Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 4373 ggr
Fridaaaa
9/18/17, 3:34 PM

Ont i knäna

Vaknade imorse av att jag har ont  i knäna.
Gör ont när jag reser mig, när jag går och när jag ska sätta mig där det är lite lägre (tex toa).

Är i v17 (16+5).

Vad kan det bero på?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Thiah]
9/18/17, 4:35 PM
#1

Vätska i lederna? Eller så "bara" ledvärk :/

Fridaaaa
9/18/17, 4:40 PM
#2

#1 ALdrig haft vätska i lederna så vet inte hur det känns. Så svårt för mig att säga tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Smulan_88]
9/18/17, 4:41 PM
#3

Kan vara foglossning, det inte många vet/tänker på är att det mjukar upp alla fogar ;)

Fridaaaa
9/18/17, 4:49 PM
#4

#3 Så det kan sätta sig på knäna med? Det visste jag inte :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
9/18/17, 5:48 PM
#5

#4 ja det är ju hormonerna som löser upp lederna. Ledvärk som gravid är ganska vanligt. Vätska märker du( eller så är det iaf för dom jag känner) på om lederna känns tjockare att böja. Liksom segare. Mina knän blir svullna, ömma och ibland lite varma.

[Smulan_88]
9/18/17, 8:28 PM
#6

#4 Jupp Jupp.

Annons:
Fridaaaa
9/18/17, 8:33 PM
#7

Hoppas att det släpper snart, och inte blir värre eller håller i sig :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Alexzandra630
9/19/17, 10:29 PM
#8

Viktuppgång, vätska, hormonändringar, ändrad hållning/belastning. Svårt att säga med de symptomen men troligtvis har det ju med graviditeten att göra.

annia1
9/19/17, 10:58 PM
#9

Vanlig, hederlig träningsvärk? Såg att du på en annan sajt skrev att du bar höbalar och jagade kalvar dan innan. 

Innan du säger att du gjort sånt förut utan problem och/eller att det inte känns som träningsvärk brukar göra. Kom ihåg att du är gravid (med alla de förändringar det innebär) och då kan kroppen reagera på annat sätt än normalt.

.

Fridaaaa
9/20/17, 7:53 AM
#10

#8 Inte gått upp speciellt mycket men hormoner kan ju vara det i så fall :) 

#9 Det var inte träningsvärk :) Det vet jag till 100%. Vet att det kan ändras och så, men detta var helt annan smärta än träningsvärk. Och jag belastade inte knäna då, för jag vet hur jag ska lyfta :)  "jaga" var lite överdrivet så sätt, föste in 2 kalvar hehe.  

-----

Jag kontaktade BM igår, och hon sa vila och blir det värre ska jag kontakta igen.
Hon trodde inte på det jag gjorde i förrgår med höbalarna och kalvarna. Utan mer åt hormoner eller så. Så skulle avvakta.

Det känns något bättre idag, hoppas att det fortsätter så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: