Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1403 ggr
[Nalaa]
2017-08-03 21:04

Känns som att huvudet är mellan benen...

Gravid och är dags om ett par veckor. Känns jättekonstigt, som att huvudet är så långt ner att jag inte kan gå med benen ihop. Känns som att jag mosar bebisens huvud då och det trycker där nere och håller på. Känns som att bebisen ska trilla ut när jag står upp. Obehagligt! Har dessutom haft ont ibland, långt, långt ner på sidorna av magen. Någon som känner igen? Normalt?

Annons:
RoxannaS
2017-08-03 21:20
#1

Så hade jag också på slutet, tror de kan vara täcken på att de kommer dra igång snart, jag hade börjat öppna mig i samband med den känslan, låter som att bebisen fixerat sig 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Nalaa]
2017-08-03 21:27
#2

Ojoj:-D Låter ju kul att det skulle kunna på gång men vi är i sommarstugan och har planerad igångsättning hemma om fyra veckor… Vi har ju sjukhus här i närheten också men hade såklart föredragit med vara på hemmaplan! Men hade samtidigt varit kul att få vara med om att ropa på sambon "Älskling! Vattnet har gått!":-p Nu har den här känslan (kan inte gå ordentligt) hållit i sig ett par timmar och det är så jobbigt när det är obehagligt att gå!

RoxannaS
2017-08-03 22:07
#3

#2 Trodde också jag skulle få uppleva de där med att vattnet gick, blev igångsatt 5 dagar innan bf pga att mitt mående tog så mycket stryk på slutet (spydde som en gris så alla muskler blev överansträngda osv.) så jag fick heller aldrig känna på det. Det är inte jätte vanligt att förlossningen startar genom att vattnet går, vanligare att värkarna kommer först.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Nalaa]
2017-08-03 22:15
#4

Ja, jag vet:-p En av tio förlossningar startar tydligen med vattenavgång:-p Men visst vore det lite kul?:-p Men nu, phu! Jag mår illa och kan knappt gå. Det blir jobbigt inatt, jag som springer på toaletten fyra, fem gånger per natt… Ska jag behövs väcka maken och be honom hjälpa mig varje gång?:-p

Alexzandra630
2017-08-03 22:26
#5

Jag kände så ett par veckor innan jag födde och då hade barnet inte ens fixerat sig.

[Thiah]
2017-08-04 05:29
#6

Jag hade så de sista veckorna. Ungen låg så långt ner.

Annons:
[Nalaa]
2017-08-04 11:14
#7

Idag känns det inte alls på samma sätt. Igår kunde jag ju inte sms hålla ihop benen men idag går det bra. Känner mig dock extremt trött i kroppen och har spänd mage… Men skönt att kunna gå i alla fall!

Upp till toppen
Annons: