Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 796 ggr
JonnaB
9/12/17, 10:06 AM

Gravid? Mens? Smärta

En liten fråga, gjorde ett positivt ÄL test i fredags… Har sedan i söndags haft lite ont i magen, mest på vänster sida vid äggstockarna… Jag har även lite ont i ländryggen. Jag har ca 13 dagar kvar till mens, kan det vara en graviditet på g eller är det bara mens på g?

Annons:
tlover
9/12/17, 10:18 AM
#1

Det kan vara själva ägglossningen som gör ont. Vissa känner av det och det kan också variera från gång till gång.

ÄL stickor ska som jag förstår det vara positivt en stund före själva ägglossningen också men jag är inte helt hundra

l'm back

JonnaB
9/12/17, 10:41 AM
#2

Jo men jag känner min ÄL tydligt. O detta är inte samma känsla!

Fien
9/12/17, 10:46 AM
#3

Det kan det ju vara men det är helt omöjligt att veta nu. Det är fortfarande en resa kvar om ägget har blivit befruktat så ska det vandra ner till livmodern och fästa där…. Det kan ju också bero på något helt annat, som #1 säger så kan det vara ÄL du känner av. Vissa månader känns mer tydligt än andra. Du får bara ha is i magen och testa sen om inte mensen kommer.

Förväntansfull
9/12/17, 11:15 AM
#4

Jag har de sista året haft lite "värk" mellan ÄL o mens jämt, som ofta är vid nån av äggstockarna men ibland hugger de till i hela livmodern, vet ej vad de var men allt såg fint ut så de är väl bara så de kan vara :) kanske än mer när man vill bli gravid, man (eller jag iallafall) känner ju efter lite extra :) Jag fick ÄL stegring igår men idag är de borta så har/haft ÄL nu så håller tummarna för oss båda :) Jag börjar redan (som vanligt) känna mig lite svullen o lite värk o brösten sväller alltid också :)

JonnaB
9/12/17, 11:19 AM
#5

Ja min smärta är inte alls som vid varken mens el ÄL! Men som du säger #4 så känner jag så med!

JonnaB
9/15/17, 1:52 PM
#6

Nu har det gått en vecka sen ÄL. Fortfarande ont i magen. Typ som mensvärk. Tror ni att det är mensen som spökar redan?!

Annons:
Tilda305
9/15/17, 5:06 PM
#7

Jag plussade i onsdags, första barnet. Jag kände sen dag ett då mensen skulle komma mensvärk men ingen mens kom. Ja kände även veckan innan som Om jag hade "håll". I kroppen kändes det precis som om jag skulle ha mens. Som alltid, brösten ömmar å lite sådant. Men ingen mens och nu försöker jag smälta att jag är gravid :p lycka till! :)

Upp till toppen
Annons: