Annons:
Etikettallmänt
Läst 1292 ggr
Anonym
Anonym
2017-06-30 18:48

Hur tidigt berättade ni?

Hur tidigt berättade ni om er graviditet ? =)

Annons:
vallhund
2017-06-30 18:54
#1

Berättade för vem?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
2017-06-30 19:07
#2

#1 Nära släkt, släkt, vänner :)

Anonym
Anonym
2017-06-30 19:08
#3

Föräldrar, svärföräldrar mfl :)

1vonne
2017-06-30 19:20
#4

Ingen fick veta något förutom barnets far. Resten fick veta när det började synas helt enkelt. När man började få blickar på den växande magen.

Lojs
2017-06-30 19:37
#5

Vi väntade tills vecka 12.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mortiscia
2017-06-30 19:42
#6

Jag var nog i fjärde månaden lr så innan jobbet fick veta. Släkten lite tidigare, iaf efter v. 12. Internet fick veta när han föddes.

Annons:
DenLin
2017-06-30 19:58
#7

Vi berättade direkt för närmaste familjerna, dagen efter att vi testat positivt. För oss kändes det bäst, och när det sedan slutade i missfall var det skönt att de visste om och kunde ge extra stöttning.

[Kijsen]
2017-06-30 20:09
#8

Berättade för sambon direkt efter jag testat positivt. Min kompis frågade mig under ett restaurangbesök, hon tyckte det var konstigt att jag inte skulle ha mitt kött medium rare när jag alltid annars tar det ;) då kunde jag inte hålla mig utan hon fick veta först. Var då i vecka 7. Vecka 8 fick både föräldrar, syskon och svärföräldrar veta eftersom det var jul och jag mådde riktigt dåligt.. ville inte att dom skulle tro jag var magsjuk så jag inte fick vara med utan vi valde att berätta nyheten istället. :)

Surpan
2017-06-30 20:34
#9

Berättade för föräldrar, svärföräldrar och syskon samma dag vi plussade. Bästa vännerna kanske veckan efter. Jag har fått missfall förut och ville ha med mig lite stöd in. Chefen fick veta i vecka 12 och kollegorna i vecka 25.

/Surpan

Alexzandra630
2017-06-30 21:05
#10

Släkt v 8 Jobbet v10 (fick foglossning v 8 och berättade för chefen, hon höll det tyst tills magen började synas).

mollyt
2017-06-30 22:25
#11

Berättade för mina föräldrar i v5, syskon/svärföräldrar vid v12, kompisar var lite olika - några tidigt (de jag umgicks tätt med) medan andra knappt visste om det… första gravidbilden på mitt privata konto på instagram i vecka….30-någonting och första utlåtandet på facebook när vi kom hem från BB 🤪

[Thiah]
2017-07-01 05:11
#12

Jag har berättat tidigt alla gångerna jag varit gravid. Tror jag berättade på jobbet (vi är ett tight litet gäng) redan i v.5 eller nått.  Dom skulle ändå få veta om det blev missfall. 

Men jag tror att denna gången väntade vi lite längre med att berätta åt precis alla. Kan nog finnas folk som ännu inte vet och nu har vi varit på RUL och så.

EmiliaTorstensson92
2017-07-01 08:13
#13

Direkt till sambon men han förstod redan innan att vi måste blivit gravida. Släkten i vecka 8, mest för att jag skulle på all in closiv med mamma och låtsas syster och så passade det så bra vid påsken. Kompisar lite eftersom. Berättade på jobbet när jag slutade var då i vecka 17. Alla hade typ annat det då min mage börja synas så rektorn fick lov av mig att tacka av mig och berätta varför jag skulle sluta :) Kommer nog gå ut offentligt efter ultraljud.

Annons:
[Thiah]
2017-07-01 08:25
#14

#13 folk såg min mage tidigt men ingen vågade fråga. En mamma (jag jobbar på dagis) hade skickat sin man att fråga. Han och jag brukar alltid skämta så han frågade om det är en bebis eller en öl mage. Jag svarade att det var lite av båda ;) hahaha (Jag är superspinkig och väntar andra barnet så magen kom tidigt och syns tydligt.. )

flocken
2017-07-01 10:02
#15

Vi berättade direkt. Då jag har risk graviditeter o blir sjukskriven direkt o blodförtunnande. Var tvungen att ta det lugnt o inte stressa osv. Sen blev jag tjock direkt. Mamma byxor v 8

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

NinniH
2017-07-01 10:23
#16

Vi berättade ganska omgående för i princip alla.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

mikkan01
2017-07-01 10:24
#17

Gubben fick veta direkt såklart, mina föräldrar fick veta när vi hade varit på kub. Svärisarna någon vecka därefter och våra syskon i samma veva. Vänner och övrig släkt fick veta när det kom på tals. :)

~mikkan

VeronicaKahlbäck
2017-07-01 18:43
#18

Jag själv testade när mensen var dryg veckan sen. Var lite hysteriskt och kände ett stort behov av prata med någon så mamma fick veta direkt. Sambon berättade jag för när han kom hem från jobbet, ville inte chocka honom på hans arbetsplats. Min arbetsplats fick veta ganska omgående då jag bland annat arbetar med kemikalier som man inte ska hantera som gravid, min chef förstod inte riktigt varför jag inte ville att hela kontoret skulle få reda på det direkt så där blev jag tvångsoutad… Mina vänner och familj fick reda på det ganska tidigt. Sambons familj fick vänta till efter vecka 12 någon gång.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Elsa
2017-07-02 10:53
#19

Till min man, på en gång.

Till mina föräldrar & svärmor, samt alla våra syskon så var det i vecka 7.

Till kollegor, chef & vänner vecka 15 :)


MikaelaS_
2017-07-02 23:23
#20

Våra föräldrar har fått veta direkt alla tre gånger. Första gången berättade vi, andra kom mamma och svärmor på oss och då berättade vi även för pappa och svärfar. Denna gången kom svärfar på mig INNAN jag plussat, haha, och jag plussade ändå samma dag som mensen skulle ha kommit. Han känner mig lite för väl numera :) Berättade då för mamma och svärmor några dagar senare och min pappa fick veta i vecka 15 kanske. Syskonen några veckor senare första två gångerna. Min syster tidigt denna gång, svågern med sambo nyligen (vecka 18) och svägerskan vet ännu inget tror jag. Vänner och bekanta fick veta i vecka 19 och vecka 12 första gångerna. Nästan ingen i vänkretsen vet om det denna gång dock, går in i vecka 20 i morgon. De lär väl märka när jag blir rejält rund, eller har en bebis på armen. Dock vet alla på jobbet då chefen blev lite lullig på personalfesten sist och avslöjade mig. Rätt skönt att de vet dock, ifall jag skulle må dåligt någon dag.

Annons:
elliaslund
2017-07-16 07:11
#21

Sambon fick såklart reda på det ungefär är jag fick reda på det då jag visade honom testet som jag kissat på. I och med att vi fick missfall förra året ville vi vara försiktiga. Så vi var runt vecka 15-16 där omkring innan vi berättade. Runt vecka 13 började jag störtblöda från ingenstans så det blev raka vägen in mot akuten då vi trodde vi hade förlorat vårt barn. Jag grät och grät i bilen och jag var helt förstörd. Att det aldrig kan få vara vår tur, och att det är orättvist sa jag samtidigt som tårarna sprutade från ögonen på mig. Jag var så säker. 
Men sån tur väl levde den lilla krabaten, vi fick åka in och göra vårt allra första ultraljud för att se om bebisen levde eller inte, och den låg där och viftade som aldrig förr med både armar, ben och kropp. Läkarna blev helt fascinerade haha, det var precis som att den visste och kände sig tvungen att bli sedd. Det var en av de häftigaste upplevelserna jag har gjort i hela mitt liv. 

Men såklart kan man tala om tidigare, men för att inte få FÖR många frågor hit och dit tyckte jag det var skönt att man inte blev nerringd i det sammanhanget. Skulle bebisen inte överleva hade jag såklart förr eller senare berättat det också men iallafall få en chans att sörja ifred. MIssfallsrisken minskar ju ganska mycket efter vecka 12/vecka 13 däromkring. Därför ville vi vänta tills efter det innan vi berättade.  =)

Pluupp
2017-07-18 10:15
#22

Sambon fick veta direkt såklart :)

Våra familjer fick veta i v 13. Mina kollegor i v 16 :)

ladygrenners
2017-07-18 12:33
#23

Sambo fick veta direkt efter jag plussat. 

Våra familjer fick veta i v 8-9 någon gång.

Kompisar, jobb osv. berättade vi för lite pö om pö efter vi gjort första UL och KUB, i v 13.

Gick ut med graviditeten offentligt på sociala medier i v 28, är nu i v 29 😃

/Ladygrenners

Upp till toppen
Annons: