Annons:
Etikettallmänt
Läst 1074 ggr
nisse88
2017-08-18 13:32

Kejsarsnitt

Jag kommer att göra ett planerat kejsarsnitt i mitten av september pga att jag har ett väldigt trångt bäcken och kan helt enkelt inte föda vaginalt. Tar tacksamt emot erfarenheter av tidigare planerade snitt om det är någon som vill dela med sig :)

Annons:
Velinga1984
2017-08-18 16:31
#1

Jag har gjort 3 planerade kejsarsnitt då jag inte får föda vaginalt av andra medicinska orsaker. Vad vill du veta? :)

MikaelaS_
2017-08-21 11:01
#2

Jag gjorde ett planerat snitt med första barnet pga sätesbjudning. Var en överraskande bra upplevelse. Hade nog världens bästa narkosläkare och kände mig väldigt trygg. Det hela gick snabbt, på under timmen från början till start. Snabb läkning utan komplikationer :) Allt var väldigt ordnat och bra, tydligt vad de gjorde och hur man kunde reagera. Var nog därför jag inte var nervös alls, all personal kändes väldigt kunniga. Stannade två dygn efteråt, mest för att sonen behövde ortoped. Var ju även förstföderska så de ser ju gärna att amningen kommit igång innan man åker hem. Men två dygn kändes alldeles lagom. Skulle det bli planerat snitt nu med tredje barnet så är jag helt okej med det, tycker det var ett smidigt sätt (för mig) att få barn på.

Upp till toppen
Annons: