Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 1053 ggr
ToBeContinued
2017-07-04 13:21

X, Barnlängtan, PCO,

För er som inte hängde med på vad X står för, så är det utomkvedshavandeskap!

2001 Jag var 24 år, Och fick ett X (Operation)

2004 Jag är 25½ år, Och fick ett X ( MF  tidigt )

Har PCO så efter mycket om och men började jag med P-piller som jag slutade med efter drygt 1 år då jag har så svårt att hantera alla dessa hormoner som bara gör mig sur och bitter när jag annars är en glad och posetiv tjej.

(Började äta P-piller för att förhindra att få ett till X)

Åren går och idag är jag 30år och min sambo är 2 år yngre en mig, vi har hållit ihop i 6½ år, Och i Januari -17 bestämde vi oss för att vi ville påbörja att skaffa barn,

Jag har alltid varit livrädd för att få ett X igen då man tydligen ökar chansen för varje gång, vi går till Gyn och får olika personer varje gång, en skall konstatera att jag har PCO, Jobbar så mycket och det hinner säkert gå 1 månad innan jag tar kraft att göra ett nytt försök, 

Han jag träffar då säger att jag inte behöver ta nått prov för att bevisa att jag har det, han säger " Du har det" Lyckas få en remiss till att spola mina ÄL, För dom vill skicka mig till IVF direkt men det vill inte jag. 

Mycket väntan då jag får en tid, men eftersom min mens kommer när den känner fört måste jag sätta igång den för att kunna få göra spolningen så det blir ett till besök hos gyn, som säger att hon skall skriva ut recept, ja nu har jag en ny igen. det är fredag och jag jobbar helg, får en lucka och åker till apoteket på lördagen men nej hon har inte skrivit ut nått recept, Ringer på måndag och känner bara att tiden rullar iväg.

*Spolar fram* ;)

Spolningen gick bra, det var inge stop så han sa " Det är bara köra "  och hade bråttom att bli av med mig och min sambo då det var fredag och vi var sist ut innan lång ledigt, Alla mina frågor då?

- " Hur kommer det sig att det är ok men att ägget fastnat 2 gånger? " 

Det slutade med att jag vill varna alla som skall göra denna undersökning, Ät ordentligt innan då det blir så mycket att äta 2 alvedon och 1 ipren och sedan få antibiotika efter 2 tb, jag kräktes hela vägen hem i bilen. Så gör inte samma misstag som jag.

Från Januari till Juli som det är nu och jag ville boka återbesök till min eller till nån av gyn för att börja äta pregotime, men jag fick inte en tid förns Augusti, 

Här har vi varit så försiktiga i alla år och så visar det sig att det bara är att köra som vanligt, Jag som känt mig så "utanför" pgr av att jag trott att jag inte kan få barn naturligt så kan jag det helt plötsligt, Alla gynekologer innan har sagt att dagen jag är redo skall dom hjälpa mig. Men ingen har ju tydligen behövt hjälpa mig.  Chansen ökar med 15% efter varje utomhavandeskap och efter att jag haft 2 så är det väl inte konstigt att jag känner att det är kört med tanke på att det skett i vardera ÄL

Här har jag nästan blivit sur på den kvinnliga gynekologen  som sagt att kom tillbaka när du är gravid, Och jag har sagt men jag kan inte bli det av mig själv då jag haft två x. och hon bara har skrattat och sagt att bara du har mens 3 gånger innan så går det, Men jag som har mens MAX 2 gånger om året då.

Jag vet vaken ut eller  in längre.  

Har någon lyckats bli gravid efter att ha haft X? Finns det nån förklaring till varför man får det? Jag känner aldrig att jag fick det från sjukhuset utan kände mer att "nu är du färdigbehandlad nu ska nästa in så du måste hem hejdå "  

Kanske dum fråga men kan man själv påverka att få igång ÄL ?

Annons:
Surpan
2017-07-04 16:15
#1

Jag kanske är helkorkad, men vad är X?

/Surpan

Madde
2017-07-04 21:21
#2

#0: Undrar oxå vad X är för något? Det går verkligen inte att utläsa av din text vad du menar med det.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

RoxannaS
2017-07-04 21:46
#3

Jag tycker också det är lite rörigt. Men jag misstänker att X står för utomhavandeskap?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Niini
2017-07-04 21:59
#4

Googlar man gravid X är första träffen 1177 utomkvedes så troligen det hon menar :)

ToBeContinued
2017-07-04 22:06
#5

Åh förlåt det är det som doktorerna använder och x står för utomhavandeskap :)

Madde
2017-07-04 22:12
#6

Ok det hade jag ingen aning om att det hette. Men nu vet jag. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Annons:
RoxannaS
2017-07-05 12:53
#7

Måste få fråga om det med 2001,  24 år, 2004, 25 1/2 år? Måste också ha blivit fel?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
ToBeContinued
2017-07-05 16:19
#8

Ja det blev fel..

RoxannaS
2017-07-05 19:06
#9

Hur ska de egentligen vara så kan jag ändra? 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: