Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 5037 ggr
JonnaB
8/11/17, 1:01 PM

Ägglossningstest tolkning hjälp

Är det bara jag som er ökningen? Det är taget med en timma i mellan. De nedersta taget med morgonurin o de övre ca 1h senare. Är min ÄL på G? Första dagen jag får mer än 1 sträck.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
JonnaB
8/11/17, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Snorhyveln
8/11/17, 1:09 PM
#5

De är ju en ökning men inte där än. Ska sträcket vara lika starkt som kontrollsträcket? Jag använder clearblues Ägglossningstest digital, skitbra oh man behöver inte fundera :)

JonnaB
8/11/17, 1:18 PM
#6

Ja eller starkare :) Tänker om det är på g de närmaste dagarna?

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Snorhyveln
8/11/17, 1:24 PM
#8

Så är de säkert. Så brukar mina se ut, och för varje dag blivit starkare :) Ser t om de på den disitala fast att man inte behöver titta där :P De är bara o testa vidare, men glöm inte bort att mysa ändå så ni inte missar de mest fertila dagarna. Vi brukar köra en veckas tid när testerna börjar bli starkare 🙈

JonnaB
8/11/17, 1:40 PM
#9

Nejdå. Vi ligger i ändå:) får se om de ökar mer:)

mollyt
8/13/17, 6:45 PM
#10

Spännande! Jag har aldrig testat själv men när jag läst bipacksedlar har kag förstått att det inte är positivt fören testen har två lika starka test. Men en klar ökning tycker jag på dina två, så jag skulle också säga att det troligt blir ägglossning närmaste dagarna! Så fortsätt att njuta av varandra de här dagarna som kommer!

JonnaB
8/13/17, 7:42 PM
#11

Dock blev testet inte starkare efter det. Utan snarare svagare

suon
8/31/17, 9:08 AM
#12

Brukar ni testa flera gånger per dag? Trodde att man bara skulle testa en gång per dag, haha. :)

Fien
8/31/17, 9:35 AM
#13

Testa en gång per dag men gärna på em/kväll då detta hormon ökar under dagen. Testa ungefär vid samma tid varje dag för mest pålitligt resultat.

Annons:
suon
9/2/17, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Snor tråden lite. Vad kan detta visa? Samma tid, eftermiddag, i fyra dagar.

RoxannaS
9/2/17, 5:56 PM
#15

#14 Tror du kan vara gravid eftersom dem inte sjunker igen. Vilken är första testet?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
suon
9/2/17, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#15 Jag har tagit flera graviditetstest, samtliga negativa 😩 Men har tagit några fler ÄL-test nu. De fyra. Nedre är samma som tidigare bild, de övre är från 30/8 till idag. Har ingen aning när mensen ska komma 😩

RoxannaS
9/2/17, 11:59 PM
#17

Är alla från 2 dagars period? Kan du specificera lite? Man har nämligen inte utslag så länge på ÄL test. Dem kan även påvisa graviditet :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
suon
9/3/17, 9:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

#17 Nej, jag har tagit tester varje dag sedan i måndags :) Tycker att de är så konstigt att de gör utslag varje dag. Vet som sagt inte när mensen ska komma alls. Och har gått med en molande/stickande känsla varje dag, men det känns inte alls som tidigare graviditeter. 

Översta: 2/9
Andra: 1/9 kväll
Tredje: 1/9 morgon
Fjärde: 31/8
Femte: 30/8 eftermiddag
Sjätte: 30/8 förmiddag
Sjunde: 29/8
Åttonde: 28/8

Tog ett nytt test idag, ger också utslag…

Fien
9/3/17, 10:46 AM
#19

Sådär ser mina tester också ut som i #16 utan att jag har ÄL. Jag skulle säga att det i #18 är det som är mest positivt. Testa imorgon igen och se om det sjunker. Då är det på g med ÄL i så fall. Tänk på att testa ungefär samma tid och gärna em/kväll varje dag.

mollyt
9/3/17, 1:59 PM
#20

Jag tycker att testet i #18 ser positivt ut medan de ovan alla är negativa (om strecken ska vara lika starka eller att teststrecket ska vara tydligare än kontrollen). Så testa igen med nya tester i morgon eller övermorgon och se att teststrecket blivit svagare igen.

Men som ovan skrev: Försök att testa vid ungefär samma tid varje dag (helst eftermiddag). På mina tester står det att man kan testa mellan kl 10-20 men helst på eftermiddag/kväll om jag inte missminner mig - för att hormonet är högre då än på morgonen.

Annons:
suon
9/3/17, 2:12 PM
#21

#20 Ja jag har ofta tagit två test, ett vid nio och det andra mellan 16-17 :)

RoxannaS
9/3/17, 2:19 PM
#22

Jag tror du är gravid jag. Eftersom styrkan är detsamma.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
suon
9/6/17, 3:52 PM
#23

#22

Ja det vore såklart jätteroligt om det var så! Men tog ut spiralen för tre veckor sedan, kan det verkligen ge utslag så fort? :o

RoxannaS
9/6/17, 5:00 PM
#24

Verkar ju vara något på G i alla fall. Så vitt jag vet ska inte ÄL test visa samma resultat så pass länge. 🤔


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fien
9/6/17, 5:30 PM
#25

#24 de testerna är inte positiva, de ska vara lika starka eller starkare än kontrollstrecket för att räknas som positiva. Mina negativa tester ser ut precis som i #16. Ts, hade du koppar eller hormonspiral? Hormoner kan alltid ställa till det lite även om jag vet att det sägs att man ska kunna bli gravid direkt efter uttag…

suon
9/6/17, 5:33 PM
#26

#25 så inget av mina tester visar positivt? Jag hade hormon, jaydess.

Fien
9/6/17, 5:49 PM
#27

Det i #18 ser mest positivt ut. Testade du dagen efter det också?

Annons:
suon
9/6/17, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jo, det testet som är i tidigare inlägg tog jag 3/9 på FM och sen är det några test efter. Har tagit fler också med det ser likadant ut. Mer starkt på förmiddagen och sen svagare på eftermiddagen

Fien
9/6/17, 7:29 PM
#29

Hmm jag tror inte du har haft ÄL under den här tiden. Som sagt så ska ju strecket bli lika starkt som kontrollstrecket. Det kan strula lite med mens och ÄL efter att man slutat med ett hormonellt preventivmedel… så antingen kan du fortsätta testa eller vänta in första mensen….

JonnaB
9/8/17, 8:22 PM
#30

Im back! De teater jag använt som ni kan se ovan fungerar inte på mig jag har kört på stickorna 2ggr dagligen i ca 5 dagar men ingen vidare ökning. Idag har jag ÄL smärta och bestämde mig för att testa ett clearblue istället. Och vad visade sig? Jo en glad gubbe. Och tog då en sticka för att kolla om de med visade positivt men ikke. Har provat 3st idag men ingen har visat positivt… Så dem skickade jag vidare till en annan änglamamma som dem funkat på.

RoxannaS
9/8/17, 8:26 PM
#31

#30 Vad märkligt! Men tur att de löste sig till allas bästa ändå! Fint gjort av dig!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
JonnaB
9/8/17, 8:46 PM
#32

Ja det är jätte konstigt. Tycker att dem borde ge utslag.. Men men de kommer till bättre nytta ön i min papperskorg:)

RoxannaS
9/8/17, 9:38 PM
#33

#32 Ja man kan ju tycka det. 🤔


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
9/9/17, 8:16 AM
#34

Intressant att det kan vara så att de inte fungerar! Jag testar själv men gravidkollens stickor nu och inget utslag fast kroppen är väldigt tydlig att ÄL är på gång (trådigt sekret, mjuknande och öppen tapp). jag har varit så ledsen att testen inte gett utslag men då kanske jag helt enkelt inte passar med dessa test.

Annons:
JonnaB
9/9/17, 10:13 AM
#35

#34. Så kan det absolut vara. Jag körde dessa test förra månaden med men inget utslag. Hade ÄL smärta men inget utslag. Hade samma känsla igår o tog ett annat test o de var ju positivt.. Så jag rekommenderar att prova ett annat test…

mollyt
9/9/17, 8:33 PM
#36

#35 Tack för tipset! Var det samma känslighet på de två olika testerna du tog - eller är det "bara" olika märken (med samma känslighet)?

JonnaB
9/9/17, 9:14 PM
#37

#36 det kan jag tyvärr inte svara på.

Upp till toppen
Annons: