Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 12078 ggr
DenLin
6/12/17, 5:23 PM

Vi som väntar barn 2018

Jag hittar ingen sådan här tråd sedan innan, men om jag missat en existerande tråd är det bara att låsa denna ( oc gärna peka mig åt rätt håll till gruppen som finns )

Annons:
[Thiah]
6/12/17, 5:28 PM
#1

Tror inte vi har någon sådan här tråd ännu. Har en bf januari 2018 tråd vad jag vet som ända 2018 tråd. :)

DenLin
6/12/17, 5:53 PM
#2

Ja, den hittade jag, men om jag räknar rätt så blir det beräknat februari för mig. Är väl inte så många här i gruppen beräknade till 2018 ännu kanske.

[Thiah]
6/12/17, 6:55 PM
#3

Det gör inget med en sådan här tråd fast du får o januari :) den fylls snart på av allihopa (vi har svårt att låta bli att inte vara överallt här inne)

DenLin
6/12/17, 8:24 PM
#4

#3 haha, sant. Man kommenterar gärna både här och där ;)

Charlotte94
6/13/17, 7:32 AM
#5

Vilket datum i februari? #4 :)

DenLin
6/13/17, 10:21 AM
#6

#5Enligt appens beräkning 19/2 😊 Får väl se om det blir flyttat efter möte med barnmorska ( under förutsättning att allt hår bra då, är ju väldigt tidigt än!) Räknar du också med februari?

Annons:
Charlotte94
6/13/17, 6:24 PM
#7

#6 1/2 är det beräknat här:) Men är dock väldigt orolig fortfarande, då jag haft 3 missfall innan :(. Kul att vi är två här ändå :)

DenLin
6/13/17, 9:13 PM
#8

#7 åh, håller alla tummar denna gången! Har missfallen inträffat vid samma tidpunkt alla tre, eller olika? För mig är det första graviditeten, nervöst det med! Första dagarna kollade jag pappret varje gång jag kissat, för att försäkra mig om att jag inte börjat blöda. Ja, får hoppas att det ansluter ännu fler snart 😊😊

Charlotte94
6/13/17, 11:01 PM
#9

Typ runt vecka 9-10 alla gångerna, men kroppen har inte reagerat fören typ vecka 13-14 .. Denna väntan och oron tar död på mig. Hoppas de går vägen för oss båda :)

DenLin
6/14/17, 6:48 AM
#10

Min hjärna orkar inte riktigt räkna, vilken vecka är du i nu? Det borde väl vara runt dom veckorna nu va?

Charlotte94
6/14/17, 8:33 AM
#11

Jag är i vecka 7 6+5 #10 Vart bor du och hur gammal är du ? :)

DenLin
6/14/17, 5:34 PM
#12

I Göteborg, 32 år 😊 Du?

SandraN92
6/14/17, 8:34 PM
#13

Förhoppningsvis om allt går bra så blir det en februari bebis här 😃 Just nu är jag i vecka fem 🙂

Annons:
DenLin
6/14/17, 9:52 PM
#14

#13 samma här, beroende på hur man räknar, verkar vara lite olika hur man räknar veckorna? Vecka 4+2 är jag enligt egen beräkning. Det är ju hela tiden det där, "om allt går vägen", det känns allt väldigt bräckligt nu i början. Har ni några graviditetssymptom än?

SandraN92
6/14/17, 10:11 PM
#15

#14 vad spännande kollade i appen och jag är 4+3 😃 Ja det är verkligen så det är, ser fram emot Vecka 12. Än sä länge är det mestadels ömma bröst och sen så blir jag trött väldigt fort så när man kommer hem från jobbet är man helt slut haha. Är detta första barnet för er? 🙂

DenLin
6/14/17, 10:26 PM
#16

Oj! Väldigt vad vi prickat in samtidigt! Ja, det är första barnet, första graviditeten så allt är nytt! För mig så har brösten vuxit en del, och ådrorna syns väldigt mycket. Däremot är det inte så jätteömt ännu. Sedan har jag lite värk i livmodertrakten till och från.

Charlotte94
6/14/17, 11:04 PM
#17

Mina bröst är så sjukt ömma, vaknar till och med när täcket kommer mot mina bröst. Annars är det konstant trötthet och känslig för doft. Själv är jag 23 och bor i Älmhult/växjö.

DenLin
6/15/17, 7:32 AM
#18

#17 åh fy, inte lätt att få någon sömn då kan jag tänka mig?

Charlotte94
6/15/17, 7:38 AM
#19

Haha nä men jag murar upp med massa mjuka kuddar, så de går ändå rätt bra :) Ska till barnmorskan imorgon :)

DenLin
6/15/17, 7:57 AM
#20

Spännande! Första besöket?

Annons:
Charlotte94
6/15/17, 9:36 AM
#21

Andra besöket, tror hon sa att jag skulle får se ett ultraljud imorgon:) #20

DenLin
6/15/17, 1:01 PM
#22

Oj vad du har hunnit med! Jag har bokat mitt första besök nånstans mellan vecka 6-7 tror jag det var. Spännande med ultraljud 😊

Charlotte94
6/16/17, 10:19 AM
#23

Fick se de lilla hjärtat slå idag :)

DenLin
6/16/17, 1:37 PM
#24

Åh! Mysigt! Själv har jag börjat blöda…. inte speciellt mycket ännu,så får väl se hur det utvecklar sig.

Charlotte94
6/16/17, 3:22 PM
#25

Åk till akuten och be dom göra ett vaginalt ultraljud! Säg som de är att du är orolig. De gjorde jag förra gången. Hoppas allt går som de ska för dig! Håller alla tummar för dig. Styrke kramar till dig!

DenLin
6/16/17, 3:41 PM
#26

Är nog mer bekväm med att vänta och se, så länge jag inte mår fysiskt dåligt såklart. Sitta och vänta på akuten i timmar är inte vad jag behöver eller vill just nu känner jag.

Charlotte94
6/20/17, 7:36 AM
#27

Hur går det för dig #26 ? Själv har jag börjat må mer illa… Och får springa på toaletten ibland.

Annons:
DenLin
6/20/17, 6:14 PM
#28

#27 det gick tyvärr inte så bra utan det blev missfall. Så hoppar ur den här tråden och tillbaka till planera-barntråden igen, så hoppas jag att jag snart är tillbaka här hos er igen! Stort lycka till till er så länge.

SandraN92
7/5/17, 8:22 PM
#29

Hur går det för er andra nu? :) själv var jag på inskrivning hos bm idag nu är det bara lång väntan till vecka 18 och RUL så man får se bebis för första gången :D

ForestSpirit
7/7/17, 10:51 AM
#30

Hoppar in här nu från planerar barn tråden, plussade imorse :D enligt app är jag i 4+2 och har bf 13 mars :) illamående, yrsel och värk i livmodern har jag.

Lilolizeit
7/7/17, 11:00 AM
#31

#30 grattis!! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

ForestSpirit
7/7/17, 12:18 PM
#32

#31 tack :) hur långt gången är ni som är här? :)

typjessica
7/7/17, 7:10 PM
#33

Hej! Kul tråd! Jag starta bf januari 18 men det är inte så mycket liv där :p Jag är beräknad 5/1 med tredje barnet! Kul att följa er andra.

minlillaprick
7/8/17, 1:50 PM
#34

Fick plus på stickan i torsdags :) Efter nästan tre års försök och ett misslyckat ivf återföring. 

Enligt app är jag beräknad till 8 mars 2018, är alltså i vecka 5-6 nu :) 

Ska på första besök hos barnmorska 20 juli.

Annons:
beckare
7/8/17, 2:03 PM
#35

Hoppar också in i tråden :) Är bf 21 Januari 2018. Ska gå med i facebookgruppen, men vi har inte berättat för föräldrarna än, så får hålla mig tills dom vet ^^ :)

ForestSpirit
7/8/17, 4:55 PM
#36

Grattis till plus! Kul att vi börjar bli några stycken här nu :)

minlillaprick
7/8/17, 8:47 PM
#37

#36 Tack! Om det var mig du menade ;) Måste bara tala om också att vårt lilla plus kom alldeles naturligt. Vi han inte göra nån ny ivf återföring pga deras sommarstängning. Så det är lite extra glada miner här hemma :)

LaSadie
7/9/17, 1:55 PM
#38

Fick vårt plus i lördags efter IVF. Vi hoppas att få behålla barnet då det brann i vår fastighet i torsdags sp nu är vi hemlösa och jag är stressad över situationen.

EmiliaTorstensson92
7/9/17, 7:54 PM
#39

#38 oj va hemskt :(! Håller tummarna att det går bra med graviditeten. <3

LaSadie
7/13/17, 11:50 AM
#40

Jag är sjukt nojig nu sen händelserna förra veckan att det har påverkat fostret. Hur mycket kände/känner ni i v 6? Jag har ömma bröst och mensvärkliknande känningar men inte så mycket illamående förutom om jag äter snabbt …

[Thiah]
7/13/17, 12:23 PM
#41

#40 fostret är tåligare än du tror så försök ta det lugnt. Jag hade lite känningar i v6 men mest illamående och en jäkla trötthet.

Annons:
Nilla_93
7/14/17, 7:49 PM
#42

Hej hej beräknad 7 mars här :) Har ett hemskt illamående som började igår som inte släpper så de känns som det blir en låång graviditet.

[Thiah]
7/14/17, 8:10 PM
#43

#42 Välkommen .   Var det så att du bodde i finland? Vore kiva med någon annan på denna sida pölen 🤪

Fluffinen
7/15/17, 4:42 AM
#44

Plussade idag efter jag upptäckte mensen var 10 dagar sen. Om appen har någolunda koll så är det v 6 och här väntas det barn i mars för mig. Är fortfarande i chock o inser nu att jag haft flera symtom utan att jag tänkt på det. Mycket efterlängtat pyre som jag hoppas stannar tryggt i magen. Är de fler än jag som har ont typ som menssmärtor fast de känns som hårt tryck. Kommer lite då och då och håller i sig mindre än 1 minut. Känner mig lite orolig för det. Trodde de va vanlig mensvärk först som betede sig konstigt men nu vet jag inte riktigt vad det är…

Nilla_93
7/16/17, 9:53 AM
#45

#43 jepp bor i österbotten :)

LaSadie
7/16/17, 1:02 PM
#46

Fick missfall… grämer mig med att om branden inte inträffat och jag haft konstant stress och ångest i en vecka så hade det inte skett. Livet får gå vidare. Lycka till er andra.

Denna kommentar har tagits bort.
[Thiah]
7/16/17, 2:17 PM
#48

#45 Ah då mindes jag rätt :Det #46 jag beklagar verkligen :(

Annons:
tjiivans
7/16/17, 3:41 PM
#49

plussade i måndags och har beräknat datum 16:e mars. Tog ut spiral i Maj så det tog sig verkligen på första försöket typ, trodde jag inte för en sekund. Mår hur bra som helst och har världens bästa humör. Dock lite illamående idag och "mensvärk" hela tiden nästan, men det är lätt att stå ut med.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Nilla_93
7/17/17, 2:05 PM
#50

Illamående som smyger på mej hela tiden :( åksjukebanden hjälper ibland men dämpar oftast bara. På apoteket visste dom inte om några tabletter mot gravidillamående men just åksjukebanden ska kunna hjälpa vissa men vill ja ha tabletter måste jag ringa läkare å få på recept. Så idag nu ha ja prata med någon på mödrarådgivningen och där säjer dom att vissa gravida får bra hjälp att äta något före man stiger upp på morgonen. Jag kan säja jag inte blev direkt glad för det svaret, ja har inget sug efter någonting jag vill inte ha mat eller något salt jag kämpar att få mat i mej och jag har inte morgonillamående utan de smyger på hela tiden under dagen. Sen får jag som svar att hon inte vet men ska kontakta läkare men den finns bara på plats i morgon. Efter nån timme ringer hälsotanten från mödra upp igen och säjer läkaren rekomenderar postafen men att det e inte säkert att de hjälper men att de e receptfritt. Så nu sitter jag här med ett apotrk som snart stänger som inte vill sälja tabletter till mej och har int riktit lust att sök mej vidare till nästa stad för att sök opp ett trevligare apotek :/ känns som jag är på helt fel ställe just nu :(

[Thiah]
7/17/17, 2:10 PM
#51

#50 Jag har bara tagit medicin utan att fråga någon (och såklart betalat…). 

Vårt apotek ville absolut inte sälja nässpray till mig som förkyld för här i finland ska man absolut inte ta det och bla bla bla medan det i sverige är okej om du är förkyld. 

Så jag köpte mitt och dolde magen typ…

Kan någon annan gå åt dig och skaffa postafen? Vet ju inte hur litet apotek du har. 

Sen tycker jag att mödrarådgivningen emellanåt har dålig koll på vad som gäller nuförtiden. De är liksom lite efter….

Nilla_93
7/17/17, 2:19 PM
#52

#51 tycker jag läser mycket om vad som är Ok att äta i sverige och här så är det njääääh hellst int. Jag är på semester hos mina föräldrar så det är ett ganska litet ställe med ganska begränsat urval på apoteket, skulle jag vara "hemma" hos mej så ska jag bara haft 3 olika apotekskedjor att välja på :/ Får försöka skaff snabbt lite barnvakt å smit iväg till apoteket. Sist prata dom bara om na b-vitamin där .

[Thiah]
7/17/17, 2:23 PM
#53

#52 jag brukar gå efter svenska rekomendationer om dom passar mig bättre. 

Har som tur var en bra kvinna på rådgivningen som jobbat i sverige så hon håller med.

Charlotte94
7/26/17, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Hej hur går det för er alla ? Själv var jag på kub idag och var så orolig då jag har haft så många missfall i vecka 9. Men nu är jag i vecka 13 (12+5) och allt såg prefekt ut.

RoxannaS
7/26/17, 9:55 PM
#55

#54 Men gud vad härligt! Så glad för din skull ❤️


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
7/27/17, 6:42 AM
#56

#54 Grattis! Så skönt att fått se en liten glad filur :)

Nataliem
7/27/17, 7:11 AM
#57

Hoppar väl också in här plussade igår! V4(3+5) idag, 7april kommer en liten enligt mina beräkningar!

tjiivans
7/27/17, 3:09 PM
#58

Här rullar det på fint. 8+2. Går på semester på måndag och då skall vi berätta för de första nära vännerna då vi skall semestra med dem. Längtar efter att få tala om för min familj vilket vi kommer göra i v.10. Lite illamående och enormt känsliga och tre storlekar större bröst. Annars syns det knappt alls.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Fridaaaa
7/28/17, 8:59 AM
#59

Är i vecka 9+6 idag.
Beräknat till 2 mars om det inte ändras. Ska på inskrivning 8 augusti.

Vi har inte sagt det till så många ännu, men kan inte låta bli att skriva det här nu! :) 
Första barnet - så spännande!

Än så länge har jag mått bra, lite illamående och då ömmande bröst men inte mer. Mamma berättade att hon och min mormor mådde bra när de väntade barn, hoppas att det går i arv ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
7/28/17, 9:35 AM
#60

#59 Jag har haft en liten fundering på om du skrivit anonymt för någon vecka sen. ;) Grattis alla nya plussare :D

NicoleK
7/28/17, 10:18 AM
#61

Hoppar också in här! Plussade för några dagar sen är i vecka 4. Hoppas allt går vägen!! ☺️☺️

Sparven88
7/28/17, 7:29 PM
#62

Jag hoppar också in här nu! Plussade för några dagar sen, går in i vecka 5 imorgon. Kräker på morgonen, kan inte äta/dricka förens vid lunch-tid. Förra grav höll jag på så till v. 14. Hoppas att det ger sig snart :) Trött som skam är jag.. Hade glömt hur trött man kan bli 😛

Annons:
ForestSpirit
7/29/17, 7:17 PM
#63

Här går man in i vecka 8 imorgon, illamåendet har stadigt ökat de senaste dagarna och yrseln är riktigt påtaglig.. inskrivning 21 augusti då man är i vecka 12 tror jag.

The_pearl
7/30/17, 12:24 AM
#64

Är i gravidvecka 10 nu och enligt app ska jag ha den 28 februari :) Har inte min första tid med inskrivning hos mvc förrän i mitten av augusti, så några veckor till. Är inte det väldigt sent?! Jag mår så sanslöst illa mellan varven så det e inte klokt. Så länge jag slipper kräkandet så får jag vara nöjd. Ömma bröst och extrem trötthet mellan varven. Men så spännande allting är! :D

Fridaaaa
7/30/17, 6:58 PM
#65

#64 Brukar vara vecka 8-12  :)
Vi ska skriva in oss 8 augusti, är i vecka 10 med nu.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Snorhyveln
8/2/17, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Hej! Jag har plussat och om allt stämmer är beräknad förlossning i april 2018. Är dock super nervös och rädd då jag varit gravid 2 gånger det senaste halvåret och fått missfall :( Tog ett rfsu test i söndags som visade positivt och idag ett CB som visar positivt, men är så nojig ändå :/ Vill bara få lite feedback, var era test så här?

Snorhyveln
8/2/17, 9:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67
Snorhyveln
8/3/17, 6:32 PM
#68

Någon som plussat och haft några symptom som sen försvunnit efter några dagar men fortfarande plussar och får starkare pluss?

RoxannaS
8/3/17, 6:42 PM
#69

#68 Det händer. Symptomen kommer och går hela graviditeten, så det är inget konstigt. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
8/3/17, 6:57 PM
#70

#69 men ack så stressigt

RoxannaS
8/3/17, 7:02 PM
#71

#70 Jo jag vet, de är sånt man minns. Var ju också jätte orolig första gången i början. Samma med graviditeten förra sommaren, kände direkt att det var fel. Speciellt efter första ultraljudet när jag skulle varit närmare vecka 6 och fostret inte ens syntes på ultraljudet än.. De sa sig själv.. 😐


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
8/3/17, 7:12 PM
#72

#70 mm jag tappade ju mitt gradvis fram till v12 så jag fick mitt MA. Och med Joel hade jag knappt symtom alls :/

RoxannaS
8/3/17, 7:23 PM
#73

#72 Ja, jag hade inga alls typ förra gången när jag fick MA. Kissade oftare än vanligt, men de räcker med att jag dricker kaffe, cola eller energy dricka så kissar jag konstant iaf, så jag hade inga symptom alls. Jag sa till killen på skoj efter att hans bror gått ut med att dem väntade barn, att "det var nu jag skulle varit gravid jag med för då har jag någon att vara gravid tillsammans med" gör ett gravtest 4 timmar senare bara för att och fick positivt. Snacka om chock alltså. 🤔


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
8/6/17, 12:22 PM
#74

Smyger lite försiktigt tillbaka till den här tråden. Plussade igår kväll, men BIM är inte förrän tisdag så det är ju vääldigt tidigt än så länge. Nu är det bara att hålla tummar och tår för att den här lilla ska få stanna kvar!

Sparven88
8/6/17, 12:26 PM
#75

#74 Grattis! Igår gick jag in i v6. Jag spyr fortfarande varje morgon, och magen är helknas. Känner mig jättesvullen redan… Hur mår ni andra? =)

Fridaaaa
8/6/17, 5:12 PM
#76

#75 Mår bra :) Trött dock.
Fy att spy så, mått lite illa och så men inte mycket mer vilket jag är tacksam över :=) Hoppas att det håller i sig

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Supersyrran
8/6/17, 11:31 PM
#77

Hänger på här, gick in i vecka 6 idag. Andra barnet, lite trött och illamående när jag inte ätit på ett tag men annars helt ok än så länge. Kanske inte har lika mycket tid att känna efter den här gången med en 17 månaders att jaga efter hemma ;)

RoxannaS
8/6/17, 11:53 PM
#78

#77 Grattis!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sparven88
8/7/17, 4:17 PM
#79

Igår och idag har jag varit ute å traskat cirka 5 km. I lugnt tempo. Både igår och idag har jag upplevt lite obehag i magen när jag gått. Typ sammandragnings-känsla. Det gör inte ont, men ändå lite obehagligt. Jag blir så klart jättenojjig och tänker det värsta. Är i v 6, tycker det är på tok för tidigt för att känna av sd. Är det någon annan som känner igen sig? Väntar andra barnet.

[Thiah]
8/7/17, 4:54 PM
#80

#79 kanske inte så tidigt men magen började bråka redan innan KUB i v12. Nuförtiden går jag som en pensionär och irriterar både son och make (v.26 nu..)

RoxannaS
8/7/17, 4:54 PM
#81

Man känner ofta mer tidigare när de är andra barnet. Ta de lugnt bara. Kroppen försöker ju berätta hur den vill att du ska hålla igång. Just sådär i början är de ju känsligt mitt i växtspurtarna


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sparven88
8/7/17, 5:16 PM
#82

#80 #81 Tack för snabba svar! Ja, jag ska verkligen lyssna på kroppen! Kanske inte det bsta å traska runt flera km just nu. Magen känns fortfarande lite "irriterad", men det känns ändå som att det blivit lite bättre. Kommer inte alls ihåg hur det var med första barnet, men sambon påminde mig om att jag hade mkt växtvärk då också. Förhoppningsvis är det bara det jag känner nu.

Miia74
8/7/17, 7:53 PM
#83

Hoppar in här :D BIM idag så köpte ett CB test som visa positivt :D nu håller jag tummar å tår att det går vägen, väldigt tidigt än.

Annons:
Nilla_93
8/7/17, 7:58 PM
#84

V 10 och var på första besöket hos vår hälsotant med magen :) fick lyssna på hjärtljud sååå glad

DenLin
8/8/17, 2:50 PM
#85

Idag har oron fått full fart. Dagen då mensen skulle kommit är här, och jag har mensvärk. Har haft lite molvärk innan också, men idag är det mer. Inget blod än, dock lite, lite rosa i flytningen om jag "trycker in" pappret När jag torkar mig. 🙁

The_pearl
8/9/17, 9:03 PM
#86

Går in i vecka 12 imorgon. Ska till mvc på inskrivningen i nästa vecka. Jag mår så illa hela tiden! Jag blir knäpp, det är superjobbigt. Har köpt åksjukearmband, men dom hjälper bara lite grann. Jag är kriminellt trött, sover många timmar på nätterna, är uppe någon timme och måste gå å vila o tom sova igen en timme eller två. Igår började jag få ont i höfterna också, på utsidan liksom, strålar ner i benen på utsidan. Fantastiskt om det e foglossning som börjar redan!… Magen syns rätt tydligt med nu. Har dock gått ner i vikt, antagligen pga illamåendet. Äter bara lite åt gången o ofta. I nästa vecka ska jag börja jobba efter semestern. Jag förstår inte hur jag ska orka det med tanke på hur jag mår nu, när jag e ledig och inte gör något särskilt. Usch! Knappt ångestframkallande… :/

[Thiah]
8/10/17, 5:18 AM
#87

#86 Jag hade också den där tröttheten med båda grabbarna (nu gravid med andra i v26). Tröttheten har för mig gått över först efter v20 :( helt värdelöst. När jag var gravid med första sov jag hela tiden, stående på bussen hem från jobbet t.o.m. Känner du redan av foglossingen kan det vara värt att investera i ett bälte så det inte blir värre. Jag vet inte riktigt vart man får tag på det där i Sverige men om ingen här berättar åt dig så vet ju din BM nästa vecka. Det finns även åksjuketabletter som många här inne ätit just för att klara vardagen. Så man slipper illamåendet.

Denna kommentar har tagits bort.
typjessica
8/14/17, 4:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Hissa flaggan! Det kommer en till med snopp! 😎 Idag var vi på RUL och allt såg bra ut! Himla skönt. Vi fick fick även reda på att vi ska få vår tredje pojk 😍

DenLin
8/15/17, 8:39 PM
#90

Nu har vi iaf passerat så långt som vi kom förra graviditeten, och är på för oss okänd mark. Måste säga att oron nu kring dagen som det gick fel sist har varit bra hög, hoppas att jag kan slappna av lite snart. Iaf, fortsätter det att gå bra bör ett litet hjärta börja slå när som helst ❤️

Annons:
Sparven88
8/18/17, 9:22 AM
#91

I morses när jag vaknade och var på toa såg jag att jag blöder.. blöder fortfarande, pratade med 1177 som tyckte jag var så tidigt gravid så det gör varken från eller till (såå nonchalant kvinna!). Hon sa att det kan vara ett blodkärl som brustit lika gärna som missfall. Hon hade ingen förståelse för att jag är jätteorolig. Sen frågade hon hur lång tid vi hade försökt att bli gravida, varpå jag svarade att det tog sig på första försöket. Då sa hon återigen lite halvotrevligt att "jaha.. men du! Det finns de som får försöka i flera år!" Så jag vet inte om hon tycker att vi förtjänar det här eftersom det gick på första försöket.. Jag har ringt upp till gyn och väntar på att de ska ringa. Hoppas att de kan hjälpa mig,

Fridaaaa
8/19/17, 9:14 AM
#92

Åh sååå lång väntan. Inget RUL förrän 2 oktober,, dvs när jag går in i v20 om jag minns rätt. Känns som en evighet <3 Extra spännande när det är första barnet med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
8/19/17, 9:37 AM
#93

#92 blir det första gången ni ser bebisen? Visst sniglar sig tiden fram? Mina veckor är nog extra långa tror jag för hur skulle allt annars ta sån tid :p

Fridaaaa
8/19/17, 9:41 AM
#94

#93 Japp blir det.
Ja det känns som evighet haha :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
8/29/17, 12:54 PM
#95

Imorgon går vi in i v15, denna veckan nu har verkligen sprungit iväg :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Millaaann
8/29/17, 7:41 PM
#96

Jag är beräknat till 8 mars ☺ Efter några veckor med illamående, trötthet, ömma bröst så tvingade mannen mig att ta ett gravidtest, jag själv tyckte att vi kunde vänta lite till. Vill så gärna ha barn och ångesten om att det inte skulle vara positivt gjorde att jag ville vänta 😁 Men den 3e augusti gjorde jag ett test som visade 3+ så jag ringde mvc direkt och fick komma samma dag. På måndagen efter fick jag göra ett VUL och det visade sig att jag var redan i v9 😊 Idag gjorde vi KUB och allt såg bra ut 😊

Nilla_93
8/29/17, 9:20 PM
#97

#96 jag är också beräknad till 8 mars. :)

Annons:
Millaaann
8/29/17, 10:25 PM
#98

#97 Va roligt :D Vart bor du? :)

Fridaaaa
8/30/17, 7:52 AM
#99

Idag går vi in i v15 <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Saraosv]
9/1/17, 5:30 PM
#100

Måste smyga in och säga att vi väntar bebis i April! Första barnet efter 1,5 års försök. Så nu håller vi alla tummar för att allt ska gå bra. Grattis till er andra! 🎉

RoxannaS
9/1/17, 6:45 PM
#101

#100 Grattis!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lena90
9/1/17, 8:46 PM
#102

Nu kan jag äntligen gå in här 🙂 plussade i tisdags på bim+3, första barnet för oss. Enligt appen är jag i vecka 5(4+6) och födseln blir i början på maj ❤️ Ringt barnmorskan idag och fick tid nästa fredag för hälsosamtal. Då kommer vi boka tid för inskrivningen senare.

Carpe diem!

Fridaaaa
9/1/17, 9:36 PM
#103

#102 Grattis! :)
Vi hade inskrivning och hälsosamtal samma tid :) 

#100 Grattis! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fuzzie
9/4/17, 2:14 PM
#104

Jag hoppar också in i tråden 🙂 

Bf den 19:e februari ❤️ 

Totalt oplanerad graviditet då jag till och med gick på p-piller, men detta lilla mirakel ville verkligen bli till hehe. Jag och pojkvännen valde att behålla och vi har dessutom gjort KUB-test som visade väldigt liten sannolikhet för kromosomavvikelse. Så nu håller vi tummen för att resten av graviditeten går bra och att barnet är friskt och mår bra. Rutinultraljud i slutet av denna månad 🙂

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Annons:
Lena90
9/4/17, 8:56 PM
#105

Har sedan fredag em från och till fått huvudvärk, ingen rolig sådan 😛 Jag har normalt mycket sällan huvudvärk så jag kan bara koppla det till graviditeten. Någon mer som har fått det? Läste runt lite och det verkar vara ett relativt vanligt graviditetstecken. Idag har jag tagit två gångar alvedon och det har hjälp. Men böja sig ner/fram och hosta- då gör det ont 🤪

Carpe diem!

The_pearl
9/4/17, 9:51 PM
#106

#105 samma här. Allt annat lugnade sig, men så kom huvudvärken istället. Försöker undvika alvedon, som när jag e ledig från jobb eller så försöker jag stå ut så mycket jag kan. :) Vad många verkar få både ultraljud tidigt o får göra kubtest. Här nere i Skåne så får man inget ultraljud förrän i v 20. O kubtest får man åka till Malmö för att göra. Dessutom får man bekosta det själv. Känns trist ändå, när andra får. Men det är ju så, det skiljer sig beroende på var man bor.

[Thiah]
9/5/17, 6:29 AM
#107

#105 har lidit av rejäl huvudvärk båda gångerna. Speciellt första 3-4 månaderna och sen har det lugnat ner sig.

Fridaaaa
9/5/17, 8:29 AM
#108

#105 Samma här! Sällan haft huvudvärk innan men haft flera om gångar nu :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fuzzie
9/5/17, 3:56 PM
#109

#106 Jag och min pojkvän har fått stå för KUB-testet själv och kostnaden är 2500 kr. Jag är 23 år gammal och därför får jag inte göra testet gratis. Hade jag varit 35+ så hade jag fått göra det gratis eftersom risken för kromosomavvikelser ökar ju äldre man blir. Dessutom görs testet mellan vecka 11 och 13 för att det är under dessa veckor de kan räkna ut sannolikheten för kromosomavvikelser genom att mäta mängden vätska i nackspalten (som sedan växer bort efter dessa veckor). 

Rutinultraljudet sker mellan vecka 18 - 20 här uppe och jag har fått min tid i vecka 19, så jag tycker inte att det är så himla tidigt eftersom jag nästan gått in i månad 5 då. 🙂 

Jag bor i ett litet samhälle i västernorrland och måste åka 1 timma för att kunna göra ultraljud (både KUB och rutin) och när de är dags för förlossning så har jag att välja mellan Sundsvall eller Ö-vik vilket är ca. 1 - 1,5 timmar från där jag bor. Så här uppe får vi åka långt hela tiden pga. nerläggningar av sjukhus, förlossningar mm. 😕

Mvh Anna 
fuzzieshamsteruppfödning
Föder upp vintervita dvärgar ^^

Lena90
9/10/17, 10:43 AM
#110

I fredags var jag på hälsosamtal, gick bra och fick en trevlig barnmorska 🙂 Bokade tid för inskrivning den 30 oktober, typ åtta veckor dit så det blir seg väntan. Räknade att jag kommer vara i ca v 14 då. Man skulle bland annat göra blodprov vilket är en stor skräck för mig. Har låg smärttröskel vilket har skapat en stark rädsla för allt sånt som innefattar nålar. Berättade det för henne och hon föreslog en bedövningsgel man kunde smörja på en stund innan.  Hon tittade även på mina armveck och sa att jag hade jätte tydliga blodådror. Men det kommer ändå bli en stor prövning för mig. Någon mer här som tycker sånt är jobbigt?

Enligt appen är jag i v 7(6+1) idag. Kan någon förklara med som menas med det? är jag i vecka 7 eller 6? Fattar ingenting 😛

Carpe diem!

Fridaaaa
9/10/17, 11:07 AM
#111

#110 Undra varför vissa har uppdelat?
Vi har hälsosamtal på inskrivning här, så man slipper komma två gånger :) 

Jag har nålskräck med, men hon var så bra som jag hade så gick bra, Hoppas att det kommer gå bra för dig med :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Lena90
9/10/17, 11:12 AM
#112

#111 Ingen aning, det verkar ju skilja sig väldigt mellan olika regioner. Detta är i Skåne 🙂 Här erbjuds inte kub testet till alla heller, Jag är bara 26 så ville jag göra det fick jag bekosta själv privat.

Carpe diem!

Fridaaaa
9/10/17, 11:14 AM
#113

#112 Ja det verkar så. Sett det i gravidgrupp på FB med :) 
Men smidigt när man har det samma

Jag erbjöds inte KUBtest heller, bor i Blekinge, men verkar mer bero på BM eller mödravården, än region, :) 

Jag är med 26 (fyller 27 nu i höst), :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lena90
9/10/17, 11:16 AM
#114

#113 Och jag blir 27 i december 😃

Carpe diem!

Fridaaaa
9/10/17, 11:25 AM
#115

#114 Hehe jag i november, nästan lika gamla då :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nalaa]
9/10/17, 12:55 PM
#116

#110, om du är i vecka 6+1 betyder det att du har gått 6 hela veckor plus en dag in i din graviditet. Du har alltså gått in i vecka 7 men det har bara passerat 6 veckor och en dag:-)

RoxannaS
9/10/17, 2:10 PM
#117

#110 Lite knepigt att förklara så andra förstör. Men man räknar alltid veckor och antal dagar i en graviditet. Så är du i vecka 6+1 så har du gått 6 fulla veckor och 1 dag in på vecka 7. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
9/10/17, 3:59 PM
#118

Värt att nämna är att sjukvården oftast talar i de veckor du gått. Alltså säger de att du är i v.6 om du gått 6v och 1 dag. Medan de flesta andra då säger att man är i v.7 eftersom man redan gått igenom v6 och startar på v7. Lite bökigt ;) Jag har t.ex. enligt min app gått in i v.31 medan sjukvården skulle säga v30. Man vänjer sig ;)

Annons:
Lena90
9/11/17, 8:09 AM
#119

Aha nu blev det mer begripligt, tack :) men om någon frågar vilken vecka jag är i ska jag svara den veckan jag har gått in i eller den jag har fullföljt?

Carpe diem!

[Nalaa]
9/11/17, 9:14 AM
#120

Jag brukar säga den vecka jag har gått in i. Om du är i 6+4 nu till exempel så har du gått in i vecka 7. Det är nog det vanligaste, det är mest sjukvården som säger att man är i vecka 6 då:-)

[Thiah]
9/11/17, 9:53 AM
#121

#119 jag säger nu v.31 men pratar jag med sjukvården säger jag 30+3. Mina kompisar har ingen direkt koll ändå ;)

Fridaaaa
9/11/17, 10:13 AM
#122

Jag säger den veckan jag gått in i #119.
Är jag i v16 som nu, säger jag inte 15+5 tex utan säger v16 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Djurälskaren87
9/11/17, 10:41 AM
#123

Grattis till alla som plussat

Charlotte94
9/11/17, 1:02 PM
#124

Fick veta att vi väntar en flicka idag ❤

Arrowhead
9/12/17, 4:04 PM
#125

Åhh, vet inte ens vart jag ska börja.. Tycker det här är såå skrämmande men kan vara bra att ha nånstans att bara prata av sig förutom till killen då..
Men ja, oplanerat gravid, beräknas komma i mars enligt appen ^^
Har vart på kubtest så har redan fått se det lilla livet, killen blev såå emotionell 😊

När brukar illamåendet och tröttheten avta?? 🤔

Annons:
Fridaaaa
9/12/17, 5:07 PM
#126

#125 Sånt varierar lite från person till person. Det lilla illamåendet jag hade, gick över runt v12, tröttheten har börjat avta nu, v16 för min del :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arrowhead
9/12/17, 5:20 PM
#127

#126 Okej, får hoppas att mitt lägger sig snart då..
Lite jobbigt när man får höra att "fortsätt röra på dig, ta promenader" när kväljningarna kommer igång såfort jag rör på mig🥵

Fridaaaa
9/12/17, 5:26 PM
#128

#127 Håller tummarna! :) 
Mitt blev bättre när jag var igång men hade inte så farligt illamående :) Men förstår om det är jobbigt illamående :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arrowhead
9/12/17, 5:30 PM
#129

#127 Tackar! 
Ja, det var inte så farligt från början men blev bara värre och värre så hoppas på att det lägger sig snart! 🙂

RoxannaS
9/12/17, 5:40 PM
#130

#125 Hoppas du inte har min otur, dropp 3 ggr, vecka 10,13, 16 var jag in, och sen fick jag ondasetron (illamående tabletter vid tex operationer osv) och fick äta hela graviditeten för att slippa spy mer, och spydde trots dem sista veckorna ändå, blev till slut igångsatt 5 dagar innan bf pga det och att psyket rasade


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Arrowhead
9/12/17, 5:44 PM
#131

#130 Usch, låter hemskt! Men det borde väl ändå höra till de mer ovanligare?  
Vilken otur isf 🥵

RoxannaS
9/12/17, 5:50 PM
#132

#131 Så ovanligt är det nog inte. Vet flera som hade de väldigt tufft under graviditeten.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Fluffinen
9/15/17, 5:35 PM
#133

Grattis till alla plussare! 
Jag fick missfall vecka 12, precis dagen innan inskrivning😭
Så jag får väll hoppa ur trådenmen lycka till ni andraplussare, vi får försöka igen här hemma så hoppas jag att man får hoppa in snart igen ;)

Fridaaaa
9/15/17, 6:09 PM
#134

#133 Beklagar :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lena90
9/16/17, 10:52 AM
#135

#133 Åh vad tråkigt beklagar verkligen :( 

Idag går jag in i v 8. Och inatt drömde jag att jag fick missfall, tack och lov att det bara var en dröm 🥵 hjärnan kan verkligen hålla på och spela spratt med en 😛

Carpe diem!

Tilda305
9/16/17, 2:28 PM
#136

Finns det någon som har BF i Maj 2018? Jag är i vecka 6, det är första för mig. Vore kul om det finns fler som har BF i Maj 😊

Snorhyveln
9/21/17, 9:27 AM
#137

Är de nån här som har eller jag haft en "håll" känsla i magen till o från? Har känt när jag går ibland att de kommer lätt, men nu känns de även av när jag sitter still ibland :)

Fridaaaa
9/21/17, 9:46 AM
#138

#137 Fick igår när jag gick.  Trots att jag inte gick fort :P 
Är i v18 nu. Jättestörigt haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Snorhyveln
9/21/17, 9:49 AM
#139

#138 Haha jaha :D tror inte jag hade så med dottern.. men har känt av de nu på morgonen bär jag sitter i soffan o kollar morgon tv.. känns konstigt att få de utan att man traskar.. haha! Jag är i vecka 12 (11+5)

Annons:
JonnaB
9/21/17, 10:09 AM
#140

#136. Jag är i v, 4. Så blir en maj bebis här med. Enligt app 31maj. Men kommer bli igångsatt v 38 så blir tidigare. Mitt andra barn.

Djurälskaren87
9/21/17, 1:55 PM
#141

137 så hade jag från o till under min graviditet. Ligamenten :)

Arrowhead
9/22/17, 3:47 PM
#142

Brukar hormonerna spela spratt med en?  Jag har haft så konstiga drömmar (alltså sånt jag aldrig annars drömmer om) den senaste veckan.. Har sovit såå dåligt pga det..
Och brukar det dra och spänna en massa längst ner i magen? Har svårt att sitta bekvämt för att det spänner och är såå uppsvullen i hela magen 🤔

RoxannaS
9/22/17, 4:03 PM
#143

#142 Kan dem absolut göra. Har samma problem, hade en fruktansvärt rolig dröm i natt. Haha, drömde mardrömmar igår, har inte drömt något på flera månader.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Arrowhead
9/22/17, 4:07 PM
#144

#143 Hahah jag vaknade upp igår skitsur på killen för nåt han hade gjort i min dröm, var tvungen at intala mig själv att "det är inte hans fel, han kan inte styra vad han gör i mina drömmar" 😊

[Thiah]
9/22/17, 4:46 PM
#145

Jag drömmer helt galna drömmar som gravid. Det är helt normalt men himla störande. Och det är nog växtvärk du känner. Det kan vara ganska obehagligt och spänner och drar.

Snorhyveln
9/22/17, 8:23 PM
#146

Jag känner typ inte av växtvärk, lite mol ibland med inte så ofta. Och så håll-känslan jag har till o från. De är som att de saknas eller kommer tillbaka symptom till o frpn, man blir ju alldeles rosslig i huvudet då man hinner tänka de värsta :/

Annons:
Arrowhead
9/27/17, 3:07 PM
#147

Bara jag som sitter och kollar på förlossningsprogram och skrämmer upp mig själv totalt?! 😮

Lena90
10/4/17, 10:07 AM
#148

Det som inte fick hända hände, missfall i v 10 :( just nu är jag helt förkrossad, hade längtat så efter detta barnet. Blir att sörga och bearbeta och sen försöka igen. Så lämnar tråden med förhoppning om att snart vara tillbaka igen :(

Carpe diem!

Fridaaaa
10/4/17, 10:27 AM
#149

#148 Åh beklagar! :( <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mollyt
10/20/17, 8:23 AM
#150

Jag ansluter mig idag, testat positivt (4+2) så det är ju jättetidigt än så länge men jag vill ändå tänka positivt. Om allt går vägen nu så kommer vår dotter att bli storasyster när hon är 2 år och 3 månader gammal. BF i slutet av juni. Läskigt med en sommarbebis med tanke på sommaren i förlossningsvården tycker jag, men tänker inte fokusera på det bu utan bara få vara glad och tacksam för den här chansen!

Fridaaaa
10/22/17, 5:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#151

Fick hem vagnen igår <3 
En emmaljunga

Ena katten fann dock den direkt haha

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Thiah]
10/22/17, 5:52 PM
#152

#151 haha ja dom är svåra att hålla borta. Mina sov bredvid sonens huvud (på bra avstånd) från första stund.

flocken
10/22/17, 6:08 PM
#153

#151 Det är konstigt att se vår vagn som vi haft till 2 barn hos dig nu. Men bra att den kommer till användning. Här är bebis verkstan stängd för gott

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Fridaaaa
10/22/17, 6:20 PM
#154

#153 :D  Ja den kommer komma väl till pass <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mollyt
10/22/17, 7:00 PM
#155

Haha, vår ena katt lägger sig gärna i varukorgen på vår Emmaljunga. En gång så hann jag nästan gå ut i trapphuset med honom liggandes kvar under vagnen! 😃

BlackNo1
10/28/17, 10:55 AM
#156

Här är en till med bf i maj 2018. Hittar ingen tråd som passar, finns den inte eller har jag letat för dåligt :)

Fridaaaa
10/28/17, 11:18 AM
#157

#156 Denna är för alla som väntar barn 2018 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BlackNo1
10/28/17, 12:09 PM
#158

Okej, har sett att det även finns trådar för olika månader men då vet jag :)

Fridaaaa
10/28/17, 12:34 PM
#159

#158 Ja det finns det som vissa skapat, men finns ej för varje månad :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BlackNo1
10/28/17, 12:40 PM
#160

Jag förstår, så jag kan med andra ord skapa en sådan om jag skulle vilja :) Eftersom jag är ny här så försöker jag lära mig hur allting fungerar så jag inte rör till saker och ting.

Annons:
[Thiah]
10/28/17, 12:41 PM
#161

#156 Om du vill att ni i Maj har en egen tråd är du välkommen att starta en. :) Men du är lika välkommen att skriva här i fortsättningen också.

BlackNo1
10/28/17, 12:47 PM
#162

Tack 🤗

RoxannaS
10/28/17, 1:30 PM
#163

#160 Du kan absolut skapa en för maj om du vill. Eller så kan en av oss moderatorer/admin göra det om du inte vill göra det själv. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
mollyt
10/28/17, 4:34 PM
#164

Grattis #156! Själv har vi BF i slutet av juni, det fanns ingen sådan tråd så jag skade den själv. Gör det samma för maj om du vill! Eller skriv här också såklart som de ovan skrivit

Fridaaaa
10/28/17, 4:38 PM
#165

Idag går vi in i v24, känns som att tiden springer iväg nu <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

BlackNo1
10/29/17, 6:04 AM
#166

Tack, nu har jag skapat en "BF Maj 2018" :)

Arrowhead
11/3/17, 2:00 PM
#167

Var härom natten in till gynakuten pga extrema smärtor i buken, (fick göra min allra första vaginala undersökning då, läskigt värre!)  Dom kunde inte hitta nåt speciellt utan sa att det antingen var ligamentsmärtor eller påbörjan till blindtarmsproblem..
Hade ingen aning om att ligamentsmärtor kunde vara så brutala?! 😮

Och killen fick själv känna hur det sparkade för första gången för några dar sen oxå! Han blev helt tll sig ❤️

Annons:
[Thiah]
11/3/17, 2:07 PM
#168

#167 jag har gråtit av mina när de varit som värst. Första graviditeten gjorde dom inte alls såhär ont

Fridaaaa
11/3/17, 2:07 PM
#169

#167 Jag var in i runt v13, och hade med ont.
De trodde med blindtarmen först men var ligament/växtvärk på mig med.
Ja den varginala är inte så skön precis xD Hon som gjorde på mig sa "slappna av" och sedan bara tryckte in, hmm lätt eller inte.

Skönt att det var bra med bebis <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arrowhead
11/3/17, 2:18 PM
#170

#168 #169
Det är lagom läskigt när det är första gången och man inte vet hur saker o ting ska kännas, killen var dock oroligare än vad jag var då jag är en sån som inte åker in i onödan, så sålänge jag inte är typ döende eller något håller på att ramla av så söker inte jag hjälp. Så hade inte han propsat på att åka in och kolla så hade jag nog hellre legat hemma och hoppats det gick över 😊
Hahah, ja inte så lätt att slappna av bara sådär, iaf när det kommer till så pass privata saker 😛

Ja kändes verkligen skönt att se och få höra att allt såg bra ut med bebisen, man hann ju bli lite nojig på väg in ^^

[Thiah]
11/3/17, 2:56 PM
#171

Jag gjorde min senaste vaginala undersökning i onsdags i v 37 +4. Har gjort väldigt mycket trevligare saker. Hatar de sena kontrollerna för jag är så öm. Men bara att stå ut…

mollyt
11/6/17, 8:13 PM
#172

Finns det någon BF-lista för 2018 gjord i forumet?

RoxannaS
11/6/17, 10:15 PM
#173

#172 Inte vad jag sett. Gör en du om du vill 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fridaaaa
11/7/17, 11:18 AM
#174

Varit hos BM idag.
Magmåttet är på lite över medel.
Järnvärde 115, så börja med tabletter. Mindre kul, stackars mage xD
Hjärtljud 145, och lät bra.  Hon hittade det snabbt :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Arrowhead
11/8/17, 2:36 PM
#175

Var till läkaren idag och fick sjukskriva mig 25% till en början, står upp åtta timmar om dagen utan att kunna avlasta mig om jag inte smyger iväg till toan hela tiden så har en jävla massa problem känns det som, känner mig som 103 år nästan konstant just nu 😕
Men håller tummarna att lite kortare dagar kan hjälpa en del och att det jäkla gravidbältet kan komma snart😮

Någon mer som har problem med att det smärtar på en specifik punkt i ena skinkan som även strålar ner en bit i låret och upp i nedre delen av ryggen??
Det har "låst" sig ett par ggr på jobbet nu och det gör för jävla ont, kan inte stödja på det benet heller när det gör ont utan det nästan viker sig då 😓

tjiivans
11/8/17, 5:27 PM
#176

#175 Så hade jag hela dagen igår! Trodde knappt jag skulle kunna ta mig till jobbet. Idag var det mycket bättre, men hade istället så ont i foten att jag inte kunde stödja på den.  Mycket onödigt. Som tur var går allt i skov och blir bättre om en bara för en stund

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Nilla_93
11/9/17, 9:19 PM
#177

Blod i flytningar igen :/ 24+0 inte mycket men ändå där. Samma sak hade jag 22+3 och fick snabbt en tid till gyn som gjorde en grundlig undersökning, dom hittar ingen orsak :/ Tror ryggvärken är jag mer irriterad på än lite blod, denna gång kommer jag inte orka ringa mödrarådgivningen är 2h hemmifrån hos mina föräldrar och härute finns det typ bara akuten och vanlig hälsocentral. Blä är på pissigt dåligt humör också

Fridaaaa
12/3/17, 9:02 AM
#178

Här ekar det tomt :)

Var på BM besök i fredags. Hjärtljudet lät bra, busen sparkade på den man lyssnar med, och bredvid den, BM bara skrattade och sa "ojdå"hihi.  Tror plutten inte gillade att hon hade bökat runt med magen innan (när hon skulle mäta och så). Men allting var bra, ska på tillväxtultraljud, längtar att få se plutten igen <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjiivans
12/4/17, 7:21 PM
#179

Jag var i torsdags jag och lyssnade på hjärtljud och mätte. Bebis tuffar på i 146 slag och jag hade 146 i hb vilket var kul. Magen låg på 26 cm och allt inom rätt kurva. Skönt med bra blodtryck och socker också. Så skönt att veta att allt verkar bra. Längtar tills sambon kan känna första gången. Bebis blir blyg när han ska känna, men nu kan man till och med se den röra sig så snart så!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Arrowhead
12/4/17, 11:00 PM
#180

Kraftig mensvärk som strålar ut i rumpan, är det normalt?? 
Jag fick det mitt i när jag stod och diskade så var tvungen att springa på toa för det kändes verkligen som att det rann..  Blev halvlös i magen och blev yr och såg stjärnor så var tvungen att lägga mig i soffan.
Bm tyckte att blir det värre så ring förlossningen, annars kom hit imorgon så tar vi kissprov och kollar om det kan vara uvi.
Nu känns det helt normalt igen dock 🤔
Har även flyttat till eget nu så är jätteglad över det,  känns lagom vuxet att gå och handla köksgrejer och städgrejer😃

Fridaaaa
12/6/17, 7:05 PM
#181

Fått tid till tul. Inte förrän i januari, hade hoppats på tidigare, men tiden går säkert fort dit <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
12/18/17, 5:17 PM
#182

Längtar <3 

Bm besök idag och allting såg bra ut :D
Gick in i v31 i lördags  :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juni2018
12/20/17, 5:33 AM
#183

Hej Mitt andra barn som är beräknad den 7 juni Är i vecka 16+6 idag Ska på RUL den 10/1 :) Allt är så nytt o spännande igen då mitt första barn blir 12 år. Är sjukskriven redan så känns mindre kul

Juni2018
12/20/17, 5:37 AM
#184

#175 Jag är sjukskriven på 100% varit de sen v 7. Ja jag känner exakt igen din smärtförklaringar har de precis lika dant i mellan åt.

LaSadie
12/20/17, 2:49 PM
#185

Jag ska på inskrivning imorgon. Vad kan jag förvänta mig? Förstår att det är olika för alla landsting men vad kommer ske på ett ungefär?

Fridaaaa
12/20/17, 3:14 PM
#186

#185 När jag var på inskrivning så tog en vikt, stick i fingret (bland annat blodvärde) och blodtryck.
Sedan fick jag ta blodprov då jag är blodgrupp negativ för att se om bebisen är det med eller inte. Samtalade lite och fick lämna in urin med som jag hade med mig i behållare jag fått hemskickat samt lapp jag hade fyllt i sedan tidigare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LaSadie
12/20/17, 4:07 PM
#187

Tack för infon :) har inte fått något hemskickat utan bara fått en dag o tid :) får se vad som händer.

Pontiac57
12/20/17, 10:45 PM
#188

#185 Provtagning med urin och blod. Blodet kollar dom bl a om du är immun mot endel sjukdomar, järndepåer osv. Vissa sjukhus har dock att man i efterhand får gå till den allmänna provtagningen men barnmorskan tar åtminstone vissa prov själv Har du inte haft hälsosamtal innan kommer dom säkert gå igenom släktsjukdomar, rökning och alkohol och sådana grejer

Annons:
DenLin
12/21/17, 7:26 AM
#189

#185 min inskrivning var uppdelad på två gånger,första gången pratade öppnades en journal, så då frågade bm om min hälsa och livssituation. Vi pratade om fosterdiagnostik och om hur upplägget framöver skulle se ut. Jag fick också med mig en liten burk hem för att kunna lämna in morgonurin vid nästa tillfälle. Tillfälle nummer två fick jag lämna några rör blod, hon tog blodtrycket och sedan gjorde hon några snabba tester på både urin och blod under tiden jag var där, som jag fick resultat på direkt, några av testerna tog längre tid, så det fick jag reda på senare.

LaSadie
12/28/17, 1:47 PM
#190

Fick mängder av info och tog blod- samt urinprov. Fick information angående KUB som vi kommer göra i Stockholm då det inte finna utbildad personal här. Så nu väntar på samtal tillbaka för tidsbokning :) Bröt svanskotan i mars och den har gjort ont igen i cirka två veckor. Inte roligt alls, sitter jag länge så gör det ont :( svårt när man har stillasittande jobb :/

Fridaaaa
1/3/18, 5:08 PM
#191

TUL på fredag. Nervös. Hoppas att det inte är allt för stor bebis 😎

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
1/20/18, 9:01 PM
#192

Hoppar in här jag med :) i v7 nu med andra barnet. Har precis läst igenom alla trådarna från 2015 då jag fick dottern och det var väldigt kul att läsa och minnas den graviditeten, även om jag hatade att vara gravid då. Mår precis som förra gången och märker knappt av att jag är gravid, även om det syns lite tidigare den här gången. Mammas man hade tydligen gissat dagen efter jag plussade på 4+1.

Fridaaaa
1/20/18, 9:40 PM
#193

#192 Grattis :)

----

Gick in i v36 (35+0) idag :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arrowhead
1/20/18, 9:54 PM
#194

Det är inte lång tid kvar nu! Mgen känns enorm ju!
Och vad upprörd jag blev när jag insåg att min i vanliga fall väldigt djupa navel i princip var obefintlig! 😂

DenLin
1/21/18, 10:50 AM
#195

#194 haha, ja min navel är också ett minne blott 😂

Annons:
RoxannaS
1/22/18, 11:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#196

Kliver in här. Plussade idag. :D troligtvis vecka 4+0 :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
1/22/18, 12:57 PM
#197

#196 grattis 🤗

Sarah
1/22/18, 1:29 PM
#198

#196  Oh vad roligt! Efter allt kämpande!

RoxannaS
1/22/18, 5:55 PM
#199

#197 tack! :D #198 Tack! :D ja fy. Var helt säker på att mensen skulle komma idag. Känner mig inte ett dugg gravid. 🙈


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
1/22/18, 6:54 PM
#200

Grattis!

RoxannaS
1/22/18, 7:08 PM
#201

Tack :D Hur går de för alla här då? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
denice95
1/22/18, 8:21 PM
#202

Imorgon ska vi till barnmorskan för första gången, är i vecka 7 (6+2) nu. Spännande! :)

Annons:
RoxannaS
1/22/18, 8:54 PM
#203

Spännande! :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
DenLin
1/22/18, 9:08 PM
#204

Är i v27+6 och börjar känna mig rejält otymplig och tung, har ett arbete där jag rör mig väldigt mycket, och motståndet börjar kännas rejält nu. Men i övrigt måste jag säga att allt gått bra hittills, vikten har mest satt sig på magen, jag har inga jätteproblem med foglossning, även om jag får ont vissa dagar, och alla blodprover osv har sett bra ut. 😊

RoxannaS
1/23/18, 8:35 AM
#205

Hehe minns hur jag kände i den veckan. Var jobbigt när man inte var van att vara så stor. Hehehe. Skönt att slippa foglossningen. Jag hade såna fruktansvärda problem redan från vecka 20. Blev till och med sjukskriven för foglossning och illamående.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
1/24/18, 11:32 AM
#206

#199 känner mig inte heller gravid, svullnaden har lagt sig och nu varken syns eller känns det :) 

Det är skönt att ha gjort de här en gång redan, går inte runt och oroar mig för ngt den här gången. Går det åt helvete nu finns det ändå inget jag kan göra åt saken så jag har släppt det helt. Avböjde hälsosamtal hos BM då jag känner att jag har bättre koll än de flesta ändå. Så har inskrivning i mitten av februari i v10+1. Men har redan bett dem boka in KUB så att de inte skickar den remissen först i v11. 

Vi vill egentligen göra NIPT, men det är så fruktansvärd dyrt. KUB känns för osäkert då det bara bygger på sannolikheter. Kompisar till oss hade en fruktansvärd upplevelse med KUB, då de fick risken 1/20000 och ändå hade barnet  Trisomi 18. Det upptäcktes först på RUL att ngt var fel och sen på tester som gjordes efter RUL. De var den där familjen av 20000 som det gick fel för. 

Ngn som betalat för NIPT i Uppsala eller i Sthlm och har tips på var det går att göra för under 5-7000 kr?

BlackNo1
1/24/18, 11:51 AM
#207

Åh, grattis RoxannaS! 🤗

emmaaaa
1/24/18, 11:57 AM
#208

Jag gjorde kub förra måndagen och hamna i riskzonen 1:278 för ds är 27 år, läkaren säger att vi inte ska behöva oroa oss för det bara är en siffra och att vi precis trilla över. Hade vi varit 1:300 och uppåt hade vi inte hamnat i deras fack som risk. Men självklart så blir man orolig ändå, just downs syndrom oroar mig inte så mycket det är allt runt om det som gör mig rädd, hjärtfel osv. Men jag har också läst om det du skriver om #206, att man inte är i risk alls men sen så visar det sig att det är något galet ändå. Eftersom vi hamna i riskzonen blev vi erbjuda nipt testet, vi tog blodprover i torsdags så borde få svar nästa vecka. Han sa att vi har tur som bor i Östergötland, där är testet gratis :). Helt galet va det är dyrt annars ja.. Så vi å är såklart tacksamma för det. Allt på bebis såg bra ut och det va mitt blodprov som gjorde att siffrorna drogs ner. Vet inte vad det kan va i blodprover som gjorde det?! Han sa inget om det.. hmm…. Så nu bara väntar vi på svar och håller tummarna att bebis mår bra. Hoppas du hittar något ställe där det inte kostar en förmögenhet :) Men en sak är säker, får vi fler barn så tror jag inte vi gör kub igen. Det skapar bara så himla mycket onödig oro, i så fall att man gör nipt på en gång.

Sarah
1/24/18, 12:08 PM
#209

#208 Hoppas att allt ser bra ut på NIPT! Skönt att få göra det. 

NIPT är gratis i Uppsala om man får en risk högre än 1/200 på KUB, men iom att KUB är vad det är så känns det som att man helst hoppar över det och går direkt på NIPT. Om man inte vill se bebis på ultraljudet förstås :)

Annons:
emmaaaa
1/24/18, 12:19 PM
#210

#209 Tack, hoppas på det bästa :) Jaha ja men då händer jag med :) så du måste i princip göra kub först för att få göra nipt sen OM du skulle hamna risk för att få det gratis? Eller hur, kub skapar bara oro. Det enda som känns positivt är väl att man får se sin lilla där inne i magen ja :)

BlackNo1
1/24/18, 12:20 PM
#211

Grattis till alla andra som testat positivt också förresten :) Jag har själv bf 4 maj så jag är i v 26 nu.

RoxannaS
1/24/18, 12:46 PM
#212

Tack :D Tog ett test till i morse. Känner mig inte ett dugg gravid än. Ringde min läkare på fertilitetskliniken och tänkte kolla om hon vill följa upp mig lite först. Vågar inte skriva in mig på mvc än. Så rädd för att få ännu ett Ma.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
BlackNo1
1/24/18, 2:45 PM
#213

Förstår din oro men du ska se att det är din tur nu ❤️

RoxannaS
1/24/18, 4:35 PM
#214

Hoppas verkligen på det. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
1/24/18, 7:40 PM
#215

Äter ni vitaminer för gravida? Köpte en burk på apoteket med apotekets egna. Blir hård i magen av dem. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cilla89a
1/24/18, 7:55 PM
#216

Åt folsyra från den dagen vi bestämde att vi skulle starta barnverkstad till vecka 14 ungefär, men det är det enda.. Försöker äta bra och varierat så är orolig att något blir överdoserat om jag även skulle ta gravidvitaminer, känns som det skulle göra mer skada än nytta…

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Tassen94
1/24/18, 7:56 PM
#218

Är förmodligen järnet som gör att du får magbesvär. Dem flesta kosttillskott för gravida innehåller lågkvalitetsformer av järn såsom järnsulfat, järnfumerate, järngluconate, järnoxid. Kroppen tar endast upp några få procent av detta vilket gör att det ofta är höga doser, och därmed biverkningar som t.ex magbesvär. Samma gäller niferex och sånt. Fungerar men pajar magen. Jag äter whole food tillskott. Dvs icke syntetiskt framställda kosttillskott. Det är svindyrt men det fungerar, inga biverkningar. Innate Response Formulas Baby & Me Multivitamin samt Bringwells Eskimo-3 pure Omega 3 kapslar. Tar även Innates Magnesium som sätter igång magen! Nu är jag inte gravid än men vill ju bli. Dyrt som sagt men man får vad man betalar för :)

RoxannaS
1/24/18, 10:08 PM
#219

#216 okej :) #218 Ah. Säkert det då. Nr två är ju grönt nu mer typ. Haha.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
1/25/18, 6:33 AM
#220

#215 jag åt vanliga vitaminer utan järn. Sen då och då åt jag en halv järn tablett. Men för mig är ju förstoppning ett av de första tecknen på graviditet som sen håller i sig hela vägen…. Vi kan ju hoppas att du "bara" har problem med vitaminerna

RoxannaS
1/25/18, 9:55 AM
#221

#220 Ja jag är säker på vitaminerna eftersom problemet började när jag började med dem. Har normalt problem med väldigt mjuk i magen. Så magen brukar vara snäll. Ganska säker på järnet i dem.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
1/25/18, 3:55 PM
#222

För er som blir hårda i magen av järn så rekommenderar jag Innate Iron Response. Innehåller även bland annat c-vitamin (som inte är syntetiskt isolerad askorbinsyra). https://www.greatlife.se/iron-response-jarntillskott?gclid=EAIaIQobChMI2tW0ha_z2AIVROAZCh2E8A9fEAQYASABEgKie_D_BwE

RoxannaS
1/25/18, 3:56 PM
#223

#222 provar ett tag till å ser om magen vänjer sig annars får jag prova dessa. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Sarah
1/29/18, 9:44 PM
#224

Har bokat in ett ultraljud på fredag. Jag har varit dundersjuk den här vecken och hostar som en dåre. Har väl hostat sönder några små blodkärl, men nu har det kommit blod i 5 dagar. Visserligen väldigt lite och visserligen bara gammalt och brunt. Men för att lägga allt på plats vill jag se att hjärtat slår. Blödde inget förra graviditeten så man blir ju lite nojig, trots att man vet att det är normalt.

RoxannaS
1/30/18, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225

Har testat med 3 test nu. Stegrar fint. Fick dock åka in akut till gyn idag då jag vaknade av sån hemsk smärta på höger sida. Skulle vara i vecka 5+1 idag enligt ÄL. Fosterhinnan man såg var bara 4 mm. Så blev genast orolig och kopplade de till mitt MA. Hoppas slippa gå igenom det igen. Smärtan berodde på en blodfylld cysta på 26 mm diameter. Som troligtvis sprack i morse. Därav värken. Äggstocken var fylld med vätska. Har tid till min vanliga klinik nästa tisdag. Så sjukt nervös nu. Tänk om de blir likadant igen? 😭 (Bifogar bild på stegringen.) Första testet uppifrån är ett predictor early taget 22:a januari. Andra testet är apotekets taget 24:e januari Och tredje togs igår 29:e och är också ett apoteket test.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/3/18, 12:25 PM
#226

Sjukt att jag får vara med i denna tråden :D

Tassen94
2/3/18, 12:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#227
RoxannaS
2/3/18, 5:44 PM
#228

Välkommen :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2/6/18, 9:07 AM
#229

Gjorde ett vul i fredags och allt såg bra ut :) Hjärtat tickade och det är bara en som tur är :P Börjar berätta lite för folk på jobbet, de som behöver kunna planera inför hösten redan måste få veta att jag inte kommer att vara här. Plus att det knappt går att dölja längre, är så svullen. V10 imorgon, men ser ut som jag gjorde i ca v 16-17 förra graviditeten.

RoxannaS
2/6/18, 10:00 AM
#230

Vad skönt! Jag ska på kontroll idag jag också. Räknar på att vara i vecka 7 nu. 6+1 idag. Rädd för att inte se något idag heller. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
[Thiah]
2/6/18, 2:55 PM
#231

#231 hoppas det gått bra.

Ceciliaolucifer
2/6/18, 5:33 PM
#232

Grattis Sarah!! Vad roligt! Vad äter du för vitaminer? :)

RoxannaS
2/6/18, 9:00 PM
#233

#231 Antar att du frågade mig? :) Jodå. Fick väldigt positivt gravtest först och främst. Kollade med vul och fosterhinnan var de dubbla nu. 8 mm eller om de var 8,5? Och så hittade vi gulesäcken idag. Så hon räknade fram att jag skulle vara i vecka 6+0 idag och enligt mina beräkningar så är det 6+1. Så det kändes bra. Såg dock inget foster ännu heller. Men fick lutinus (progesteron) för att stötta upp graviditeten och mina älskade illamåendetabletter som jag hade med sonen. Så känner mig glad ändå. Och så bokade vi by tid 3/2. Skulle varit tidigare men hon var ledig veckan innan. Och är allt bra då så ska jag ringa mvc då. :) framkom inte om de är en eller fler. Men de fanns bara en hinna och en gulesäck så antar att de blev en trots 6 blåsor. Haha. Dock är cysta helvetet kvar vilket jag visste redan då jag har konstant molande i höger äggstock. Önskar man kunde tömma den istället. De är lite jobbigt. Men nu kör vi på med lutinus varje dag tills tabletterna tar slut så hoppas vi på foster med hjärtaktivitet nästa besök. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
2/7/18, 12:29 AM
#234

#233 Jo jag menade ju dig. Vad bra att det går framåt :)

RoxannaS
2/7/18, 9:50 AM
#235

#234 Hehe okej. Ja de känns skönt. Fick dock så fruktansvärt ont i magen igår kväll efter en attack med magknip. Låg typ dubbelvikt av smärta. Vet inte vad de berodde på. Läskigt var de iaf. Kändes som att jag fått en kniv inkörd i magen. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2/7/18, 1:30 PM
#236

#232 tack :) knaprar det mesta :p järn, d-vitamin, kvinnopiller och algomega3. Men det är min vanliga ranson, har inte ändrat ngt.

Tassen94
2/8/18, 7:53 AM
#237

Jag mår lite konstigt på kvällarna. Känner mig liksom tung i underlivet, typ som när jag har mens. Inget som gör ont eller så, bara obehagligt. Är i vecka 5. Är det vanligt eller borde jag vara orolig?

Annons:
RoxannaS
2/8/18, 9:16 AM
#238

Kan de inte vara pga trög mage? Känner ibland att de känns som att jag sätter mig på hela livmodern. Hahah. Men alla graviditeter sägs vara olika så de är ju svårt att veta


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Tassen94
2/8/18, 9:48 AM
#239

Jo jag är trög i magen. Fick en blödning i morse efter jag varit på toa. Ljusrosa. Började gråta, men har pratat med barnmorskan och hon trodde det var på grund av känsliga slemhinnor. Ska ju egentligen ha min mens runt demhär dagarna. Men fan vad man blir orolig!

mollyt
2/8/18, 11:02 AM
#240

Nu hoppar jag in här igen, hoppas att jag får stanna hela tiden nu fram tills BF i oktober. Är så lättad och glad samtidigt som jag är rädd för missfall igen… men någon positiv känsla inom mig hoppas och vill tro att det kommer gå bra den här gången.

Fridaaaa
2/8/18, 11:06 AM
#241

Bara 15 dagar kvar till BF. 
Shit vad tiden gått fort :O

#240 Håller tummarna för dig <3

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cilla89a
2/8/18, 11:15 AM
#242

En annan tycker att tiden aldrig gått så sakta som nu när jag är gravid! Är i vecka 20, och slutet av Juni känns verkligen som flera år iväg!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

[Thiah]
2/8/18, 12:01 PM
#243

#239 du brister lätt ett blodkärl när du är trög i magen,tyvärr. Har haft trög mage båda mina graviditeter, från start till slut.

The_pearl
2/16/18, 2:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#244

Appropå det här med vitaminer o järntabletter. Jag har ätit en sort som jag köpte på apoteket (bild), beställde en annan sort från apotea när den andra tog slut och blev förstörd i min mage! Blev jättehård i magen, fick kramper och avföringen blev mörk. Jag har sluppit äta järntabletter (så tacksam för det) så visste att det var dom tabletterna. Köpte samma sort som jag hade innan och magen blev bättre dagen efter redan. När jag blev gravid beställde jag hem Hemofer, en järntablett som ska vara väldigt snäll mot magen! Man får ta flera tabletter om dagen men det kan det kanske vara värt om man slipper en havererad mage under graviditen. Magen kan ju vara lite strulig som det är tycker jag. Jag har inte provat dom själv då mina järndepåer var så bra. Men har bara hört gott om dom och min bm tyckte det var bra att ha dom hemma om något skulle ändras plus att de var de bästa om jag reagerat på järntabletter innan. Jag är egentligen blodgivare också, så kommer väl käka av dom sen om inget annat :) Tar iofs goda tarmbakterier regelbundet för magen (lacto vitalis pro) så de kan ju med göra sitt för att magen ska gå bra. Har haft mkt magproblem (ibs & co) med strulande tarmar och jag vet inte allt, o det var innan grav så de kan jag med rekomendera. :)

Annons:
RoxannaS
2/16/18, 2:12 PM
#245

#244 Dem köpte jag med. Fick samma problem. Var in på hälsokost igår å köpte Holistic’s järn istället. Dem ska vara snäll mot magen. Så hoppas magen är snällare nu. Har ju illamåendetabletter som jag blir förstoppad av. Så dricker forlax dagligen nu för att underhålla magen. Var för övrigt på kontroll idag. Och bebis lever. Så jäkla glad. <3 bebis räknas till 7+0. Enligt min ÄL så är de 7+4. Så de känns helt okej. Så glad bara att bebis verkar ha kommit för att stanna. <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2/16/18, 2:41 PM
#246

När man äter järn måste man ju tänka lite extra på att få i sig extra fibrer och vätska. #245 härligt!

RoxannaS
2/16/18, 3:03 PM
#247

#246 Ah försöker. Men för mig hjälper det inte pga illamåendetabletterna. :/ Ja jag känner mig riktigt glad idag :D


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
RoxannaS
2/20/18, 9:44 AM
#248

Puttar upp lite. :D vart håller alla hus? :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sarah
2/20/18, 10:09 AM
#249

Här :p Sa häromdagen i en annan tråd att symptomen börjar gå ner, men det fick jag äta upp igår. Mådde så fruktansvärt illa hela dagen igår. Fick kämpa för att inte kräkas inför min studenter då jag hade 3 timmar föreläsning på morgonen. Smuttade mig igenom svindyr juice hela tiden och ruinerade mig själv på kuppen :) Idag är det bättre igen :)

Cilla89a
2/20/18, 10:42 AM
#250

Här rullar dagarna mest på med vardag och jobb. Går mest bara och väntar på lite vår, värme och sol. Eländigt trött på denna vinter. Är för övrigt i vecka 22 och det sprallas på i magen. Nästa BM besök om 2 veckor.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fridaaaa
2/20/18, 10:43 AM
#251

Bf på fredag. Känns som att bebisen aldrig kommer haha! :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
BlackNo1
2/20/18, 11:47 AM
#252

Här är en :)

RoxannaS
2/20/18, 11:55 AM
#253

Hej tjejer :D Kul å se er igen. Haha Åh illamående är så hemskt. Sitter å knaprar illamåendetabletter två gånger om dagen för att slippa resan med dropp som jag hade med sonen. Haha. Får se om man vågar prova vara utan. Eller om man får igen för det. Känns som att jag blir beroende av dem för att jah är så rädd för att må illa. Haha. Försöker få jobb jag. Men har gått bet hittills. Inte lätt att söka till den branschen för dem söker inte chaufförer via platsbanken. Har typ jobb men saknas bilar just nu för att dem ska på lagning.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Sparven88
2/20/18, 12:33 PM
#254

Här är jag! V 25+1 idag. Jag är så löjligt trött igen. Jag kan inte ens sätta mig i soffan innan jag somnar. Igår somnade jag 20.20.. Mina järnvärden hade gått ber lite, men nu är jag noggrann med mina tabletter och hoppas att de hjälper. Har beställt ett foglossningsbälte nu, hoppas det kan göra lite nytta :)

LaSadie
2/20/18, 12:46 PM
#255

V 20 här och märker inte av så mkt rörelse förutom diffusa rörelser och iförrgår så kände jag iofs buffar på magen så det var skoj :) från att ha tjockismage så börjar den få mer form :)

The_pearl
2/20/18, 1:19 PM
#256

Här är det bf om 2 veckor ca. Han har legat fixerad länge nu o förra gången hade han sjunkit riktigt med. I söndags hade jag så ont i min mage, det var som en flera timmar lång sammandragning som inte släppte. Sen gjorde det ont för han låg konstigt tyckte jag. Tyckte det tryckte ut mycket högt uppe i magen så kunde varken stå eller sitta. Idag hos bm för det vanliga besöket så var han inte lika fixerad sa hon, hon kunde rucka på hans huvud. Konstigt att han går ur läge sådär.. Så risken som finns nu är att navelsträngen kommer i mellan bebis o livmodertappen, o om vattnet skulle gå nu så skulle det då vara lite riskabelt… Det va ju himla onödigt av den lille å ställa till det sådär på sluttampen! Annars tycker jag nog att det hade varit skönt att få det överstökat! En fråga föresten! Om ni blir bjudna på kalas dagen efter ni är beräknade, hade ni gått då? Även om ni mådde bra? Min mamma tyckte det datumet var bra, då hennes sambos barn inte kunde helgen innan.. kul att de går före hennes egna barn.. nyfiken på hur ni tänker!

Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2/20/18, 1:38 PM
#258

Så spännande! Då är de nära två småttingar nu då :D #254 Åh fy de där med järnet är hemskt. Knaprar redan järn å är liksom i vecka 9. Haha. Helt galet vad de gör skillnad snabbt alltså! Åh längtar inte efter foglossningen. :/ jobbigt. Tur de är värt de i slutändan. :) #255 Åh vad mysigt :D #256 Nä men lillplutten då. :/ hoppas de går bra Nja jag skulle nog inte våga säga att jag skulle lova att komma. Skulle nog säga att händer inget innan dess och de känns bra så kanske jag kommer. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
BlackNo1
2/20/18, 4:33 PM
#259

#256: Jag hade nog också sagt att jag kanske kommer om inget hänt och om jag mår bra. Konstig prioritering lät det som även i mina öron. #255: Åh så mysigt! Skoj också när magen börjar se "gravid" ut och inte bara tjock. Jag fick idag kommentarer av två stycken jag är bekant med genom jobbet. Den ena undrade: "Jaha, vad har du på gång då?" Och syftade på magen. Det var kul, jag träffar ju inte så ofta människor som inte redan vet att jag ska ha barn. Jag är i v.30 nu så det borde ju synas även för en oinvigd ;) Roligt ändå att veta att jag faktiskt ser gravid ut =)

RoxannaS
2/28/18, 10:04 AM
#260

Här blir det ultraljud imorgon istället för på fredag. Fick flytta tiden då jag ska åka med pappa upp till mamma över helgen. :) Så imorgon kl 14. Börjar bli lite orolig att lillen inte lever längre med tanke på mitt Ma i bagaget. Känner mig inte ett dugg gravid heller. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Fridaaaa
2/28/18, 10:05 AM
#261

Envis kille som inte vill ut!
Ska ringa till förlossningen i eftermiddag och få tid för undersökning om de ska sätta igång eller vänta lite till.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Eemmaac
2/28/18, 10:32 AM
#262

Hej nu hoppar jag över till denna tråden :) plussade i fredags och enligt NC och senaste mensens första dag sä är jag i vecka 5. Orolig hela tiden För mf och utomkveds. Igår när ja låg i soffan och skulle rätta till mig lite och lyfte på rumpan så högg de till jätte hårt i vänster äggstock. Tappade andan i nån sekund pga smärtan. Kände efteråt där de gjorde ont och känner en liten knöl inuti precis där. Vad kan detta vara?

RoxannaS
2/28/18, 2:31 PM
#263

#261 Åh vad jobbigt :/ #262 Välkommen! Grattis! Låter som att de skulle kunna vara antingen ligamenten som strama eller cysta i äggstocken kanske. Har du skrivit in dig på mvc? Tänkte så kunde du kanske få hjälp att kolla upp det.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Cilla89a
2/28/18, 3:30 PM
#264

#262 Har också märkt att det kan hugga till riktigt ordentligt ibland när jag nyser eller reser mig fort, märktes främst i början av graviditeten.. Tror inte det är någon fara.. Vad knölen kan vara har jag ingen aning om. Men tänker att det vore väl bra att kolla upp :)

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Cilla89a
2/28/18, 3:35 PM
#265

Här rullar dagarna på, är halvvägs genom vecka 23 och jag går väl mest bara och drar på att att berätta på jobbet. Ska ha medarbetarsamtal på tisdag och måste ha berättat innan dess, då samtalet och formuläret man ska fylla i handlar mycket om mål osv, typ ”vart ser du dig själv om ett år” osv. Eh jaaa, antagligen hemma med en 7-8 månaders bebis. Alltså, jag bävar så för att berätta..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Annons:
Sparven88
2/28/18, 3:54 PM
#266

Veckorna går så fort tycker jag. Jag byter vecka på måndagar, och det känns som att det bara är måndag-fredag-måndag. V 28 nu, bebis lever rövare i magen. En riktig vilding. Bebis brås väl på sin storebror.. Jag är hemma och vabbar denna vecka, sonen har åkt på något virus med jobbig hosta och snuva. Var hos VC idag, då sonen klagat på ont i öronen, det var rött, men ingen öroninflammation iaf. Det blir mycket mys och film på dagarna, det känns ändå som kvalitetstid! :)

SimsBrooke
2/28/18, 4:44 PM
#267

#262 Åh vad roligt. Då är vi i samma vecka. Fast jag är lite kluven. Har två olika appar. Den ena säger vecka 5 och den andra säger att jag gick in i vecka 6.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
2/28/18, 5:14 PM
#268

#266 Åh hoppas storebror kryar på sig snabbt. Även om de blir mycket vila för din del. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Arrowhead
3/3/18, 4:33 PM
#269

Det ska vara elva dagar kvar för min del men här ligger jag och tråkar på bb avdelningen och väntar på att något ska hända..

Vaknade upp igår (fredag) och skulle resa mig upp, kom en liten flodvåg och jag vaggade iväg till badrummet med benen i kors i hopp om att det inte skulle läcka ut på hela golvet 🤐
Väcker sambon och vi ringer förlossningen som ber oss att komma in så ska de kolla så allt står rätt till och sedan förmodligen skicka hem oss igen i väntan på värkar.
Sagt o gjort, vi åker in (efter en liten omväg till donken😊)  de kollar hjärtljud, värkar, blodtryck, och tar blodprov och beslutar sig sedan för att "nej, vi vågar inte skicka hem dig då du har alldeles för högt blodtryck".
Så nu ligger jag här och väntar på att något alls ska hända och gör det inte det så blir det igångsättning  imorrn 09.00…😮

Jag var inte alls redo för detta! Tapetserarna ska ju komma nästa vecka och efter det skulle vi ju äntligen kunna bo in oss och ställa allt till rätta i nya lägenheten, var ju helt inställd på att "nä men du är förstföderska så du kommer säkert gå över tiden"  😕

Önska mig lycka till när det väl är dags, om det kommer igång eller blir igångsättning! 😊

Sarah
3/3/18, 5:10 PM
#270
SimsBrooke
3/3/18, 6:26 PM
#271

#268 Lycka till, det kommer gå bra =)

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

RoxannaS
3/3/18, 8:05 PM
#272

#269 Nä men hoppsan! Vilken vecka är du i? Eller snarare när är bf? Lycka till! De kommer gå bra <3


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Arrowhead
3/4/18, 6:33 PM
#273

Tack hörni! 
Det var beräknat den 14 mars egentligen🙂
Kommer med en liten uppdatering till medan jag väntar på sambon som ska plocka upp lite comfortfood.  Har precis för nån timme sen kommit ner till förlossningen och äntlgen blivit igångsatt! 
Än så länge så känns det som en liten jobbigare mensvärk.
Inte alls glad här just nu dock då min arm/hand känns helt obrukbar…
Dom skulle sätta infart i handen men så klart bråkade den och blodkärlet sprack så har världens bubbla där, då skulle dom sätta den i armvecket istället och fick kämpa i tio minuter för att få den rätt så armen är öm o svullen 😕

DenLin
3/4/18, 7:05 PM
#274

#273 Hoppas att allt går bra härifrån, trots en lite bråkig start! Ser att tråden snart blir låst pga för många inlägg, skapar en ny tråd att fortsätta i 😊

Upp till toppen
Annons: