Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1588 ggr
SuperLimm
7/25/17, 7:31 PM

Vad göra, behöver råd

Den 25 april fick jag missfall i vecka 6. Har sen dess haft regelbunden mens två gånger. Nu i söndags började jag blöda lite och antog att mensen kommit. Men den kommer inte igång. Det blöder fortfarande men väldigt lite. Har i ungefär en vecka känt mig gravid men antog då i söndags att det bara var inbillning. Men jag mår fortfarande illa och är väldigt trött. Enklast vore väl att ta ett gravtest men jag fixar inte ett negativt test så jag väntar hellre några dagar till. Eller tror ni det är onödigt att ta ett test? Det blöder verkligen lite och jag antog att de skulle komma igång men det verkar inte göra det. Ska jag ändå ta det som en vanlig mens och anta att jag inte är gravid? Hur skulle ni göra och tänka?

Mvh Linn

Annons:
[Smulan_88]
7/25/17, 9:19 PM
#1

Jag vet själv hur känslan att slitas mellan hopp och förtvivlan känns. Och jag är och har varit en riktig testoman, men om jag var du. Så hade jag sett det som en vanlig mens, även om det i sig är jobbigt. Sen hade jag fortsatt försöka med en liten kommande månad och OM mensen uteblir kommande månad skulle jag testa. Hellre att man får ett beräknat förlossningsdatum tidigare än man trott, än känslan och oron över att det kan tänkas vara ett missfall. Dessutom så är det vanligt att mensen spelar spratt både vad gäller karaktär och antal dagar emellan NÄR man försöker få barn. Men om du har svårt att släppa tankarna på OM du är gravid, testa.

SuperLimm
7/25/17, 9:39 PM
#2

#1 jo precis, det är verkligen jobbigt! Ja men det låter klokt. Förra månaden blev jag så ledsen när mensen kom så jag kände att jag behövde fokusera på något annat. Försöka få mensen till något lite mindre negativt iaf. Så jag köpte en menskopp. Provade den en liten stund i söndags men har väntat på att mensen ska komma igång ordentligt. Känns onödigt med menskopp när det räcker med trosskydd liksom. Nu har jag dock fått mensvärk och blöder lite mer. Iaf gjorde jag det nyss. Kanske det kommer igång nu.

Mvh Linn

RoxannaS
7/26/17, 9:59 PM
#3

#2 Kan vara oron över att mensen ska komma som gör att den bråkar just nu. Ett tips jag lärde mig själv angående test var att tänka innan man tog det att det kommer att vara negativt och tänka så varje gång. Testade en massa i onödan för att lära mig acceptera det. Då kommer jag bli glatt överraskad när det väl blir positivt. 

Din tur kommer den med. Kram ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
8/21/17, 11:01 AM
#4

I lördags kväll började mensen igen. Samma sak som förra gången så har den inte kommit igång än utan det är bara lite rosa flytningar typ.
Förra veckan hade jag otroligt ont i brösten (vilket jag aldrig har) precis som jag hade då jag var gravid. Hade även några episoder med mycket illamående på kvällarna vilket jag också hade när jag var gravid. Jag har dock inte tänkt så mycket denna gång. Inte heller under ägglossning. Försökt att inte prata om det osv. Antar att det är såhär det ska vara nu. Mensen är precis som då jag haft hormonspiral och det känns lite fel men jag antar att det är så det ska vara nu för tiden.

Ibland kommer tankar om att jag kanske visst är gravid fast det slutar i så tidigt missfall så det blir mens istället. Men så får man inte tänka, det vet jag.

Mvh Linn

RoxannaS
8/21/17, 3:55 PM
#5

Tycker du ska. Börja fundera på att ta ett test ändå. Låter nästan som nidblödning. När har du BIM?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
8/22/17, 10:16 AM
#6

Mensen skulle börja i söndags ungefär, har mens ganska exakt var fjärde vecka, plus minus en dag. Det är fortfarande jättelite mens, typ rosa/ljusbrunt. Förra månaden kom mensen igång lite mer efter typ 3-4 dagar men aldrig så som den brukar vara. Känner mig verkligen kluven.

Mvh Linn

Annons:
RoxannaS
8/22/17, 5:33 PM
#7

Åh vad jobbigt. De komiska i det hela att jag sitter i samma situation själv nu, ska inte ha mens förrän tidigast 29:e augusti (kan dock inte säga säkert med min oregelbundna mens men, ja. Var hos gyn i fredags, slutade blöda samma dag (gjorde cellprov + biopsi) och sen kom de igen rött klart på lördag kväll, för att efter ca 20 min bara bli brunt, var på dag 22 i cykeln då, senaste var 32 dagar lång, kom rött igen igår tror jag de var, men nu är de bara brunt igen.. Fattar nada.. Gjorde gravtest som visade negativt i morse.. 😕

Förstår verkligen hur du känner. Lika förvirrad själv. Var lite inne på det med nidblödning, men verkar inte kunna få så mycket info om det så jag vet inte 😕


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
8/22/17, 7:13 PM
#8

#7 Ja fy vad jobbigt! Det är inte av biopsin du blöder då? Det är några år sen jag gjorde en själv så jag mins inte om jag ens blödde något efter det. 

Pratade lite med min sambo och det känns som att det kvittar för hans del om jag gör ett test eller inte. Han sa att om jag vill göra ett test så ska jag göra det. Men jag känner mig så kluven, vill inte reagera som jag gjorde sist jag tog ett test och det var negativt. Nu är jag dock tveksam till att jag skulle vara gravid så ett test kan ju istället bara stilla funderingarna. Men tror jag ska göra ett test imorn bitti isf.

Mvh Linn

RoxannaS
8/22/17, 7:24 PM
#9

#8 Du bör ju kunna få svar svart på vitt eftersom du passerat BIM redan. Men frågan är om du har någon aning om när du hade ÄL?

Ja jag vet inte vad jag ska tro ännu heller, få se om mensen kommer igång eller om jag får prova testa igen. 😐

Ja, min karl är inte heller så mycket att bolla med :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
SuperLimm
8/23/17, 7:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Tog ett test imorse och det var negativt. Känns inte så farligt men jag var inställd på att de skulle va negativt. Tycker bara det är så konstigt mensen inte kommer igång som den ska. Jag bör ha haft ÄL runt 5-7 nån gång. Känner inte när jag har det men brukar alltid få lite eller mycket ont i magen runt då som jag antar beror på ägglossning men känns mer som typ förstoppning fast långt ner till höger i magen.

Mvh Linn

RoxannaS
8/23/17, 9:03 AM
#11

Jag brukar få stickningar i sidan när jag har äl


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: