Annons:
Etikettkomplikationer
Läst 1575 ggr
Clariiz
5/28/17, 2:26 PM

Endometrios och graviditet

Hej! Nu är jag några år från att vara redo att skaffa barn själv, men vi har ändå börjat fundera och prata om det. Självklart känner jag oro för att inte kunna bli gravid. Ni med Endometrios har ni lyckas bli gravida naturlig väg? Har ni gjort IVF med lyckat resultat? Någon som inte lyckats alls? Fick ni genomgå operationer/behandlingar/livsstilsförändringar för att lyckas?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Annons:
Aleya
5/28/17, 3:14 PM
#1

Det finns några artiklar att läsa på Endometrios iFokus gällande detta. Nu har jag själv inte försökt att bli gravid. Men som jag har fattat det av vad jag har läst av andras erfarenheter på olika forum så har ganska många kunna bli gravida naturligt. Ibland kanske dock via hjälp av att spola äggledarna. Vissa måste ta till ivf. Men läs artiklarna så ser du hur det gått för vissa personer och deras resa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
5/29/17, 11:43 AM
#2

Min syster har endo och hon har fått två barn på naturlig väg. Första fick de försöka länge (över 1 år) med, medan andra gick snabbt.

[Devya]
5/30/17, 7:27 AM
#3

Jag vet av en del som har Endometrios men som har blivit gravida utan några problem alls.

Sen vet jag av de som har varit I perfekt skick som ändå har haft svårt för att bli gravid. För min vän tog det 8 år och hon hade inte Endometrios eller något annat fel.

mollyt
5/30/17, 4:19 PM
#4

Min mamma hade svår Endometrios och gick på hormonbehandling 6mån innan hon fick min storebror. Jag är sen född 2 år senare utan behandling. 
Jag har en kompis med Endometrios som blev gravid med inseminering på första försöket utan någon behandling för sin Endometrios.

Upp till toppen
Annons: