Annons:
Etikettallmänt
Läst 993 ggr
typjessica
2017-08-30 21:46

Känner mig lite sorgsen

Hejsan! Väntar mitt tredje barn som är planerat och efterlängtat! Våra två tidigare barn har precis gjort sin första vecka hos sin dagmamma som är en vän till mig och vi har umgåtts mycket så barna är trygga med henne och omgivningen. Allt är bara så bra verkligen! -men- Jag tycker det är jättejobbigt att lämna bort dom 15 timmar i veckan, dom har vart hemma barn tills ni. Det känns på riktigt sorligt. Men jag och sambon kände hos lite tvungna till att två inkomster ett par månader innan bebis kommer så att vi kommer kunna stanna hemma länge även med den. Barnen är super nöjda men jag ser tiden som vi missar ihop. Natten som var fick sambon sova i gästrummet och barna bredvid mig. Jag förstår att jag har så mycket hormoner i omlopp och jag blir galen på mig själv! Gaah! Men sjukt jobbigt när man känner som man gör.. någon mer som är överkänslig nu?

Annons:
beckare
2017-08-31 07:14
#1

Jag kanske inte kan svara jättebra, för jag har inga barn sedan tidigare. Men jag gick hos dagmamma när jag var liten och tyckte det var jättekul. Det fanns andra leksaker, så man kunde ha andra fantasier. Maten var god och jag äter fortfarande pannkakor på samma sätt som dagmamman visade mig. Så även om det känns som att du 'missar' timmar går tiden för barnen förmodligen väldigt fort, och de får fina minnen på ett annat sätt. Barnen upplever nog det som att de fortfarande är hemma för det mesta, men har en extra aktivitet bara. Hoppas det går över :)) <3

Glow487
2017-08-31 09:11
#2

Jag gick hemma med mina syskon tillsammans med min mamma, eftersom min mamma och pappa kände att dem hade möjligheten att överleva på bara en heltidslön. En tid jobbade dock mamma 50%, men då jobbade hon kvällar medan pappa jobbade morgon-eftermiddag. Jag hade det jättebra hemma, men jag var i stunder avundsjuk på andra barn som gick hos dagmamma och/eller på dagis/nattis. Sen är det ofta så med människor överlag, oavsett ålder, att man vill ha sådant man inte har, men man kan vara lycklig ändå. :)

MikaelaS_
2017-08-31 15:15
#3

Jag jobbar också mellan barn två och tre just nu, för att vi inte klarar oss annars och lite för att det är skönt att komma ut. Killarna kommer gå 3-6 timmar i veckan sen när jag går hem också, för att behålla sina vänner och sina platser. Tyckte också det var skitjobbigt att skola in dem, men ju längre tiden gick såg jag vilken glädje de faktiskt har av att gå där. Trodde aldrig jag skulle skriva det men ja, båda vill gärna dit när de vart hemma ett tag. Och att få komma hem efter jobb och förskola, laga mat och sedan mysa efter en dag från varandra är nog det bästa jag vet. Sånna stunder uppskattar jag på ett annat vis nu har jag märkt :) Dina killar går ju inte många timmar, det blir nog en härlig mjukstart för dem. Hade också möjlighet att ge mina killar det, och det kändes väldigt bra. Hoppas verkligen jag kan det med trean också sen.

Upp till toppen
Annons: