Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 9669 ggr
virrepirre96
9/23/17, 8:57 PM

Missfall utan värk?

Kan man få missfall utan smärta? Haft blödning som mens och med pytte små klumpar i men har inte ont och min mage e lika spänd som vanligt . Hormonerna försvann men kommer sakta tillbaka ? Hmm .. Vore tacksam om nån visste nåt? Sökt på google och kollat med 1177 men inget svar =/

Annons:
virrepirre96
9/23/17, 9:02 PM
#1

Varat i 4 dagar

virrepirre96
9/23/17, 9:02 PM
#2

Och börjar avta rejält

Surpan
9/23/17, 9:04 PM
#3

Jag tror man kan få missfall utan smärta. Har du tagit ett till gravtest? Visar det svagare/inget streck nu så tror jag tyvärr att det kan vara missfall. När jag fick missfall så blev mina gravtest helt negativa bara på ett par timmar efter de första rosa flytningarna. Jag vet att flera har fått positiva test i flera veckor efter missfall men det kan ju ge en liten hint kanske om hur det ligger till.

/Surpan

RoxannaS
9/23/17, 9:06 PM
#4

Bara för att de är små klumpar behöver det inte betyda missfalll, de kan vara gammalt koagulerat blod som kommer från tidigare blödning men som kommer ut nu bara


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
9/23/17, 9:13 PM
#5

Inte tagit nytt har slut på mina så fåe köpa på måndag men tänkte kolla läget lite här :) brukar alltid få mensvärk isf och samma med missfall att det gjort ont så blev lite som ett frågetecken

LaSadie
9/23/17, 9:15 PM
#6

Kan inte säga att jag hade jätteont, utan kom mensvärkliknande peakar då och då inget att jag dubbelvikt av smärtan. Det kom mest blod. Smärtan var borta nästa dag.

Annons:
virrepirre96
9/23/17, 9:22 PM
#7

Inte haft nåt förutom att magen blev mjukare och nu vart den spänd igen :O och nu e magen mer uppåt samtidigt som spänd

virrepirre96
9/24/17, 2:39 AM
#8

Sitter helt förtvivlad över en hamburgare och gråter ögonen ur mig och sen blev jag överlycklig över att jag fick hamburgaren och nu kan jag inte sluta gråta ..

Sparven88
9/24/17, 8:47 AM
#9

Jag fick missfall för ett par veckor sen, i v8. Jag hade inte direkt några smärtor. Hade lite som små peakar emellanåt, men inte så att jag låg dubbelvikt av smärta.

Baaazinga
9/24/17, 10:43 AM
#10

Ett av mina missfall gjorde grymt ont, men jag har även haft missfall där jag inte känt någon smärta alls. Är så olika. Hoppas du är gravid och inte råkat ut för tråkigt missfall.

tlover
9/24/17, 11:16 AM
#11

När jag fick missfall så gjorde det lite ont men inte alls i närheten av mens. Jag blödde också mindre än vid mens men över en längre period.

Det ska visst vara olika man måste inte ha ont bara för att man får missfall. Bäst är det att kontakta mvc eller kvinnokliniken för vaginalt ultraljud för man kan både blöda och ha ont även om det inte är missfall.

l'm back

virrepirre96
9/24/17, 2:10 PM
#12

Hittade ett till test och tog nyss och det visa positivt men försvann efter det torkat? (Nyss vaknat) och alla hormoner är på väg tillbaka

tlover
9/24/17, 3:00 PM
#13

#12 Jag kan ha fel men hormoner varierar även under graviditeten så testen kan visa olika. Dessutom så ska man inte räkna med det efter det har torkat utan det är vid tiden man ska läsa av testet man ska läsa.

Därför sa barnmorska till mig att inte ta gravtester utan jag fick tid för vaginalt ultraljud

l'm back

Annons:
virrepirre96
9/24/17, 3:31 PM
#14

Läste det innan det torka. Efter det torka var det neg. Men detta va ett test som ska visa innan 5 min. Och det va pos innan 5 min

tlover
9/24/17, 3:36 PM
#15

#14 Det är ändå bäst att kontakta mvc för att veta hur det är säkert och inte behöva vara orolig

l'm back

emmaaaa
9/24/17, 4:42 PM
#16

Jag har haft ett missfall där jag blödde mindre än en vanlig mens och det gjorde inte ont, sen har jag haft ett annat missfall där jag blödde massor med klumpar och hade väldigt ont. Jag fick höra att man inte kan "lita" på graviditetstesten för dom kan visa plus i en vecka efter ett missfall. Men jag hoppas verkligen du fortfarande är gravid och som andra skriver så kan man ju faktiskt blöda utan att det betyder missfall :)

virrepirre96
9/24/17, 5:21 PM
#17

Ja vi får se men allt börjar ju komma tillbaka och magen har inte blivit mjukare eller nåt så jag vet ej haha

virrepirre96
9/24/17, 5:29 PM
#18

Och det kom inte ut nån större klump utan pytte små som vid mens

[Thiah]
9/24/17, 5:38 PM
#19

Varken magens mjukhet/hårdhet eller graviditetstest är tillförlitligt när det gäller tidiga missfall. Är man riktigt tidigt kan det även vara svårt att se på vul hur det står till men efter v6( eller är det v5?) Så borde det ganska lätt gå att se med vul. Jag har blödit med stor klump/klumpar med båda ungarna och det har ändå gått bra. Så det kan gå åt vilket håll. Men att vänta på svar är en jäkla trist väntan. :(

virrepirre96
9/24/17, 6:01 PM
#20

1177 sa att så länge jag inte har ont och får så men litar inte på det heller. Borde isf v i v 3-4 nånting så väldigt tidigt än så jag ropar inte hej än haha

Annons:
[Thiah]
9/24/17, 6:05 PM
#21

#20 nä smärta är ingen indikator har jag märkt på alla som skriver här på forumet. Vi får hålla tummarna att det är en oskyldig blödning. Sådana har jag haft med båda ungarna och det har gått fint men varit jäkla nervöst.

virrepirre96
9/24/17, 6:07 PM
#22

Har dock så det kommer liten rosa flytning och det kommer bara på papper lite grann när jag torkar mig =/

[Thiah]
9/24/17, 6:08 PM
#23

Rosa flytningar har nog de flesta gravida då och då. Slemhinnorna är känsliga och det blöder lätt, så det skulle ja inte ta som ett tecken.

virrepirre96
9/24/17, 6:11 PM
#24

Det har vart så innan jag fick blödningen och nu efter blödningen så ja jag vet ej =/ 1177 sa att det bara e o vänta men man blir ju orolig ändå =/

Djurälskaren87
9/24/17, 6:48 PM
#25

Kanske kan kolla via UL om du är orolig

virrepirre96
9/24/17, 6:49 PM
#26

Ska den 28de

Upp till toppen
Annons: