Annons:
Etikettallmänt
Läst 625 ggr
Anonym
Anonym
6/25/17, 12:11 PM

Förtidigt att testa`?

Min mens skulle ha kommit igår men inte kommit ännu.
Extremt sällan den är sen, den brukar snarare vara 1-2 dagar tidig

För tidigt att testa sig ännu?
Tänker - testen är inte så billiga så man vill inte testa sig i onödan heller :)

Annons:
[Thiah]
6/25/17, 12:25 PM
#1

Du kan testa så fort mensen är beräknad eller någon dag sen.

Anonym
Anonym
6/25/17, 12:25 PM
#2

#1 Även när den inte är helt regelbunden?

[Devya]
6/25/17, 12:32 PM
#3

Om du inte vill slösa på testen så vänta tills nästa vecka (typ fredag). Ibland kan mensen få någon snurr på tråden och bli alltför sen. Hände mig senast för någon månad sen då den var 5 dagar sen vilket aldrig brukar hända mig. Då testade jag två ggr vilket jag ångrar nu. =P

Anonym
Anonym
6/25/17, 12:41 PM
#4

#3 Gör nog det. Man blir otålig haha.

[Devya]
6/25/17, 12:46 PM
#5

#4 Åhja, min sambo blev dock väldigt otålig och pushade mig till att testa fast jag själv ville vänta. Jag kan ju säga att jag blir mycket mer besviken av att testa än om jag väntar på att mensen ska dyka upp Då man väl testar så får man liksom upp hoppet lite för mycket, typ den där lilla minuten förrän man får se testresultatet. Därför tänker jag numera alltjämt vänta åtminstone en vecka innan jag testar mig. =P

mollyt
6/25/17, 2:07 PM
#6

Smart tänkt #5 i alla fall om man hoppas (innerst inne) på ett positivt test, då får jag hellre mens än att få ett negativt test. Men om man INTE vill ha ett positivt test men är orolig för utebliven/sen mens kan det vara lugnande att få se ett negativt test i väntan på mensen. Tack vare din kommentar i tidigare inlägg har jag nu sagt till min man att vi inte kommer testa fören kommande helg om inte mensen kommer nu till veckan. Han är mer otålig än mig och vill veta NU NU NU 🙈❤

Annons:
Upp till toppen
Annons: