Annons:
Etikettallmänt
Läst 872 ggr
Quueen
2017-05-27 20:00

Gravid trots kopparspiral?

Har haft kopparspiral i 3 år med helt knasig mens (blödde i typ 2 mån sen utan ett år) men tog ut den för ca 2 månader sen och satte in en kopparspiral. Blödde litegrann just när spiralen va insatt men fick sedan en helt vanlig mens som höll i sig i 5 dagar. Nu är jag 5 dagar sen med den andra mensen jag skulle haft. Har haft sex flera gånger under denna månad och förra veckan hade jag kramp i livmodern som att mensen va på g men inget har hänt förutom att jag senaste veckan haft mycket genomskinliga flytningar. Kände efter så att spiralen satt rätt men känner bara en tråd. Kan det vara så att jag är gravid eller ska jag inte oroa mig? Är ganska ung så har inte så mycket erfarenhet av detta och hittar inget på Internet. Kram.

Annons:
CaptainBunchie
2017-05-27 20:28
#1

Gör ett grav-test om du är osäker. Så vitt jag vet är inga p-medel helt 100%, men däremot är det väl ganska ovanligt att det 'blir ändå'. Vissa verkar ha större risk att bli grav trots p-medel.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Fien
2017-05-27 21:21
#2

Du menar att du har en hormonspiral nu? Jag hade det under ett drygt år och de första månaderna var min mens väldigt oregelbunden. Efter kanske ett halvår hade den stabiliserat sig så jag fick mens med ca 24 dagars mellanrum, blödde dock mycket mindre än vad jag gör utan spiral. Vissa som har den blöder ju inte alls…. Men ta gärna ett gravtest om du är orolig men tror det mer beror på att din kropp ställer om sig….

Quueen
2017-05-27 22:29
#3

#2 insåg nu hur fel ja skrivit. Hade p-stav innan i 3 år men nu har jag har alltså kopparspiral, alltså utan hormoner så det känns konstigt att mensen inte kommer som den ska. Kan ju vara så att mensen fortfarande spökar efter p-staven

Alexzandra630
2017-05-27 23:27
#4

Jag blev gravid trots kopparspiral. Men det troligaste är att din cykel inte är i fas igen. Det enklaste är ju att ta ett gravtest så får du svar svårt på vitt.

Upp till toppen
Annons: