Annons:
Etikettförsta-trimestern
Läst 1403 ggr
Nataliem
7/26/17, 4:38 PM

Rädd för missfall

Hej jag är så otroligt rädd för missfall fick idag reda på att jag är gravid i v4(3+4). Jag är så otroligt rädd för missfall finns det något man kan göra för att chanserna blir mindre till det eller bara lugnar mig?

Annons:
[Thiah]
7/26/17, 4:54 PM
#1

Grattis till plusset! Jag tror vi alla är oroliga mer eller mindre för missfall. Missfall är vanligare än man tror och sker oftast för att fostret inte är livsdugligt. Då finns det inget man själv kan göra. Försök att inte stressa eller fundera så mycket på det, fast det är svårt. Ät nyttigt och mångsidigt så hjälper du kroppen att orka på bästa sätt.

Fien
7/26/17, 5:05 PM
#2

Ja de flesta oroar sig nog de första veckorna. Tyvärr är det inget man kan göra utan försök att leva som vanligt och äta bra/träna/rör på dig. Du behöver både kondition och muskler senare i graviditeten :). Tänk positiva tankar. Det är också viktigt att tänka på att ett missfall inte är kvinnans fel, utan beror på att något var fel med fostret. Att bli mamma innebär en massa oro, inte bara när barnet ligger i magen utan även senare, men det innebär också en massa glädje, och den glädjen överväger oron 1000 gånger om! Stort grattis till plusset!

RoxannaS
7/26/17, 5:34 PM
#3

Grattis först och främst!

Jag försöker tänka så som mamma sa till mig när jag fick missfall första gången. Det är inte roligt, men ser man från den ljusa sidan så kan de vara fel på fostret (någon utveckling som gick snett) hellre då att kroppen stöter bort det och du får en chans till ett friskt barn, än att kanske få ett barn som är sjuk. Men de är jobbigt och man är orolig. De tillhör, försök att inte tänka på det. Och grubblar du för mycket ta upp det med mödravården så kommer du få hjälp och stöd av dem. När du kommer tillräckligt långt kanske du kan få ett ultraljud också för att kunna lugna dig mer. 🙂

Oftast så blir det missfall redan innan man ens visste om att man var gravid. Så när man väl plussat är det nog inte lika vanligt att det blir missfall. Det är ingen garanti, men de kan vara en tanke för att lugna sig själv lite.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Nataliem
7/26/17, 6:47 PM
#4

Tack så mycket alla detta fick mig mycket lugnare!

RoxannaS
7/26/17, 8:03 PM
#5

Vad härligt :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: