Annons:
Etikettkänsliga-situationer
Läst 2262 ggr
zakkris
5/17/17, 7:19 AM

Missfall av sorg?

Kan man få missfall om man sörjer? Jag måste ta bort min häst och är rädd att jag ska få missfall för att de kommer vara jobbigt emotionellt. Va tycker ni?

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
mollyt
5/17/17, 7:34 AM
#1

Nej det tro jag inte ska påverka. Att du är ledsen (även väldigt ledsen) borde inte påverka och stöta bort embryot. Tråkigt att höra om din häst däremot, förstår att det måste kännas jättetungt!💔

[Devya]
5/17/17, 7:35 AM
#2

Nej, låter inte alls troligt. Aldrig hört talas om något sådant. Se dock till att äta. Då man sörjer kan man tappa aptiten.

Tråkigt det med hästen. =/

Aleya
5/17/17, 7:46 AM
#3

Ne jag har aldrig hört att man kan få missfall p g a detta. Som föregående sa så se till att ta hand om dig trots sorgen. Beklagar att du måste avliva hästen. Aldrig kul att förlora någon oavsett om det är djur eller människa. 😢

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

SFalkbring
5/17/17, 8:38 AM
#4

Jag har inte heller hört talas om det. Men håller med tidigare om att du får se till att fortfarande ta hand om dig själv ordentligt.

Förstår att det inte kan vara ett lätt beslut 💔

Alexzandra630
5/17/17, 8:40 AM
#5

Jag tror absolut att man kan få missfall av extrem psykisk/fysisk stress. Men av sorg låter inte så troligt. Man kan inte sluta leva bara för att man är gravid. Beklagar det med hästen, vet precis hur jobbigt det är.

zakkris
5/17/17, 6:50 PM
#6

Det känns bra att så många inte hört de, jag försökte googla men kom bara till sorg efter missfall och inte tvärt om, kan ju inte låta hästen lida i onödan för att jag precis blivit gravid heller

Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln

Annons:
Aleya
5/17/17, 6:56 PM
#7

#6 ne det är nog klokt tänkt. Men jag förstår samtidigt din oro. Och det är inget konstigt att vara orolig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Surpan
5/18/17, 2:08 PM
#8

Det föds barn under extrema förhållanden varje dag. Se till att ta hand om dig under tiden så ska inte sorgen påverka. Jag beklagar det du måste få igenom. Låt sorgen finnas. Det är det sundaste tror jag.

/Surpan

Upp till toppen
Annons: