Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 6436 ggr
[Thiah]
2017-06-27 06:17

Bära foster/bebis lågt

Hur många av era bär/bar bebisen lågt? Jag bar bebisen lågt och i tvärläge nästan hela förra graviditeten. När bebisen sen vände sig ploppade huvudet nästan ut för han låg så lågt ;) Nu känner jag bebisen(v20) längs med troskanten, om inte ännu lägre. Och självklart även denna ligger i tvärläge än så länge. Jag är inte orolig över att bära lågt utan mest glad då det är absolut bäst för mina lungor. Ville mest kolla hur många av era som haft likadant?

Annons:
NinniH
2017-06-27 07:14
#1

Jag upplevde inte själv att jag bar sonen lågt, men kollade på gamla bilder och nog är magen relativt låg. Hade aldrig några problem med att magen tryckte på lungor eller att han ex nådde att sparka över revben och liknande.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Fien
2017-06-27 07:35
#2

Mina bebisar ligger långt ner redan tidigt. Det visar sig i att jag är konstant kissnödig i nio månader….. fick göra ett tul i vecka 35 förra gången och då var huvudet så långt ner så de inte lyckades mäta det för att kunna göra sin beräkning på hur stor hon var. Den här gången känner de huvudet långt ner om de undersöker mig, vilket de säger kommer resultera i en snabb förlossning (är i vecka 40 nu)… jag känner ju också att de trycker neråt och när de var lite mindre så räckte det med små rörelser för att de skulle trycka på urinblåsan…. Förra gången fick jag en del kickar i revbenen ändå men den här gången ligger bebisen mer i "tvärläge" och sparkar ut mot sidan av min mage (där har jag även moderkakan som sparkskydd). Rätt skönt att slippa revbenssparkarna :).

Pontiac57
2017-06-27 23:02
#3

Jag bär denna bebis lågt enligt mig. Har inte haft problem mez andning eller revbenssparka men däremot ett himla teyck neråt jämt och det känns som att hon sparkar i murvaån :'p

[Thiah]
2017-06-28 06:05
#4

Jag får se på fredag hur lågt räkan ligger men jag känner sparkar/buffar vid pubishåret. Visste inte ens att där skulle finnas plats liksom. Eller så har jag bara håret väldigt högt upp ;D

MikaelaS_
2017-06-28 12:25
#5

Undrar om man kan bära barnen olika, för de första två låg väl rätt normalt eller högt tror jag. hade rätt hög mage och behövde inte kissa ofta, inte ens i slutet. Däremot var revbenen söndersparkade. Men denna ungen verkar ligga på min blåsa :o Kissar hela tiden och när jag tömt blåsan och reser mig så känns det som att bebisen trillar ner mellan benen på mig. Skitskumt.

Elsa
2017-06-28 13:12
#6

Tror min ligger ganska lågt :) är i vecka 37 så nu har väl magen sjunkit lite också, men jag känner liksom inga onda sparkar mot revben eller det där "åh jag kan inte andas". Och min barnmorska var osäker i måndags var huvudet var då hon inte kände det riktigt, så jag fick göra ett ultraljud idag och hon ligger rätt långt ner :) inte för långt ner men långt ner ändå.


Annons:
Surpan
2017-06-28 14:23
#7

Avundsjuk jag blir! Jag bar sonen väldigt högt och på slutet kunde jag inte ens äta. Låg jag på höger sida så kräktes jag även i sömnen… Att andas var en kraftansträngning.

/Surpan

[Thiah]
2017-06-28 15:59
#8

#7 för mig har det varit räddningen eftersom jag normalt sett har låg lungfunktion. Hade 47% funktion i v37 förra gången. Jag undrar även om min svåra skolios inte gjort så att barnen "måste"bäras lågt. Har nog inte plats vid revbenen för en bebis som inte snällt ligger rakt neråt .

Pontiac57
2017-06-28 20:09
#9

Jag fick bekräftat idag att en och samma kan bära olika :) på tulet idag så va bebis i säte och huvudet strax ovanför naveln till vänster och då är jag ändå i 32+2

MikaelaS_
2017-06-28 20:37
#10

#9 intressant! Tror jag föredrar att bära bebisen högt framför detta eviga kissande hela tiden. Det måste vara väldigt lågt för att vada vecka 32? Jag hade första barnet i säte och trots att han var en pyttis så var han uppe i revbenen på mig vid den veckan.

Pontiac57
2017-06-29 01:19
#11

Jag vet inte om det är utöver det vanliga men det är lågt ja :p bebis har knappt rört sig högt uppe överhuvudtaget så det är ju en lustig position hon har :p

Upp till toppen
Annons: