Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 1250 ggr
Tilda305
2017-09-17 17:15

Är det vanligt? Gravid.

Jag är i vecka 6 och har vissa stunder nästan lite ångest. Det är mycket som ska fixas och vi berättade för pappa idag. Han blev jätte glad men det är så ovanligt att prata om sådant här. Jag har ju aldrig varit gravid innan. Man tänker för mycket. Vi är jätte glada och vill inget hellre än att få ut en frisk och gosig bebis. Men man börjar undra om man är mogen och vad folk ska säga. Är det normalt att få oroande tankar och så?

Annons:
[Thiah]
2017-09-17 17:56
#1

Helt normalt! Du kommer säkerligen känna någon slags osäkerhet hela tiden. Först under graviditeten sen när dom är små och så bara fortsätter det… Jag väntar nu andra och har samma känsla igen av osäkerhet igen.

Tilda305
2017-09-17 18:04
#2

#usch! Den ångesten är inte rolig. Jag vill ju vara själv säker igenom detta. Man undrar mycket vad andra kommer säga å hur de ska gå å om man hela tiden ska kännas konstigt. Känns som om folk inte tycker det är "jag" Fy. Så de ska vara så genom alla barn man Vill ha. Usch! När är din nummer 2 beräknad ? Det är iallafall jätte bra med sådana här forum. Så får man svar på allting som man tror är onormalt.

[Thiah]
2017-09-17 18:10
#3

Jag tycker den går i vågor, min osäkerhet alltså. Ibland är det jäkla läskigt att skaffa barn och jag undrar vad i hela världen vi gjort nu när vi också skaffat en 2a. Men jag tror det hör ihop med att vara gravid. Det ska liksom inte vara lätt ;) Och jag har inte hört några kommentarer alls om oss. Folk brukar inte kommentera. Läs på om sådant du är osäker på tex förlossning och graviditeten och första nyfödda tiden så har du "kött på benen" om någon skulle börja kommentera en massa. Och fråga på här för här finns det massor av goa själar som hjälper dig med alla funderingar och tankar du kan tänkas ha.

Fien
2017-09-17 19:12
#4

Håller med om att det är helt normala och också nödvändiga tankar du har. Hade man inte tvivlat och funderat hade man ju inte heller kunnat förbereda sig ordentligt. Sen blir det ändå inte som man tänkt sig :). Många gånger blir det bättre än man tänkt sig men det är en stor omställning att bli förälder, och att vara ödmjuk inför att det många gånger är tufft är nog det rådet jag verkligen hade velat ha! Men man löser det, för att man måste och för att barnet som kommer är det finaste man kan tänka sig. :)

Tilda305
2017-09-17 19:43
#5

#3 #4 tack båda för bra svar! Blir genast lite lugnare :)

Upp till toppen
Annons: