Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 3770 ggr
JonnaB
2017-08-10 21:05

Bisolvon

Är det ngn som använt sig av bisolvon när dem försökt bli gravida?

Annons:
Zepp
2017-08-10 21:13
#1

Jag använder Bisolvon.. fast jag tänker inte bli gravid och kan för övrigt inte heller bli det.

Såå.. vad är frågan egentligen.. Bisolvon använder jag som slemlösare.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Honestyisdead
2017-08-10 21:19
#2

#1 Frågan är klar och tydlig. Löjligt att du skriver i tråden.

Ts jag följer tråden. Hade varit kul med fakta.

Zepp
2017-08-10 21:25
#3

Mm.. man försöker öka chansen att bli gravid med hjälp av slemlösande medikamenter.. det har jag oxå förstått!

Som regel är flitigt sex av större betydelse.

Men jag är nyfiken.. vill höra tänket bakom slemlösare och möjlig förändring i livmoderns slemhinna för att öka chansen?

Mm.. mer fakta/teorier tack!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JonnaB
2017-08-10 22:51
#4

#1 vilket påhopp! Jag har läst att bisolvon är slemlösande vilket innebär att mannens spermier lättare kan ta sig in! Jag har ingen kunskap i det och därför frågar om det är någon som provat och kanske lyckats? Jag ställde en helt vanlig fråga! Du behöver inte hoppa på oss för att vi vill veta och kanske är nyfikna på hur och om det fungerar! Eller hur #2

[Thiah]
2017-08-11 06:52
#5

#1 helt onödigt inlägg och inget som passar den tonen vi har här inne. Angående bisolvonmetoden så tror jag att vi har i alla fall 1 eller 2 aktiva medlemmar som använt sig av den. Jag hoppas dom ser tråden och kan svara dig. Är själv inte alls kunnig om det så kan inte hjälpa dig.

tlover
2017-08-12 09:19
#6

Vi fick vår dotter (och en ofullbordad graviditet innan dess) efter att vi började med bisolvon.

Vi hade försökt i ungefär 3 år innan vi fick vårt barn. (ca 1-2 mån efter att vi börjat med bisolvon).

Om det enbart var pga bisolvon vet jag inte men vill vi skaffa ett nytt barn sen kommer vi att använda bisolvon

l'm back

Annons:
mollyt
2017-08-12 20:33
#7

Är det kvinnan som äter bisolvon då #6?

[Thiah]
2017-08-12 20:43
#8

"Bisolvonmetoden för att bli gravid. Ja, det sägs att hostmedicien Bisolvon kan hjälpa en att bli gravid. Bisolvon är slemlösande och fungerar genom att kvinnans sekret blir tunnare och det blir enklare för spermierna att komma in. Rekommendationen är att ta 10-15 ml varje dag från mensens första dag framtills ägglossningsdagen. Chanserna ökar ännu mer om mannen också tar Bisolvon du spermasekretet också tunnas ut. OBS! Fortsätt inte med Bisolvon när du har blivit gravid" Citat från https://blogg.loppi.se/pasmallen/oka-chanserna-att-bli-gravid/

tlover
2017-08-12 21:20
#9

#7 ja

l'm back

Zepp
2017-08-13 19:13
#10

Tack för tankarna och teorierna bakom att Bisolvon (slemlösande) ökar chansen att bli gravid.

Sen så är jag väl fortfarande inte särskild övertygad om sambanden.. tex vilka studier finns det på problemet och kopplingen till Bisolvon?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

tlover
2017-08-13 19:20
#11

#10 Vad jag vet finns det inga studier utan bara egen erfarenhet.

Men för mig spelar det ingen roll om det är just det att det är slemlösande eller placebo. Huvudsaken är att det funkar. 
När vi inte kunde skaffa barn så skulle jag ha gått i en cirkel i månljus bärande på stenar mässande trollformler om det hade hjälpt. Alternativet är ju hundra tusentals kronor i insemination om man inte råkar passa in precis på vad landstinget tycker man ska vara för att få det gratis (en el max 3 ggr) då känns några flaskor bisolvon som gratis i jämförelse

l'm back

Upp till toppen
Annons: