Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2649 ggr
Millaaann
2017-09-06 11:24

BF Mars 2018

Startar en tråd för mars nästa år :) Någon mer än jag som är beräknad till denna månad? Jag har BF 8/3 och väntar min första ❤

Annons:
minlillaprick
2017-09-07 14:49
#1

Hej! Vi är beräknade 9 mars, första barnet för oss också ❤️

Xcc
2017-09-07 17:52
#2

Hej! Vi har bf den 4 mars, också vårt första barn ❤️

tjiivans
2017-09-07 19:31
#3

Beräknad 12 mars med första barnet :)

Vart bor ni?

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Millaaann
2017-09-07 20:09
#4

Va roligt :D ❤ Jag bor i Värnamo :)

minlillaprick
2017-09-07 20:36
#5

Utanför Örebro :)

tjiivans
2017-09-14 18:37
#6

Göteborg bor jag i :)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
Carrosh
2017-09-27 19:54
#7

Beräknad 25 mars 😃

Första barnet för oss. ❤️

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Nilla_93
2017-09-27 23:09
#8

Beräknad 8 mars efter min senaste mens Men på ultraljudet räknades lite andra dagar så får se hur de blir på nästa ultraljud :)

Millaaann
2017-09-28 04:17
#9

#8 Vi är beräknade samma dag 😊 Hur mår ni? Har magen börjat växa ännu? Jag har mått bra hittills, i början mådde jag lite illa på morgonen, men spydde aldrig. :) En liten bulle syns nu när jag ligger ner x) Har ultraljud igen den 9e oktober, så spännande att få se bebisen igen :D

Nilla_93
2017-09-28 20:27
#10

Ungefär v6-8 mådde jag illa gick snabbt över . Nu har foglossningen börjat istället kan inte gå allt gör ont och typ fastnar å knakar å brakar i mina höfter och knär. I måndast började samma anti crawings som jag hade förra graviditeten spyr av kött med desamma de kommer i munnen. Väntar bara på att jag inte kommer kunna gå nära av rå kött som sist :/ Supertrött vill bara sova men det går inte med en snart 2åring Magen börjar växa lite till och från liten sparkar å spänner sej där inne och klagar på det är trångt.

tjiivans
2017-09-29 08:32
#11

Här mås det okej. Har en del foglossning som inte är helkul alla gånger. Annars växer magen på, syns väldigt tydlig efter lunch, men även annars syns det en tydlig mage. Är i vecka 16+4 och längtar efter att känna rörelser första gången.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Nilla_93
2017-10-17 18:17
#12

Någon kvar här? Lever ni? Ska på ultraljud på torsdag då jag går in i v20+0 skitnervös hoppas på att få veta kön så jag kan planera om det blir att sälja flickkläder eller behålla dom. Liten i magen tycker det är skojj att göra kullerbytta i magen medans jag själv tycker det är så obehagligt så jag vill spy. Min katt ääääälskar gravidmagen den är tydligen en bra sovkudden man ska kurra högt där för då får man massa sparkae tillbaka tydligen är det någon belöning :) Foglossningen är jobbig klarar inte av att bo på 3dje våningen och släpa upp matkassar/blöjor + en 2åring själv som tur är sambon hemma åtminstone en dag i veckan +1 vecka per månad så lite hjälp får man.

Millaaann
2017-10-17 19:46
#13

#12 Visst är man kvar ;) Jag var på ultraljud förra måndagen :D Allt såg bra ut, kollade inte könet då det är vår första och vi vill att det ska bli en överraskning :) Jag har inte känt riktiga sparkar ännu, men ibland kittlas det till i magen. Tror det är bebisen som rör sig då jag känner detta ganska ofta ☺ Jag är i v19+4 Mår bra förutom att jag är lite trött. Hur mår du? Syns magen mkt? När jag ligger ner så är det en "kula" under naveln som är ganska hård och magen syns extra mkt när den är spänd 😁 Man börjar längta till mars nu ❤ Vart landet bor du?

Annons:
Nilla_93
2017-10-17 20:18
#14

#13 bucklar på ganska bra här i magen tydligen en livlig sak. :) Trött från och till men hinner vila lite ibland då min 2åring sover på dagen. Annars mår jag bra förutom att jag inte kan äta kött kräks av smaken gjorde samma förra graviditeten :/ En mage har jag börjat få vet inte riktigt hur stor den är men uppifrån tycker jag den börjar bli stor men när jag ligger ner är den ganska platt ännu förutom en liten bula. Längtar massoe till mars :) själv har jag födelsedag 6mars och liten är beräknad till 8mars så lite spännande blir det. Har det mesta fixat en syskonvagn valde min sambo ut som han ville ha en stokke spjälsäng köpe vi nyss för att först kunna ha åt bebis och sen ändra om till 2åringen ifall hon behöver en säng hon slipper ur själv. Sen har jag dykt runt i alla bebikläder å sorterat ur allt jag absolut inte vill ha kvar. Vi bor i Finland :)

tjiivans
2017-10-17 20:41
#15

Är kvar! Gjorde ultraljud igår och det var så mysigt att se liten. Allt fanns som skall finnas och den var samarbetsvillig så undersökningen gick snabbt. Vi vill bli överraskade så vi kolla inte kön. Jag mår bra. Trött, somnar nästan vid 21 varje kväll. Foglossning som gör det riktigt jobbigt till och från och magen är ganska ordentlig efter lunch.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Nilla_93
2017-10-17 21:42
#16

#15 skönt att höra :) Någon som har gjort blodprov för att kolla antikroppar mot bebis i magen? Jag visar positiv mot antikroppar mot bebis min hälsotant berättade att det visade lågt men att jag ska göra ett till prov i slutet av nov för att se om det stiger eller hålls kvar. Någon med erfarenhet? Även protein i urinen men inget som hälsotanten nämnde något extra om.

Millaaann
2017-10-17 21:45
#17

Jag har ett väldigt oregelbundet jobb..allt från att börja kl 6 -15, 12:30-22..segt att stiga upp när man jobbat till 22 😴 Men försöker vila så mkt som möjligt innan och efter jobb. Så det går rätt bra än så länge :) Min buse var livlig i magen, så bilderna blev rätt suddiga :/ Men skönt att det verkar må bra iaf 😁 Skoj att vi har bf samma dag :D

Carrosh
2017-10-18 11:07
#18

Jag är kvar!

Är i v. 17+2 idag, ska göra mitt RUL den 30:e. Spänd på att få se bebis en gång till! BF 25 mars, får se om de håller fast vid det nu då vid RUL.

Här känns inte något av i magen än (fladder och så), inte så jag kan utröna om det är det eller tarmrörelser än, så lite till får jag allt vänta. Men börjar kännas i bäcken nu att det är ansträngt och har fått börja med kudde bakom ryggen osv. Får snart börja använda pall på jobbet istället för att sitta på knä eller huk. 

Hade en läskig upplevelse i natt också. Vaknade (för andra gången på 2 månader) av att jag höll på att andas in magsaft! Förra gången hade jag andats in det och vaknade av att det gjorde ont och var svårt att andas en stund. Har mycket sura uppstötningar vanligtvis pga hiatusbråck - och trots att jag har upphöjt i sängen + använder Gaviscon så händer det. Känns läskigt att det ju kan hända igen! Någon mer som haft något liknande?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Arrowhead
2017-10-18 16:41
#19

Vår lilla tjej är beräknad att komma 14e mars, första barnet för oss och var en liten "hoppsan" 😊
Vi var på rutinultraljudet för ungefär en vecka sen, så spännande att se det röra sig där inne!
Det känns en hel del när det rör oxå, för mig iaf.. Killen kastar sig fram med handen för att känna och blir lika besviken varenda gång han inte känner nåt 😛

Nilla_93
2017-10-19 11:31
#20

20+0 idag då eller 19+5 enligt ultraljudet :) livlig liten sak som sprattla och gäspa massor. Ellen fick en egen bild av lillebror hon är jätteglad för bebis i mammas mage och hjärtljuden låter som ett tåg tuff-tuff-tuff. Nästa ultraljud blir v36+0 om inget annat händer

Annons:
[Thiah]
2017-10-19 13:33
#21

#20 Aww Ellen har rätt, låter absolut som ett tåg :) hur kommer det sig att du gör etr i v36?

Nilla_93
2017-10-19 13:45
#22

#21 vi erbjuds de i jakobstad görs ctg och ultraljud och kissprov i v36 tror de fungerar som tillväxtultraljud sen hur bebis ligger i magen och så kollar dom navelsträngens flöde och även återkalkning i livmodern och andra saker

[Thiah]
2017-10-19 13:47
#23

#22 vad lyxigt :)

Sara_P
2017-11-07 07:53
#24

Hej allihopa! Väntar vårt andra barn, som är beräknad till 19 Mars, min mans födelsedag. Vi hoppas att den lille inte tänker komma på beräknade dagen. Fick foglossning nästan direkt efter plus och har därför varit sjukskriven sen min semester. För ett par veckor sedan har jag fått mycket ondare. Längtar så mycket efter att graviditeten ska vara över och bebis ska ligga i min famn istället. Har en aktiv bebis och jag känner hen flera gånger om dagen och det älskar jag. Både för att det är väldigt mysigt och för att jag är en orolig själ, som blir tröstade av att känna att bebis lever.

Nilla_93
2018-01-19 15:04
#25

Hej hallå därute i snön hur går det :) ? Hoppas ingen har halkat på isen eller liknande. Längtar såå tills den här graviditeten är över fast ändå inte :) börjar bli lite nervös.

Carrosh
2018-01-21 10:45
#26

Ja, det närmar sig nu! Halkade för nån månad sedan, men gick som tur var bra! Var snabb med att ta emot med händer samt en snygg vändning, så ingen skada! Dock var jag på väg i backen flera gånger igår morse. Det var plogat men inte sandat, och det tyckte mitt bäcken inte alls om. 
Har bara ett pass kvar att jobba nu, sen går jag hemma sista tiden. Känns jättekonstigt, men ska också bli skönt för det börjar bli riktigt, riktigt tungt nu. Längtar som en dåre till bebbe kommer, även om jag har lite smått panik över att det är väldigt snart.. 🤪

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Upp till toppen
Annons: