Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1756 ggr
Feliiciian
4/10/17, 12:29 AM

Vill så gärna bli gravid!

Jag har alltid tyckt om barn och jag visste tidigt att jag ville studera till förskollärare. Jag visste även tidigt att jag ville ha barn tidigt. 
Jag blir så ledsen när jag ser hur många av mina både yngre men även äldre vänner blir gravida och får barn.. Jag längtar så otroligt mycket efter att få barn och testar mig gärna 1 gång per månad för att hoppas på att vara gravid.. (jag och sambon använder inte skydd)

Men det som tar emot är att jag studerar och även min sambo.. Vi har egentligen ingen riktigt ekonomi eftersom båda studerar och vi bor tyvärr i en andra handslägenhet..

Är det någon mer än mig som har en RIKTIG barnlängtan? Gör nästan ont i mig för att jag längrar så mycker!

Annons:
Sparven88
4/10/17, 5:28 AM
#1

Jag hade också en extrem barnlängtan innan. Men mitt i all den längtan får man tänka sig för, är inte situationen helt rätt, med ekonomi etc. kanske man får lägga sina känslor lite åt sidan och fundera på om man har plats, tid och ekonomi att klara en bebis. Nu har vi en son, lite mer än 1.5 år gammal. Jag börjar bli väldigt sugen på en till, men vet att vi har väldigt mycket att göra på huset nu framöver, så då väljer vi att vänta lite. Sen har jag extrakilo kvar sen förra grav som jag vill bli av med innan en ny graviditet. Det kan vara skönt att när man väl fått sitt plus kunna veta att tiden är rätt, och att man inte behöver förlita sig på "det löser sig". Lycka till =)

Fien
4/10/17, 6:46 AM
#2