Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 990 ggr
Anonym
Anonym
8/22/17, 11:51 AM

Vad ska jag göra..

Är tidigt gravid. Har en smärtsam abort bakom mig som jag ångrar starkt. Jag är tacksam över min graviditet, att jag fått en ny chans. Jag borde inte tveka, då jag i mitt hjärta vill ha detta barnet. Det som gör att jag tvekar är min situation. Jag är i nuläget sjukskriven och är påväg mot arbetsträning innan jag kan börja söka jobb. Har varit utmattad och vägen hit har varit lång. Bryr mig alltid för mycket om vad andra tycker och tänker och vet att de flesta anser att man ska ha jobb innan man skaffar barn. (Pratar om killens och min släkt) Min sambo har jobb. Jag har hamnat utanför mallen med jobb och körkort pga att jag blev sjuk. Utbildning har jag. Det här sliter mig itu, jag vill ha barnet men är rädd för vad andra ska tycka. Ps: snart 30år Behöver erat stöd och råd i detta ♡

Annons:
EjNot
8/22/17, 1:43 PM
#1

Har själv varit i sitsen där jag brytt mig mer om vad alla andra tycker och tänker än om mina egna känslor. Dagen då jag började sätta mig själv i första hand var dagen jag började må sååå mycket bättre. Bara för att vissa gör på ett sätt betyder inte det att du måste gå samma väg. Det du mår bäst av är också det bästa alternativet <3

RoxannaS
8/22/17, 5:27 PM
#2

Håller med #1 i det här. Du har grunderna till att gå till jobb efter att ha varit mamma ledig, de kanske är precis vad du behöver. Ha någon du älskar att pyssla om för att kunna må bättre och kunna jobba sen. Prata med din karl, ta beslutet tillsammans, var noga med att vara öppen i hur du känner med aborten som varit och hur de känns nu, är ni båda med på det sen så får ni stötta varandra i alla mothugg som kan komma. 🌺


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Djurälskaren87
8/22/17, 6:57 PM
#3

Jag har känt precis samma men ni har ju en grund och trygghet att sambon har jobb och du får ju ersättning ändå. Samt att du kan börja plugga /jobba ta körkort senare i livet :)

Upp till toppen
Annons: