Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 970 ggr
Thermonkey
5/6/17, 8:30 AM

Fosterrörelser

Är i v 19 (18+1) och känner fortfarande inga fosterrörelser, väntar tvillingar. Ibland har jag känner någon buff men absolut inte ofta och jag börjar bli nervös. Andra graviditeten för mig och man läser överallt att man känner mycket tidigare med tvillingar :/ någon som känner igen sig?

Annons:
Fien
5/6/17, 8:48 AM
#1

Har du moderkakan i framkant? Jag hade det förra graviditeten, dock bara ett barn men väldigt livlig ändå i magen. Jag kände bara enstaka rörelser då och då i vecka 19 och egentligen ända fram till vecka 25-26 då jag började känna varje dag….

Thermonkey
5/6/17, 8:54 AM
#2

Vet inte faktiskt! Men jag skulle gissa på att jag har det eftersom jag knappt känner något. Testade med en doopler nyss och jag är nästan säker på att ja hörde hjärtljuden för det lät inte som min puls

EjNot
5/6/17, 8:56 AM
#3

Jag hade precis som dig! Jag väntar tvillingar och är i vecka 20 nu (19+1). Jag har moderkakorna i framvägg såg man på KUB och jag har inte direkt känt något förrän tidigare i veckan. Det var som att det sa poff för plötsligt kände jag buffar långt upp mot min handflata. Sedan dess har det inte slutat:) Sedan blev jag orolig för att jag bara kände den ena tvillingen. Men igår barn jag hos BM och fick lyssna på hjärtljuden. Vem tror du inte fick fart då och lekt rövare i magen sedan dess? Jo den andra tvillingen:) Så igår när jag skulle sova var det ett jäkla liv med buffar både uppe, nere, höger och vänster. Haha:D Så det kommer! <3

Djurälskaren87
5/6/17, 10:27 AM
#4

jag kände rörelser först i vecka 22. Hade moderkakan i framvägg.

Upp till toppen
Annons: