Annons:
Etikettallmänt
Läst 1889 ggr
virrepirre96
9/24/17, 7:36 PM

Hur känns gravid mage?

Vart nyfiken på hur en gravid mage känns ni som har gravid mage :) hur är det o sova? Fick denna fundering nu haha. Är den spänd eller mjuk och spänd utvändigt när ni känner på den?

Annons:
Baaazinga
9/24/17, 7:50 PM
#1

Nu är ju int ejag gravid men två barn sedan innan. Jag tycker mest att jag hade andra symptom och att set kändes som molvärk i magen och lite lite spänd. Inga konstigheter för mig i tidig graviditet att sova med magen. Men ju ler den växer så blir det ju lite omständigare hehe.

virrepirre96
9/24/17, 7:55 PM
#2

Haha ja det förstår jag. Men hur va den? Hård? Mjuk? Lagom?

Fien
9/24/17, 8:03 PM
#3

I början är den som vanligt, men i takt med att bebisen växer så blir den ju framförallt större… har man mycket sammandragningar skulle jag säg att den är hård. Men annars känns den väl som vanligt…

virrepirre96
9/24/17, 8:09 PM
#4

Åh måste va en härlig känsla

Baaazinga
9/24/17, 8:11 PM
#5

haha med första var jag väldigt vältränad och smal.. så då kändes den svullen och lite mellan hård ;) andra var jag lite mjukare… shit va man glömmer.

Fien
9/24/17, 8:17 PM
#6

Ja man glömmer verkligen snabbt…. bara tre månader sen mitt andra barn föddes… men jag skulle säga att den är som vanligt men större… men ju större bebis blir desto mer rörelser osv känner man ju så riktigt som vanligt är det ju inte heller :) Jag har inte gillat att sova på magen då den börjar växa (är en riktig magsovare annars). Jag har inte alls gillat magen heller… tycker inte om att bli stor och otymplig. Mycket bättre när bebis är ute enligt mig :).

Annons:
virrepirre96
9/24/17, 8:25 PM
#7

Kul att du fick minnas lite nu då låter ju underbart :) åh så skönt lillen e ute nu då hihi

MikaelaS_
9/24/17, 9:29 PM
#8

I början? Svullen och gasig, haha. Sen efter vecka 15-16 tycker jag det mest är spänt, är i vecka 30 nu och fattar inte riktigt hur huden ska räcka till för ännu större mage.

virrepirre96
9/24/17, 10:19 PM
#9

Haha stackare oj v 30 ja då är det en bit kvar. Får väl hoppas huden räcker till hihi

[Kijsen]
9/24/17, 11:47 PM
#10

Första halvan kändes man bara svullen.. haha sen ju mer bebisen växte ju spändare blev den, sista 6 veckorna typ var den så spänd så jag tappade känseln där den var som mest spänd typ. Och att sova med en kanonkula var inte så kul, alla ställningar var obekväma, låg man på sidan (som var det enda som funkade) så fick man stötta upp med kudde både under magen och vid ryggen. Ligga på rygg var sjukt obehagligt !

virrepirre96
9/25/17, 1:44 AM
#11

Hur var erat humör? Haha

[Thiah]
9/25/17, 6:12 AM
#12

Just nu är den spänd om han ligger utåt. Trycker han mot ryggen är den lite mjukare. Har gått 32v med mitt andra barn. Men magen började nog komma efter 16v första gången och lite tidigare med andra. Jag bär mina barn på snedden långt ner så får en ganska liten mage. Men sen när den fylls av bebis är det jobbigt att ligga på mage och jag har fått sätta täcke eller en kudde under magen som stöd Mitt humör beror på hur jag mår. Kroppen är ganska trött denna gång och allt har varit en pina så humöret har varit därefter. Med första var jag på ett jämnare och gladare humör.

Elsa
9/25/17, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag sov på mage tills hon föddes, haha! Superskönt då jag inte kunde sova på annat sätt. Hade en jättestoooor mage! En riktig kula :p hade bra humör, inget pms = inga humörsvängningar för mig, haha!

här är vecka 34+3


Annons:
Alexzandra630
9/25/17, 10:32 AM
#14

Kände ingenting förän typ v 13-14, fram till v 20 såg det ut som jag ätit en lite för stor middag. Magen ändrades från dag till dag, vissa dagar spärrballong och andra degbulle.

virrepirre96
9/25/17, 1:41 PM
#15

Så roligt det e o läsa alla olika upplevelser :)

[Kijsen]
9/25/17, 2:03 PM
#16

Humöret var inte så farligt, jag var rätt lugn. Lite extra känslig när det kom till sorgliga saker på tv och även ibland lyckliga haha

Upp till toppen
Annons: