Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1222 ggr
Missmagi
2017-07-30 13:56

Hjälp! Från er som tempar

Har testat x antal månader att tempa och börjar få rätt bra koll nu med mina ägglossningar. Jag känner visserligen starkt när ägget släpps varje månad men ville lära känna min kropp ännu bättre därav tempningarna. Men denna månad kände jag ingenting och inga kladdiga flytningar hade jag heller. Jag vet att man kan hoppa över nån månad hit och dit men det här jag aldrig gjort iaf inte under dessa 4 år som vi försökt få barn. Min normala temp är 36.8 och har haft de tills i förrigår då låg tempen 36.4 både igår och idag låg Tempen precis på 37.2. Då till min fråga: hade jag ÄL igår utan att jag kände det eller kan tempen öka även om jag inte har ägglossning?

Annons:
[Smulan_88]
2017-07-30 17:36
#1

Klart tempen kan öka utan att man har ägglossning, feber?!? Kan ju vara virus som spökar och ger dig låg feber alternativt så har ägglossning skett igår.

Missmagi
2017-07-30 18:36
#2

Sjukdom är det inte. Känner mig hur pigg som helst :)

mollyt
2017-07-30 22:07
#3

Har tyvärr inget råd att ge, jag tycker att ÄL har varit svår att pricka exakt med temp utan har mer gått på känsla och litat på datorns (LadyComp) prognos för ägglossning. Har aldrig sett något definitivt mönster på temperaturen vid ägglossningen utan bara efteråt liksom. Inte så tydligt som när tempen sjunker vid mens

Förväntansfull
2017-07-30 23:09
#4

Kanske har du bara sovit mer eller mindre än vanligt? Det kan ju påverka också, eller om man druckit alkohol, de kan tydligen påverka också.. så de behöver ju inte vara ÄL :)

NinniH
2017-07-31 12:08
#5

För du in tempen någonstans? Kan rekommendera att göra det på fertilityfriend.com. Då blir det mer tydligt och lättare att se ett mönster. Enstaka hög temp kan bero på mycket, men om tempen fortsätter vara hög är det en indikation på att ÄL skett. Sen antar jag att du tempar som man ska, dvs vid samma tid på morgonen innan man kliver upp ur sängen? Tempar själv och har gjort sen årsskiftet. Gjorde det även när vi försökte få till sonen. Kan visa exempel på hur det kan se ut när man lägger in tempen hos Fertility Friend. FF sätter ex inte ut ÄL förrän det varit minst 3 dagar med högre temperatur.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lojs
2017-07-31 16:21
#6

Kan det inte vara att du hade ägglossning medan du sov och därför inte märkte den?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Upp till toppen
Annons: