Annons:
Etikettlivet-efteråt
Läst 1440 ggr
oh-la
2017-08-17 14:40

Mens efter graviditet

Måste fråga er som fått barn hur lång tid det tog innan er mens kom igång igen. Jag fick barn i september förra året. Det blev komplikationer efter förlossningen. Moderkakan släppte aldrig av sig själv och efter det fick jag en livmoderinfektion. Blödde efter förlossningen i nästan 4 månader. Ammade till 8 månader och satte in kopparspiral efter 6 månader. Nu är det nästan ett år sedan dottern kom och jag får fortfarande ingen ordentlig mens. Den hoppar, och när den kommer (har fått två gång) hållet den nästan i sig i två veckor varav en knappt blod. Nu skulle jag haft mens för 4 dagar sedan men den kommer inte. Känner inte ens av den. Gravid är jag inte. Börjar bli lite nervös över eventuellt framtida graviditet. Vill ju ha en till men nu strular hela min kropp!!! Innan kunde jag ställa klockan efter mensen, alltid regelbunden, och som ett skolboksexempel utan minsta problem, nu bara strular allt känns det som. Hur lång tid tog det innan ni fick mens efter graviditeten, och strulade det något innan det kom igång igen?

Annons:
[Thiah]
2017-08-17 14:43
#1

Har du spiral är det väl så att mensen inte alls behöver komma igång? Alla de jag känner med spiral har första ca 6 månaderna haft mens som kommit och gått för att sedan helt bli av med den.

oh-la
2017-08-17 15:06
#2

#1, fast jag har kopparspiral och då har man kvar sin mens som vanligt :) tål i te hormoner så jag får köra med hormonerna alternativ.

mollyt
2017-08-17 21:11
#3

För mig tog det 7 månader efter förlossningen innan mensen kom tillbaka första gången. I början hoppade den lite, som mest uppemot +/- en vecka. Men nu senaste månaderna har mensen varit förhållandevis regelbunden igen. Nu blir dottern 17 månader. Inga komplikationer efter förlossningen.

Sarah
2017-08-17 23:49
#4

3 veckor efter jag slutade amma kom den tillbaka och i princip regelbunden direkt.

Upp till toppen
Annons: