Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 2649 ggr
JonnaB
5/19/17, 9:11 AM

Alkoholfritt

Jag blir så snurrig när man går på systemet och ska handla ngt gott till en annan, men när man kollar på hyllan för alkoholfritt o det står 0,2-0,5 vågar man dricka det som gravid eller ska jag helt satsa på 0,0?

Annons:
Lilolizeit
5/19/17, 9:32 AM
#1

Man kan absolut dricka det som står 0,2-0,5% det är som i filmjölk och juice har jag för mig.. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

SFalkbring
5/19/17, 9:34 AM
#2

Min BM är strikt på att man ska hålla sig till 0.0, och det är vad jag själv tycker känns bäst med. Sen har det hänt att nån enstaka gång jag har köpt en 0.5 av misstag och druckit, men jag tror inte att det är någon fara.

Lite lurigt är ju att vissa produkter bara skriver ut "alkoholfritt" och då kan det vara allt under 0.5…

Lilolizeit
5/19/17, 9:38 AM
#3

Vill ni ha bubbel så kan jag varmt rekommendera den här; https://www.systembolaget.se/dryck/alkoholfritt/richard-juhlin-197901 God och alkoholfri

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

SFalkbring
5/19/17, 9:55 AM
#4

#3 Ja den är god! Bland 0.0-öl är min favorit Heineken :)

Djurälskaren87
5/19/17, 10:05 AM
#5

0.5 ska va okej. Jag har råkat dricka 0.7 ett par gånger under grav

Fien
5/19/17, 10:24 AM
#6

0,5 är ok att dricka som gravid. Som #1 skriver lan det tom vara mer alkohol i juice…. sen behöver man ju inte dricka flera liter heller av något av det….

Annons:
JossanH
5/19/17, 10:53 AM
#7

Jag är mer orolig för att använda deodoranter med aluminium i som går in huden och tas upp av kroppen (bebis) än att dricks alkohol som är 0,2-0,5.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Lilolizeit
5/19/17, 11:26 AM
#8

#7 håller helt med dig jossan!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[Nalaa]
5/19/17, 11:30 AM
#9

Jag kör stenhårt på 0,0 när man kan välja annars väljer jag bort det helt. Känns bäst att göra så (för mig):-) Sen vet jag att olika BM säger olika, det tycker jag är lite konstigt, det borde vara standard att säga samma ju!

Alexzandra630
5/19/17, 12:03 PM
#10

Och man dör inte av ett glas vin heller för den delen. Jag har druckit alkoholfritt några gånger under graviditeten. Ibland är det gott med öl/vin till maten.

mikkan01
5/19/17, 12:11 PM
#11

Har inte testat något alkoholfritt alternativ än men nu när sommaren kommer så kommer också suget efter en öl i bastun, vitt vin och rosé. Har fått höra att det ska vara okej med de alkoholfria alternativen men kommer nog håll mig så nära 0 som möjligt. :)

~mikkan

[Nalaa]
5/19/17, 2:01 PM
#12

Det är ju upp till var och en att bestämma men jag känner att eftersom det inte är ett måste att dricka vin eller öl där det faktiskt står att det är alkohol i så avstår jag:-) Det finns goda alternativ som är 0,0, fråga på systemet:-) Vi hade både rött vin (ekologiskt dessutom), vitt vin och öl som var 0,0 på bröllopet och de var kanon:-)

Fien
5/19/17, 2:07 PM
#13

Jag gillar inte alls de alkoholfria vinerna men systemet har en del bubbel som är bra tycker jag. Gillar även ginger Joe :). Alkoholfri öl är ju godare än de alkoholfria vinerna men är ingen ölfantast tyvärr…. blir mest vatten här faktiskt, eller något bubbel någon gång ibland. :)

Annons:
[Thiah]
5/19/17, 2:47 PM
#14

Jag köper enbart 0.0% öl (här finns dom i affären) men är inte speciellt rädd för något under 1% . Är som sagt mer % i en hel del andra drycker och så finns det värre saker att oroa sig över i giftväg.

SFalkbring
5/29/17, 5:01 PM
#15

Jag dricker alkoholfritt vin nån gång ibland, mest för variation, bubbel finns helt ok men rött har jag inte hittat något bra. Tycker de går från blaskigt och mesigt men går att dricka i bästa fall till odrickbart i värsta.

Hittade alkoholfri (0.0%) sangria i Spanien när vi var där så köpte med lite hem, rekommenderas om man gillar sangria och råkar vara i krokarna! Minimal skillnad i smak mot vanlig :)

Annars blir det mest vatten eller äppelmust. Tycker det svåraste är att hitta något gott att dricka som inte är så sött.

Lakritsstjärna
5/31/17, 9:10 PM
#16

0,2-0,5 ( räknas som alkoholfritt) är ok enligt min bm men känner du dig orolig så drick inte det. onödigt att gå omkring och känna sig orolig.

Upp till toppen
Annons: