hade det kommit lite till i trosan och brun aktigt på pappret. Jag är i v 10(9+1), behöver jag oroa mig eller är det ett tecken på att lugna sig med dressyr träningarna? Det sägs ju att man får skörare slemhinnor vid graviditet. Jag har varit torr i underlivet emellanåt och ibland är det rikligt med flytningar. Märker det också när jag borstar tänderna att tandköttet är skörare och även i näsan om det kliar och jag råkar slinta med en nagel. Jag har inte ont annars.

Carpe diem!

Annons:
Kasp
2017-10-01 20:41
#1

Du har inget litet sår du kan känna? Själv brukar jag blöda rätt ofta om jah suttit ner mycket i ridningen, och barbacka ska vi inte tala om. Ser du inget sår kan du kanske ändå ha fått något skavsår längre in som inte syns. Tror inte det är någon fara. Men är du orolig kan du alltid ringa 1177.

[Thiah]
2017-10-01 20:42
#2

Jag skulle inte oroa mig. Som du själv märkt blir man både torrare och känsligare i slemhinnorna. Brunaktigt betyder dessutom att blodet är gammalt.

Lena90
2017-10-01 21:22
#3

1, svårt att känna faktiskt :P men jag kan nog tänka mig skavsår, det kan jag få när jag sitter ner mycket annars när vi tränar när det är varmt och svettas mycket, som det var idag. När jag annars rider och rider lätt det mesta har jag inte samma bekymmer.

Carpe diem!

Lena90
2017-10-02 17:51
#4

Pratat med en bm idag och hon tyckte det lät på min beskrivning som en lättare blödning som mycket väl kan ha kommit från ridträning med stötar från när jag sitter ner i traven. Hon rekommenderade att ta det lite lugnt med ridningen och att det var helt normalt med mindre blödningar så här tidigt. Jag har fortsatt blöda under dagen men det har räckt med trosskydd så det är inte mycket som kommer. Men jag får ändå så dåligt samvete för träningen och att jag inte förutsåg risken med det och att jag kanske kunde skada barnet :( så har bestämt mig för inga fler hårda träningar varken dressyr eller hoppning.

Carpe diem!

Upp till toppen
Annons: