Tips och goda råd

Andningslarm

2017-06-13 22:38 #0 av: Djurälskaren87

Läste i en mammagrupp att en tjejs son på några dagar dog avPsD.
Så fruktansvärt hemskt .
Vilket andningslarm rekommenderar ni?

Anmäl
2017-06-13 23:11 #1 av: jackiejohn

Inget alls, hade andningslarm på min äldst i 4 veckor (dock pga prematur födsel) och det hände att de tappade kontakt och drog i och tjuta. Var det värsta jag någonsin haft, hjärtat i halsgropen varje gång den inte hade 110% kontakt.
Skulle inte använda ett apnelarm "bara för att" då det i många fall bland de jag talat med skapar en oro och stress bara av att finnas där..

Vet inte märket på de vi hade då vi lånade av sjukhuset men ska man ha ett sånt larm så tänker jag spontant att ett i de högre prisklasserna borde vara mer tillförlitligt?

Anmäl
2017-06-14 19:56 #2 av: mollyt

Jag hörde också mycket negativt om testerna att de började tjuta för att de tappade kontakt och liknande. För MIN del kändes det bättre att inte ha en larm för det skulle bara skapa oro och falsk trygghet för min del, så vi avstod ett apnelarm. Vi har kört med säker samsovning då jag inte mådde bra av hon låg i egen säng. Så vi hade babynestet i sängen där jag kunde se och höra henne andas, sova med en hand på henne.

Vill du ha ett alarm så hoppas jag att du kan få rekommendationer. Alla är vi rädda för PSD, sedan är alarmen kanske inte ett "bot" men jag kan förstå de föräldrar som tycker att det känns tryggt även om jag inte tror det passar alla.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.