Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1926 ggr
Millan90
2017-09-29 08:34

Gravidlängtan

Känns så fruktansvärt meningslöst allting, jag längtar så och det verkar inte vilja funka :( vi har försökt i lite mer än 1 år och för ca 2,5 månad sedan fick jag det efterlängtade plusset, den lyckan fick inte hålla i sig då jag fick missfall i v 7 :’( mensen har sedan dess kommit punktligt, så det blev inget upphelåå på den iaf, nu är jag snart i läget att jag ska ha ägglossning och håller alla tummar och tår att det ska funka denna månad, det är så jobbigt att längta så länge :’( Nån mer som haft/har det jobbigt att bli gravida?

Annons:
_Fisken
2017-09-29 08:48
#1

Samma här hos oss för 20 år sedan. När min fru fick reda på att hon skulle få provrörsbefruktning (eller vad det nu var) så släppte hennes anspänning. Då blev hon grav direkt på naturlig väg. Sen ramlade det på med två till. 
Det var nog mycket nerver hos henne som blockerade. Sen kanske att p-pillren inte riktigt "gått ur kroppen". Men tror det var mest denna intensiva längtan som gjorde att det blev stopp.

RoxannaS
2017-09-29 09:00
#2

Jag känner igen det där. Försökte i nästan 3 år innan jag blev gravid. Fick missfall. Gick någon månad. Blev gravid igen. Fick missfall. Gick ett par månader till, kom in på nästa år, blev gravid och fick en son. Gick 2 år. Blev gravid. Fick missed abortion. Nu har de gått över 1 år igen och ingenting. Har du varit till gyn och kollat upp dig något?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Millan90
2017-09-29 09:10
#3

#2 usch så jobbigt :( Ne, jjag har inte vart hos gyn, Och det är nog mer för att jag inte riktigt vet vad jag ska säga och att det känns som vi inte försökt så länge, men nu har jag börjat fundera på om jag ska kolla upp mig, men samtidigt så tänker jag att det kanske inte är nödvändigt då jag blev gravid där en sväng :/ svårt

Baaazinga
2017-09-29 09:57
#4

Jag har haft turen att få barn innan 1 år. Det längsta vi försökte va 10 mån och då ett missfall i v.6. Men jag tror att anspänningar kan spela in absolut. När vi båda bara nej nu skiter vi i detta (docl hade vi fått ett barn redan) pang bom så blev jag gravid. Innan det hade jag varit hos gyn och så skönt att kolla hur allt såg ut och han såg massor med ägg. Lugnade mig. Positivt är i alla fall att du blivit gravid även om det slutade i missfall.

Baaazinga
2017-09-29 09:58
#5

Men med det ovan sagda så är set jäkligt lätt att säga sluta tänk på det - vill lägga till att så lätt är det ju verkligen inte för alla och när man så gärna vill❤️

Förväntansfull
2017-09-29 10:23
#6

Här har vi också bekymmer! Har försökt 1,5 år. Fått ett MA. Är gravid nu men tror MF är på g då jag har lite ont och blöder lite brunt, och gravtesterna visar svagare och svagare :( Fast undrar verkligen varför jag inte börjar blöda.. känns som om de få symptom jag fått är som bortblåsta… Hur som helst, om det inte går vägen nu så ska vi skicka in ansökning om ofrivillig barnlöshet så får vi se vad som händer.. Styrkekram till er!

Annons:
RoxannaS
2017-09-29 11:07
#7

Har man försökt i ett år så har man rätt till hjälp. Ring dit och förklara läget. Ni har försökt i ett år. Det har inte blivit något. Så du skulle vilja bli undersökt för att kolla att allt ser ut att vara som det ska i alla fall. De är en bra bröjan för vidare utredning sen om de behövs. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Millan90
2017-09-29 20:41
#8

Det är verkligen superjobbigt, speciellt när hälften av fb inläggen handlar om att folk visar upp ultraljuds bilder, en är jobbigast då jag skulle vart i samma vecka som henne och idag la hon upp bilden 😭 det verkligen svider i hela hjärtat 😭 Ska försöka ta kontakt med någon gynmottagning och kolla läget iaf!

RoxannaS
2017-09-29 22:14
#9

#8 Jag vet precis hur det känns, har 2 vänner som var gravida samtidigt som mig när jag fick MA. Båda dem klarade hela graviditeten och har en varsin pojke idag. 😕

Den ena är dessutom gravid igen nu


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2017-09-29 22:57
#10

Ja, känner knappt någon som inte är gravid eller har barn i min umgängeskrets. Tufft är det!

Millan90
2017-10-05 18:16
#11

Ja det är verkligen tufft, när man verkligen vill så mycket, antagligen vill man väl kanske för mkt just nu så försöker att släppa lite på de men det or ju så svårt när alla runt om en kommer ut med nyheten :(

JonnaB
2017-10-06 15:18
#12

Förstår vad du går igenom. Förlorade sonen v22+5 i maj. Blev gravid igen i sep men missfall i v 5. Snart ÄL här med så hoppas man lyckas.

zakkris
2017-10-08 10:22
#13

Vet hur det känns. Vi försökte i över ett år innan vi gjorde utredning, två år så fick vi reda på att jag har PCOS vilket startades av felreaktion på p-stav. Hade antagligen generna till sjukdomen, men p-staven utlöste det. Att samtidigt ha depression och äta mediciner som drar ner chanserna lite till gör att chansen för graviditet själv är ca 1%. Vi fick IVF nästan direkt trots att vi är under 30.

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Upp till toppen
Annons: