Väntar barn

BF November #2

2017-09-16 07:11 #0 av: Thiah

Här kan vi väl fortsätta Glad

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2017-09-16 10:09 #1 av: MikaelaS_

Håller tummarna för sjukskrivning :)

Jag ska skicka in pappret idag med namn och personnummer, hoppas på lika snabb handläggning nu. Verkade ändå som att det var klart mer eller mindre förutom den där lilla detaljen.
En bonus, om GP blir beviljat, är att jag får ut dubbelt i oktober. Både lön då vi har innestående och GP för en halv månad ungefär. Hade suttit väldigt fint :)

Anmäl
2017-09-18 17:54 #2 av: Thiah

Dubbel lön en månad är ju inte helt fel :D

Jag blev nu, efter tjat, sjukskriven 2v. Mer kunde hon inte ge pga att jag inte har en diagnos. Hon koncentrerade sig enbart på mina lungor inga andra gravid krämpor.

Jag kommer ALDRIG få en diagnos på mina lungor eftersom dom är friska. Det är bröstkorgen och skoliosen det är fel på. Suck.... men hon hoppades att det skulle vli bättre om 2 v... hahah. Vämder sig oddvar rätt så blir det bara värre. Och min foglossning och trötthet och allt sånt lär uu inte minska ju närmare bf jag kommer.

Men nu behöver jag läkare först den 3 oktober och då har jag 8 dagar kvar. Så ska njuta av dessa 2 v. Kollegorna sa åt mig atr vila. Dom vet ju hur slut jag är.

Anmäl
2017-09-18 22:36 #3 av: MikaelaS_

Verkligen inte, är ju inte ofta det sker direkt 😄
Haha, vilken värld lever hon i då? Det blir ju inte BÄTTRE ju större barnet blir, haha.
Skönt ändå att du iaf fick två veckor, lär ju mest troligt blir resterande tid också. Är ju bara fånigt annars.

Jag ringde min handläggare idag, hon behövde sista pappret men kikade snabbt och såg vad jag har för yrke och då sa hon snabbt att det nog inte var några problem alls :)) Hon skulle kika direkt när pappret kom iaf, jag har verkligen haft tur med mina handläggare :o

Oavsett så har jag tio arbetspass kvar, det börjar bli rejält tungt nu. Magen har typ exploderat senaste veckan, men det ska den ju tydligen göra i vecka 28-29.

Anmäl
2017-09-18 23:16 #4 av: Thiah

Kristian sa att han binser fast mig i soffan de där resterande 8(!) Dagarna om inte läkarn gör det. Får bli utan lön då i värsta fall...

Och ja', magen.... du har ju nr3 på gång så det måste bli en värre explosion än för mig. Din lillfis ligger väl dessutom "rätt"? Oddvar ligger så fint på sidan att magen sf mått planat ut. Precis likadant som sin bror... läskigt hur lika det kam vara.

Anmäl
2017-09-19 08:56 #5 av: MikaelaS_

Haha, bra! Men hur har ni det? Om du går tillbaka och jobbar en halv dag men sedan går hem, betalar jobbet för kommande vecka du är hemma då? För så är det här i alla fall.

Han ligger åt alla håll och kanter, inte vart med om galnare bebis. Bara snurrar och har sig men ligger minst en gång om dagen åt rätt håll och sparkar sönder mina revben i alla fall..
Ja, rätt skumt att det kan bli så samma. Jag var ju rädd för att David skulle göra samma som Wilmer, tänker att det kanske har med formen på livmodern att göra eller så. Men han skötte sig ju bättre och denna med hoppas jag.

Anmäl
2017-09-19 12:39 #6 av: Thiah

Nä jag måste ha läkarintyg direkt nu. Den dagen jag går hem räknas som arbetsdag men inte resten. Vi får vara hemma 3 dagar utan intyg på mitt arbete.

Oddvar är också ganska livlig i perioder. Men vill man känna honom extra ska man lägga sig på vänster sida runt 20 tiden... då jäklar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.