Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1255 ggr
onewayticket
9/4/17, 9:55 PM

Gravid?

Ska ha mens nu till nästa helg men känner mig otroligt konstig. Torsdag - söndag var jag så trött så att jag knappt orkade stå upp. Jag är otroligt yr och det känns som att jag är konstant åksjuk. Jag har ont i brösten och i magen. Min mens brukar vara som en klocka och jag har aldrig menavärk eller något sånt annars. Låter det som gravidsymptom eller inbillar jag mig bara att det har nånting med det och göra och egentligen bara har influensa ;)?

Annons:
RoxannaS
9/4/17, 11:08 PM
#1

Låter som att du skulle kunna vara gravid. Ta ett test för att få veta säkert. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oh-la
9/5/17, 7:58 AM
#2

Det är lite tidigt för gravidsymptom. En vecka innan beräknad mens är hormonnivåerna så låga att dom inte ens är mätbara. Visst finns det enstaka som kanske får symptom väldigt tidigt, beroende på när ägget fäst, men det är inte så vanligt. Håll dig till helgen och se om mensen dyker upp! Är den några dagar sen kan du testa :) hoppas det blir som du önskar, oavsett om du vill bli gravid eller ej :)

[Devya]
9/5/17, 6:07 PM
#3

Låter lite ovanligt att du redan nu känner av symptom men det är väl inte helt omöjligt. Jag skulle dock inte hoppas för mycket (om du nu vill bli gravid). Vänta tills veckoslutet och ta ett test om din mens inte dyker upp. :) Hoppas att det går bra!

hhejlollo
9/7/17, 9:18 AM
#4

Det är inte för tidigt, jag fick symtom en vecka innan mensen var beräknad! Testa dig och se😊

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

oh-la
9/7/17, 10:13 AM
#5

#4, du väntade ju tvillingar och då är hormonnivåerna högre. Generellt är det bättre att vänta, och generellt vid är det tidigt för symptom. Är det ett foster är hormonnivåerna väldigt väldigt låga en vecka innan beräknad mens.

Baaazinga
9/7/17, 11:20 AM
#6

Jag plussade superstarkt på äl+ 10 med båda barnen och illamående spydde från den dagen. Men gissar mina hormoner är höga haha

Annons:
hhejlollo
9/7/17, 11:37 AM
#7

#5 nu vet ju du inte mer än just den graviditeten och mer tänker jag inte skriva. Sen kan man ju heller inte skriva så eftersom varken du eller jag vet om TS har tvillingar i släkten och kanske själv väntar. Du kan få symtom tidigt så testa dig, antingen får du plus eller inte, får du neg testar du dig igen senare om mensen inte kommer. Lycka till!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

jackiejohn
9/7/17, 12:56 PM
#8

Vore ju väldigt tidigt för du skriver nästa helg, det tolkar jag som helgen 16-17 september och då skulle du haft ägglossning helgen som var. Menar du helgen som kommer nu 9-10 september så är det allt i absolut tidigaste laget att ha så många symtom, och de symtomen kan tyda på en massa annat också :) Så mitt råd är att vänta tills mensen är beräknad innan du tar ett test. Onödigt att slänga ut pengar på att testa så långt innan mens.

Upp till toppen
Annons: