Tredje trimestern

Träning tredje trimestern

2017-05-12 09:59 #0 av: Muminmamman3

Nu börjar det bli väldigt flåsigt att träna! Jag blir andfådd av att bara plocka fram sakerna på gymmet. Vad tränar ni? Hur ofta? Jag kan tyvärr inte promenera pga foglossning, men styrketräning går bra. Jag har lättat på vikterna rejält, men ökat repetitionerna. Idag orkade jag bara köra lite, ändå känner jag att jag mår bättre av att träna lite. Hur gör ni andra?

Anmäl
2017-05-12 10:16 #1 av: mikkan01

Har också funderat på detta då jag tycker det är ett träningspass bara att ta mig ur sängen haha. Går snart in i tredje trimestern men kör bara lite hemmaövningar som jag googlat fram ska vara bra för gravida. Promenader går bort pga foglossning. Hade gärna testat gravidyoga men 30 min enkel väg med bil känns lite sisådär.
Tar gärna också emot tips hur man håller sig aktiv under graviditeten :)

~mikkan
Medarbetare på Hår iFokus.

Anmäl
2017-05-12 10:51 #2 av: Muminmamman3

#1 att kränga på sig stödstrumporna är som ett högintensivt träningspass!!! Hihi! Jag kör rygg, axlar, armar och ben. Ben kan jag bara köra i maskin pga fogarna.
De har bra gravidyoga på yougobe! Olika filmer med olika fokus och längd, det tycker ag funkar bra!

Anmäl
2017-05-12 11:56 #3 av: JossanH

Jag kunde träna vanliga pass med lite modifikation upp till v 25 ungefär (box, spinning, styrka, tabata etc) men då satte fogarna stopp så då körde jag lite vattengympa några gånger tills inte det heller gick till slut. Så har tyvärr inte kunnat träna sedan dess.. Vilket känns tråkigt. Men nu har bebis precis kommit så nu får jag återhämta mig några månader innan jag sätter igång igen.

Medarbetare på iller.ifokus

Anmäl
2017-05-12 16:02 #4 av: mikkan01

#2 Åh hade inte ens tänkt på youtube, brukar ändå kolla där efter andra slags träningspass så då borde ju yoga också finnas haha! ska testa om det är något för mig

~mikkan
Medarbetare på Hår iFokus.

Anmäl
2017-05-13 08:36 #5 av: Muminmamman3

#3 så Gött att Du kundi träna vanliga pass så länge! Det fick jag tyvärr ge upp tidigt. Nu i v. 34 är Det bara gymmet som funkar. Jag är ändå glad att jag kan aktivera mig på något sätt.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.