Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1485 ggr
[postmortum91]
6/6/17, 10:55 PM

Missfall efter barn 1

Ni som fått missfall efter ett första barn, hur många gånger fick ni det? Jag fick ju ett för 1 månad sen och folk omkring mig har skrämt upp mig om att något är fel. En kollega: "Jag vet hur det är, jag fick bara missfall hela tiden så det blev bara ett barn för mig". Någon annan så att det kan ha blivit fel efter förlossningen. Samtidigt är ju missfall rätt vanligt. Hur har det gått för er som fått missfall när ni försökt efter första barnet?

Annons:
Pontiac57
6/6/17, 11:11 PM
#1

Jag har själv aldrig fått missfall men svärmor hade en enkel komplikationsfri graviditet och förlossning men när det va dags för nr 2 fick hon 3-4 missfall (minns inte riktigt) så hon uppsökte vården tillslut och dom kunde konstatera att hon hade brist på någon vitamin. Så ibland är det ju enklare grejer och bara slumpen så jag tror absolut inte att du behöver oroa dig

Intehärutandär
6/7/17, 12:27 AM
#2

50 % av alla graviditeter är ju missfall, bara det att de flesta börjar innan vi vet att vi är gravida. 

Jag har mf, levande barn, mf, dödfött barn, ma.

[postmortum91]
6/7/17, 6:42 AM
#3

#2 Hur överlever man psykiskt ett dödfött barn? En av mina värsta farhågor

typjessica
6/7/17, 7:19 AM
#4

En vän fick 3 missfall mellan första och andra under en period av ca 8 månader men sen föddes deras friska lilla flicka. Tror inte du ska lyssna så mycket på att skräckhistorier utan fortsätta försöka och rätt som det är så stämmer allt 😊

typjessica
6/7/17, 7:19 AM
#5

En vän fick 3 missfall mellan första och andra under en period av ca 8 månader men sen föddes deras friska lilla flicka. Tror inte du ska lyssna så mycket på att skräckhistorier utan fortsätta försöka och rätt som det är så stämmer allt 😊

soundtrack
6/7/17, 10:20 AM
#6

Vi fick 2 missfall efter första barnet. Först ett MA där jag hann gå till v 13 innan kroppen började stöta ut det (fostret dog i v7). Blev sen gravid igen på första ägglossningen, slutade i MF i v 6. Jag tror själv att kroppen inte var redo än, så efter det väntade vi en cykel innan vi försökte igen. Tog sig inte på första försöket då, men på andra, och den graviditeten resulterade i en Idun :) har tämligen lätt för att bli gravid så alla 3 graviditeterna skedde inom 7 mån typ.

Annons:
Intehärutandär
6/7/17, 3:20 PM
#7

#2 Man har inget val. Man får leva med sorg och stigma varje dag. Varje andetag påminns man om vad hon skulle varit med på, Och varje skrikande eller skattade barn ute är en hård kamp emot brännande tårar och käkar som bits ihop stenhårt. Samma med gravida. 

Man blir suverän på att ljuga helt enkelt. För andra vill inte se våra barn och vår sorg. Vi ska "gå vidare". Fast frågar man en flerbarnsmamma vilket barn de kan tänka sig att offra - så är man löjlig. 

Satt och läste hennes obduktionspapper nyss för de kom på posten idag. En helt frisk flicka, moderkaka och navelsträng. Ändå avlider 250 friska spädbarn/småbarn varje år i Sverige. (Och ca 500 till som har kromosomfel eller till dödsfallet osynliga sjukdomar)

Jag har min son, jag lever för honom. Och det är något jag har gemensamt med andra änglamammor som har barn tidigare. Man går upp på morgonen för deras skull. Och så finns det dem yngre som jobbar för ett regnbågsbarn som ger dem framtid istället.

Men visst, jag skulle ljuga om jag inte påstod att svenska änglamammor inte tar livet av sig eller får ligga på psyk. I USA är det ännu vanligare med självmord, då de inte har psykriatri som oss.

Sparven88
6/8/17, 7:38 AM
#8

#7 Jag vill bara kort och gott skicka en kram till dig! ⚘ Förlåt TS för o.t.

Upp till toppen
Annons: