Annons:
Etikettallmänt
Läst 971 ggr
7AYAT
2017-05-30 02:02

Vad är fel? Gravid eller inte?

Hej allihopa! Det är så att min mens är 18 dagar sen och jag börjar bli fundersam på varför den inte kommer.. 
Jag och min partner hade samlag när jag hade ägglossning men gravtest visar negativt. Däremot visade ägglossningstest positivt i förrgår och igår men dock var de 2 år gamla så jag vet inte riktigt hur pålitliga de är då.. 

Jag känner mig lite annorlunda dock, jag har haft mensvärk en lång tid utan att något kommer, ökade flytningar och sura uppstötningar, har en känsla i magen som är svår att beskriva, det kan kännas som att något trycker..
Däremot har jag varit stressad på sistone så jag tror att det bara är att min mens hoppat över, men samtidigt inte. 

Jag har sett att vissa har fått positivt på gravtest när det gått fler veckor. Men varför skulle det inte visa positivt nu om jag nu är gravid? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte riktigt hur symptomen är. Känner mig bara väldigt förvirrad nu att gravtest visar negativt, mensen kommer inte och ett 2 års gammalt ägglossningstest visar positivt. Kan jag vara gravid eller är det bara något jag fått för mig + stress? 🤔

Annons:
Fien
2017-05-30 06:53
#1

Låter som att din mens har hoppat över en månad, framförallt om du hade ägglossning nu i dagarna. Har du också varit/är stressad är det inte ovanligt att mensen hoppar. Försök att inte stressa när det kommer till bebisskaffandet, jag tror att kroppen låser sig för många då tyvärr…. Det finna ju en chans att du blivit gravid den här månaden så ta ett nytt test om ett åar veckor om inte mensen dyker upp då :).

[Devya]
2017-05-30 07:24
#2

Mycket möjligt att din mens är enbart sen. Samma sak hände min granne men för henne var mensen sen med 20 dagar. Hon var tydligen mer stressad än vad hon trodde. :)

Alexzandra630
2017-05-30 07:57
#3

Om du har ägglossning är du inte gravid. Men jag tror som övriga att det kan vara så att mensen hoppat över en gång. Det är inte ovanligt. När jag är stressad kan mina cykler pendla mellan 18-42 dagar…. Normalt sett är jag som en klocka. Försök att ta det lugnt och stressa ner så ska du se att mensen kommer.

7AYAT
2017-05-31 00:48
#4

Tack för era svar ❤️ Observera att ägglossningstestet jag tog gick ut för 2 år sedan så det var gammalt. Det känns så märkligt att mensen inte kommer då den alltid är väldigt regelbunden och jag har inte ömmande bröst som jag brukar ha innan. Ska till doktorn imorgon så får se hur det går 🙂

Upp till toppen
Annons: