Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 845 ggr
JonnaB
2017-05-14 09:22

Tvätta kläder

I vilken vecka (tidigast) har ni tvättat era bebis kläder? Jag har tvättat dem en gång redan (de flesta) men bör väl tvättas en gång till innan bebisens ankomst i slutet på september?

Annons:
[Thiah]
2017-05-14 09:28
#1

Jag tvättade dem en gång bara och någon månad innan han kom satte jag dom i hyllan.

[Smulan_88]
2017-05-14 09:29
#2

Jag tvättade alla kläder när jag var i v. 36/37. Men då bara en gång, just för att de inte skulle ligga så länge innan de blev använda.

Lilolizeit
2017-05-14 10:10
#3

Jag tvättade de mesta i ca v 25, la det sedan i vakuumpåse, då håller de sig fräscht tills det är dags :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Alexzandra630
2017-05-14 10:14
#4

Gjorde som #3. Men har packat upp dem nu i v 38.

Muminmamman3
2017-05-14 11:39
#5

Jag tvättar dem nu, är i v34. De lär ju inte bli dammiga/smutsiga i lådan. Så en gång får räcka.

fluffis
2017-05-14 15:22
#6

Eftersom bebisar förlitar sig mycket på sitt luktsinne så har vi satsat på detta. Jag hängde mycket på Tradera rätt tidigt i graviditeten och kammade hem två billiga auktioner med mycket bebiskläder. Det kändes bra att de inte var nya och inte luktade nya. Dessutom hoppas jag att eventuella gifter redan tvättats bort. 

Kring v 25 tvättade jag kläderna två gånger i parfymfritt tvättmedel och sen fick de ligga framme och ibland i vår säng för att de skulle lukta mamma och pappa, de viktigaste människorna på jorden :)

Vi gjorde likadant med filtar. Det var riktigt mysigt att sova med bebisfiltar över axlarna :)

Annons:
Elsa
2017-05-14 20:06
#7

Jag har tvättat det jag köpt lite allt eftersom, men funderar på att tvätta allting en gång till bara för att. Har en del begagnat så då känns det bra att tvätta det två gånger också :) har bf i juli så kommer nog tvätta det när vi köpt en byrå till bebisens kläder, så jag kan lägga ner allt som är tvättat igen i den.


JonnaB
2017-05-14 21:11
#8

Ja jag har tvättat alla kläder jag köpt och de jag fått av syster, men jag bör väl tvätta en gång till innan lille bebisen kommer? Så att det är nytvättat när hen kommer?

Elsa
2017-05-14 21:45
#9

Alltså egentligen tror jag inte det behövs, dom blir ju inte smutsiga om dom inte används. Så bör är väl kanske fel ord, men du kan :) jag tror jag ska göra det som sagt, men det är mest för dom ligger lite var som helst i lägenheten och blir dammiga, haha. (vilket egentligen bara är o skaka av)


JonnaB
2017-05-14 21:57
#10

Vi har 2 garderober med kläder till lillen, då behöver jag inte känna att jag måste tvätta dem en gång till:)

mollyt
2017-05-15 17:12
#11

Vi tvättade kläderna skitmånga gånger så att säga, för att tvätta ur kemikalier. Men det var först sent (38+?) som jag började göra i ordning i byrålådan och vika in kläder.  Men jag började nog plocka bland mina egna gamla barnkläder och tvätta upp dem lite tidigare, men det var mest i nyfikenhet på vad som fanns och inte direkt för att jag var stressad över bebisens ankomst.

Nu är hon ett år gammal och vi tvättar fortfarande allt nytt många gånger innan hon får dem på sig. Försöker köpa mycket begagnat då det redan är tvättat en del då, haha.

Upp till toppen
Annons: