Annons:
Etikettallmänt
Läst 2328 ggr
typjessica
2017-06-28 19:21

Ni med flera barn

Hejsan! Väntar mitt tredje barn, går in i vecka 14 i morgon. Jag har blivit mer orolig för varje barn känns det som, tror att det rör sig om att jag vet mer vad som går förlorat. (Nu menar jag inget illa alls, utan förstår självklart att man kan känna precis så även första gången. Pratar om min erfarenhet nu) Jag mådde så dåligt till vecka 12 typ, sen försvann det över natten mer eller mindre. Nu känner jag mig inte gravid över huvudtaget, ingen mensvärk, ingen illamående eller trötthet. Tycker inte det händer något kroppsligt osv. Givetvis väldigt skönt att må bra! Men blir samtidigt orolig att något inte stämmer. Man läser ju om ma hela tiden och känner att hur kan vi ha sådan här tur tre gånger i rad?! Det är ju inte möjligt. Så ni som fått fler barn, Här ni upplevt minskade graviditets tecken vid som sista graviditeterna? När kände ni barnet första gången? Längtar så tills Det!:) Tack för ni tog er tid att läsa detta röriga inlägg!

Annons:
[Thiah]
2017-06-28 19:28
#1

väntar nu andra och är i v.20 men jag är mycket mer pragmatisk nu på nått sätt. Vet om riskerna och tar inget för givet alls. 

Ska på RUL på fredag och efter det kanske jag slappnar av mera.  Jag började känna räkan för några veckor sen men det är väldigt sporadiskt. Kanske är det så att jag nu inte hinner känna efter hela tiden och att varje gravidproblem mera möts av suckar än nyfikenhet. För första gången var jag ju  nyfiken på hur saker kändes och tyckte nästan att t.o.m första foglossningen var lite spännande. Det är den inte denna gång 🤪

Pontiac57
2017-06-28 20:20
#2

Är inne i min andta graviditet och är betydligt mer orolig den här gången och överlag så är det två helt olika graviditeter. Den här gången kände jag bebis tidigate (v17 kontra v22/23) däremot så känner jag inte av bebis lika mycket alls trots att allt är bra. Det är bara några exempel Så jag tror absolut att det kan skilja massor både mentalt och fysiskt

MikaelaS_
2017-06-28 20:28
#3

Är som att läsa mina egna tankar detta, skrev mycket om det i novembertråden eller 2017-tråden. Väntar också tredje barnet. Blivit gravid på fördra försöket alla gångerna och fattar inte hur vi kan ha sån tur när andra får kämpa.. Är i vecka 19 och börjat känna av den lilla i vecka 12-13, jättesvagt förstås men svårt att ta miste på det vid detta laget. Nu känner jag ordentliga sparkar och väntar mest på att kunna se på utsidan. Har RUL på måndag och det ska bli skönt. De andra gångerna har jag mest tänkt på att få se bebisen men denna gången vill jag bara få svart på vitt att allt är bra. Är väldigt mycket mer orolig för missbildningar och sånt nu, mest för att jag vet om alla risker tror jag. Man är ju mer påläst och så tror jag att man på ett annat sätt vet vad man går miste om ifall något skulle gå fel.

[Smulan_88]
2017-06-28 23:16
#4

Jag fick mitt tredje nu i maj och helt ärligt va jag inte inställd på en bäbis förän jag hade henne i mina armar. Jag hade en liten blödning i början, så har mer eller mindre under hela graviditeten tänkt att "jag har fått två vackra friska barn, vad garanterar ett tredje". Men ut kom hon ;) Samma är det här med att räcka till och älska yttligare ett till barn, och tankar och tvivel som man innan barnet är fött. Faktum är ATT man kan älska flera barn lika mycket, och man räcker till men man går göra prioriteringar. Jag är helnöjd med mina barn, och med facit i hand så är allt tipp topp ❤

[Smulan_88]
2017-06-28 23:42
#5

Vill även tillägga att jag hade moderkakan i framväggen så kände henne typ inte "ordentligt" förän runt v.30. Så därav var det svårt att förstå med nummer tre

typjessica
2017-06-29 07:56
#6

Så härligt att läsa att man inte är ensam om sina känslor och tankar! Tusen tack!!

Annons:
Upp till toppen
Annons: