Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1739 ggr
[postmortum91]
9/11/17, 8:42 PM

När är det farligt att bli sparkad?

Jag jobbar som lärare och blir dessvärre sparkad ibland och slagen. I värsta fall kan jag få stolar på mig, bli skållad eller biten. Vilken vecka börjar det bli farligt för fostret om jag blir misshandlad? Det ger ju stora blåmärken så det är ju inga små och lätta slag och sparkar precis. Tänkte jag skulle jobba på där jag blir utsatt så länge det inte kan skada mitt ofödda barn. Någon som vet? Nu är jag i vecka 9

Annons:
[Smulan_88]
9/11/17, 11:03 PM
#1

En spark kan ju få förödande konsekvenser oavsett om man är gravid eller ej. Och det medför ju en stor risk både för dig men även ökad risk för ditt ofödda foster nu när du är gravid. Du har inte kollat upp med försäkringskassan, dina arbetsuppgifter borde ju vara "själ" nog att endera bli av din arbetsgivare placerad så att inte det riskerar din hälsa eller också bevilja graviditetspenning.

Sarah
9/11/17, 11:39 PM
#2

Visserligen inte ok arbetsförhållanden öht. Men, min bm sa att det inte var ngn större risk för barnet ens om jag ramlade av hästen fram till mitten av graviditeten.

[Thiah]
9/12/17, 8:58 AM
#3

Du skadas normalt sett långt innan bebisen skadas. Bebisen är väl skyddad där inne. Däremot är det ju inte en lämplig arbetsplats alls och trots barn med special behov ska man inte bli sparkad eller slagen.

[Devya]
9/15/17, 6:38 AM
#4

Om man har ett sådant jobb här där jag bor så måste man från första dag man får veta att man är gravid, sluta jobba(ta ledigt alltså). Så här tar de det väldigt allvarligt.

[postmortum91]
9/15/17, 8:07 AM
#5

#4 och få vara hemma obetalt? Hur klarar man sig då? Jobbar du också i våldsamma miljöer?

[postmortum91]
9/15/17, 8:13 AM
#6

Det var senast igår som jag blev slagen, sparkad och biten och 1 cm från att bli slagen i huvudet med skohorn flera gånger. Ska prata med BM på måndag. Just nu är det väldigt mycket som är dåligt på jobbet så jag kan säga att jag just nu hatar jobbet.

Annons:
[Devya]
9/15/17, 4:36 PM
#7

#4 Givetvis då betalt. Jag arbetar inte längre utan studerar endast. Jag jobbade inte i en farlig miljö tidigare så jag skulle ha fortsatt att arbeta om jag hade blivit gravid under den tiden.

Baaazinga
9/15/17, 6:46 PM
#8

Kolla upp graviditetspenning, jag jobbade i miljö som ansågs vara riskfylld och blev beviljad 100%.

[postmortum91]
9/15/17, 10:02 PM
#9

Kan man bli beviljad så tidigt då?

Elsa
9/16/17, 9:16 AM
#10

Vet inte hur långt gången du är, men tycker du ska kontakta fk och kolla med graviditetspenning. Det är ju inte alls en bra miljö varken för dig eller barnet. När jag var gravid & jobbade så kunde jag oxå få mig en spark, men det var liksom från 1åringar så dom var ju inte speciellt hårda..


Upp till toppen
Annons: