Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1948 ggr
virrepirre96
2017-09-16 23:02

Grav symptom men neg test?

Hej jag har sedan 1v tbx fått mer o mer symptom . Nu att mat och kött mm smakar skit. Jag har craving och humörsvängningar och sinnet på spänd hela tiden mm. Men tagit billiga tester och det e negativt men symptomen fortsätter. Äter ej ppiller och inte gjort på år. Så nån som vet nåt?

Annons:
Anonym
Anonym
2017-09-16 23:18
#1

Köp ett bättre test. Jag köpte ett billigt test när mensen var 1 v sen, testet visade negativt. Väntade på att mensen skulle komma igång men när den inte hade kommit två veckor senare så köpte jag ett digitalt test som visade att jag var gravid.

virrepirre96
2017-09-16 23:50
#2

Tack får göra det :) för med tanke på allt så vore det konstigt om jag inte va det 🤔

RoxannaS
2017-09-17 00:00
#3

Vill du bli gravid? I så fall finns det risk att du bara är "skengravid" att kroppen spelar dig ett spratt. Har samma problem som du nu, mår illa, allting luktar/smakar annorlunda, trött, kissnödig konstant osv men får också negativa test


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-17 00:04
#4

Inget vi tänkt på men glada om vi är såklart. Haft mycket runt oss så inte tänkt på det faktiskt mest att vi intw velat då det vart mycket nu. Sen är min mens försenad

RoxannaS
2017-09-17 00:10
#5

Okej men då kan du nog vara gravid, prova köpa ett annat test, är också skeptisk på billiga, verkar vara olika vilka test som funkar för vilka


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-17 00:15
#6

Jag får göra det. Ja dessa är inga stickor utan dom andra köpta på graviditetskollen.nu så vette tusan. Testat dom som ska va för tidigt koll oxå men oxå negativt =/ va för några mån sedan då jag trodde jag va gravid men varade bara över dagen . Detta har på gått 1 v eller mer. Började stört böla för att jag ville ha paj men intw en trasig paj utan en hel paj så min sambo trodde jah blivit knäpp Haha

Annons:
RoxannaS
2017-09-17 00:45
#7

Jag har också tester från graviditetskollen som påstås kunna visa positivt 7 dagar efter befruktning. Men de tvivlar jag på att dem gör. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-17 01:04
#8

Ja jätte konstigt för inte ens den vanliga visar nåt =/

RoxannaS
2017-09-17 01:49
#9

Vilken har du då? Kan du länka?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-17 01:57
#10
RoxannaS
2017-09-17 03:33
#11

Hmm. Dem där ska vara ganska bra vad jag förstått det som. Jag har bara såna där stickor. Enklaste, billigaste varianterna. Jag skulle nog mer våga lita på dem du köpte än dem jag köpte. Men jag håller tummarna för att du bara är låghormonare så de kommer ett plus för dig snart om de är vad du vill. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-17 03:36
#12

Vad jag hört är det mycket krångel med dom där stavarna för stickorna har jag använt förut utan problem <3 tack vi hoppas med <3

RoxannaS
2017-09-17 03:53
#13

Aha. Så pass. Hmm Jadu. Jag har inte så stor erfarenhet av olika sorter. Har bara använt clearblue innan de gångerna jag plussat. Så jag gjorde en ren chansning nu å köpte ett 100 pack då jag har svårt att bli gravid. :( Men prova vänta ett par dagar / någon vecka till å testa igen. Ger de sig inte och du inte får något positivt skulle jag nog kontakta gyn så får dem kolla vad som sker där inne med ultraljud eller blodprov eller något. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
virrepirre96
2017-09-17 05:08
#14

Tack snälla :) och lycka till du med :) <3

RoxannaS
2017-09-17 13:10
#15

Tack :) <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
2017-09-17 19:15
#16

Antingen är du gravid och testar för tidigt. Eller så vill du gärna vara gravid och då kan hjärnan tyvärr lura en rätt rejält. Det bästa är att vänta till den dag du bör få din mens och se om den kommer. Gör den inte det så kan du ta ett test.

virrepirre96
2017-09-17 20:53
#17

Som jag skrivit längre upp så har jag inte tänkt på barn då vi haft för mycket och inte velat skaffa än egentligen. Sen har jag kännt mig mer pluffsig och alla symptom stämmer in. Brukar få mens mellan 13-15de varje mån. Ska ta test 25de och köpa ett bättre test. Men jag gråter för allt och humörsvängningar och kan inte äta vad som mm. Tröttare och spända sinnen. Kissar hela tiden. Inget tecken på mens för huvud taget

Fien
2017-09-18 10:54
#18

Det finns ju två alternativ, antingen är du gravid eller inte. Eftersom testen visar negativt så testar du antingen för tidigt eller så är du inte gravid. Att ni inte tänkt skaffa barn gör ju dig tyvärr inte mer gravid. Det enda att göra just nu är att ha is i magen och se om mensen kommer…. jag vet att det är en jobbig väntan och det är lätt att leta efter minsta tecken, framförallt om man hoppas på en bebis. Hoppas att det blir som du vill.

virrepirre96
2017-09-18 14:34
#19

Min mens är föraenad över 1 v

RoxannaS
2017-09-18 16:40
#20

Det kan vara stress också. Ägglossningen kan ha skett senare än vanligt. Den kan ha uteblivit helt. Finns mycket som kan rubba mensen


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Fien
2017-09-18 16:50
#21

Ja precis, det är inte ovanligt att mensen hoppar över en månad heller. Det kan bero på stress, ändrade matvanor, mer träning till exempel….

virrepirre96
2017-09-18 21:29
#22

Aldrig nånsin hänt på mina 21år att dom hoppat över 1 mån. Bara nån dag. Sen enligt bm har jag svårt att ta test då det i urinen vad det nu heter är för låg på mig. Ska köpa clearblue 25de så får vi se helt enkelt. Är det inget så återgår det till vanligt :) ingen stress här. Arbetslös nu pga vissa orsaker och mest hemma o tar det lugnt så stressad är jag aldrig 😊

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2017-09-19 14:44
#26

Tjejer, tjejer, tjejer! Lugna ner er lite nu. Vi finns här för att hjälpa varandra! Inga påhopp! Inga onödiga kommentarer och inget trams nu. Ts ber om hjälp, självklart ska vi då hjälpa henne. De är inte helt lätt det här när det är nytt. Så håll tonen god nu. Tog bort kommentarerna. För dem har inget med tråden i sig att göra. Ber om ursäkt virre! <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-19 16:21
#27

Ingen fara man blir bara ledsen för jag har varit gravid innan och skengravid och skengravid är inte såhär så jag e väldigt kluven :(

Annons:
RoxannaS
2017-09-19 16:28
#28

Ja det förstår jag. Förstår vad du går igenom. De är tufft <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2017-09-19 16:37
#29

Mensen kan ha varit som en klocka för att sen hoppa över en månad utan att något är fel. Samma ska med skengraviditet, den kan ändras från varje gång. Så det är svårt att veta. Kroppen är väldigt jobbig på det sättet. Och samma ska gäller en graviditet, alla gånger är olika. :(

virrepirre96
2017-09-19 17:16
#30

Åksjuk och mår illa för övrigt plus ont i brösten . Trött men blir mindre trött med järntabletter och blir arg och ledsen för allt . Ända jag kan göra är att vänta o se.

RoxannaS
2017-09-19 21:18
#31

Har du googlat mycket på symtom osv?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
virrepirre96
2017-09-19 21:29
#32

Japp allt tyder på graviditet

RoxannaS
2017-09-19 22:00
#33

Googlade du innan eller efter du upptäckte symtomen? Man kan lätt intala kroppen saker om man läser för mycket utan anledning


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
jackiejohn
2017-09-19 22:37
#34

Sen kan ju faktiskt dina symtom bero på flera andra saker också.. Men jag reagerar över att du skriver att din bm säger att du inte får positivt på urinsticka, varför har du då inte fått tid för att kolla med blodprov? Hur kan hon veta det förresten? Med tanke på att din mens då är närmare 1 vecka sen så borde det ge utslag på urinsticka om man nu inte är låghormonare men då är det väl blodprov som gäller? Och vet du om detta så är ju urinstickor pengar i sjön :) Tycker du verkar analysera och läsa in väldigt mycket symtom för att "inte ens tänkt tanken på bebis nu" så mitt enda råd är. Sluta analysera och ring din barnmorska och be om ett blodprov eftersom du säger att hon hävdar att du inte plussar på urinsticka pga att du är låghormonare.

Annons:
virrepirre96
2017-09-19 22:41
#35

Har plussat förr på låghormoner och många som gör. Men det kan ta sin tid. Sen har jag fått bokad till men 28de då det inte fanns tid nu så snälla ta reda på fakta innan. Jaha så vad kan det bero på då? Cancer?kol? Galna ko sjukan?

virrepirre96
2017-09-19 22:44
#36

Gogglade efter. När min sambo märkte olika saker på mig. Så då har han vål galna ko sjukan eller nåt. För han mest som kollat upp allt då jag mest sover dag och natt pga mina sjukdomar fibromyalgi och atros

denice95
2017-09-19 22:55
#37

Vilket tråkigt tonläge det var i denna tråden 🤔

virrepirre96
2017-09-19 22:56
#38

Blir lite sur när man fått skit 2 ggr så har bestämt att sluta skriva nå mer .

jackiejohn
2017-09-19 22:58
#39

#35 Dagisnivå varning nu på allvar tycker jag! Seriöst du verkar ju veta hur Google funkar och då borde du också kunna läsa dig till att tidiga symtom på graviditet inte alls är något säkert tecken på att du faktiskt är gravid, kan lika gärna vara hormoner i obalans eller mensen som är på gång tex, att du börjar fjanta dig och ropa ut galnakosjukan, cancer och KOL får en att ge upp direkt, väx upp och skriv inte på forum om du inte tål olika råd och svar. Jag är fullt medveten om att låghormonare kan testa positivt på urinsticka i sinom tid aldrig heller påstått något annat. Det jag ifrågasatte var varför du inte fått någon tid för eventuellt blodprov om din bm säger att du är låghormonare, det skrev du nu i ditt svar att du fått tid, står inte i tråden sen innan så hur skulle jag få tag i den faktan? Lycka till med vad det än blir jag vägrar ödsla mer tid på att försöka råda när det ska vara på den här nivån.

virrepirre96
2017-09-19 23:02
#40

Ja men man bli lagom förbannad för man kan fråga ! Jag hade lixom inte tiden att skriva ut allt i minsta detalj ! Och jag har annat att göra än att sitta på google och här 24/7 så kalla det dagis nivå du varaågod men kan säga att med tanke på att jag redan har humörsvängningar så är inte detta speciellt jävla kul !! Tack o hej !!

RoxannaS
2017-09-19 23:33
#41

Låser den här tråden nu. Måste prata med de övriga admin.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2017-09-20 06:04
#42

Eftersom du TS utelämnat en hel del fakta såsom att du har fibro och artros och fått en tid till BM så är det extra svårt att ge mer råd och stöd  än du redan fått. 

Det är jobbiga sjukdomar du har som också kan påverka sinnestämningen och hur din kropp fungerar.  

Jag tänker därför ta beslutet att stänga denna tråden  helt. 

Känner du TS att du vill ha mera råd och stöd längre fram i tiden är du välkomen att starta en ny tråd.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: