Annons:
Etikettbarnlängtan
Läst 1756 ggr
Feliiciian
4/10/17, 12:29 AM

Vill så gärna bli gravid!

Jag har alltid tyckt om barn och jag visste tidigt att jag ville studera till förskollärare. Jag visste även tidigt att jag ville ha barn tidigt. 
Jag blir så ledsen när jag ser hur många av mina både yngre men även äldre vänner blir gravida och får barn.. Jag längtar så otroligt mycket efter att få barn och testar mig gärna 1 gång per månad för att hoppas på att vara gravid.. (jag och sambon använder inte skydd)

Men det som tar emot är att jag studerar och även min sambo.. Vi har egentligen ingen riktigt ekonomi eftersom båda studerar och vi bor tyvärr i en andra handslägenhet..

Är det någon mer än mig som har en RIKTIG barnlängtan? Gör nästan ont i mig för att jag längrar så mycker!

Annons:
Sparven88
4/10/17, 5:28 AM
#1

Jag hade också en extrem barnlängtan innan. Men mitt i all den längtan får man tänka sig för, är inte situationen helt rätt, med ekonomi etc. kanske man får lägga sina känslor lite åt sidan och fundera på om man har plats, tid och ekonomi att klara en bebis. Nu har vi en son, lite mer än 1.5 år gammal. Jag börjar bli väldigt sugen på en till, men vet att vi har väldigt mycket att göra på huset nu framöver, så då väljer vi att vänta lite. Sen har jag extrakilo kvar sen förra grav som jag vill bli av med innan en ny graviditet. Det kan vara skönt att när man väl fått sitt plus kunna veta att tiden är rätt, och att man inte behöver förlita sig på "det löser sig". Lycka till =)

Fien
4/10/17, 6:46 AM
#2

Ja håller med #1. Den tiden kommer. Förstår att det är jobbigt med din längtan men försök att se det från en annan sida också. Att skaffa barn är tufft! Att vara gravid kan också vara tufft. Det är då skönt att veta att man har sin utbildning i ryggen, man kommer kunna få ett jobb och erbjuda sitt barn en lite bättre framtid. Att ha ett mer tryggat boende är ju också ett steg på vägen. Självklart löser sig saker om du skulle bli gravid men jag kan lova dig att det är mycket tuffare att plugga med barn och kanske även om man är gravid om man tex blir sjukskriven (framförallt om man pluggar heltid). Försök istället att njuta av tiden ni har nu, du och din man, allt blir väldigt annorlunda sen när barnen väl kommer. Hitta på saker tillsammans bara ni, och framförallt njut av din egentid, träna, träffa vänner, eventuella intressen och se till att klara av din utbildning etc.

Djurälskaren87
4/10/17, 7:54 AM
#3

Min barnlängtan kom för två år sedan men vi valde att vänta för ville ha det tryggt först. Jag ville ha klart mitt körkort och vi ville flytta till ett hus vi ville ha så vi hade is i magen och väntade.

MikaelaS_
4/10/17, 8:08 AM
#4

Här gjorde vi allt i fel ordning. Blev gravida, gifte oss, blev gravida igen, köpte hus, och SEN fick jag jobb, hehe. Maken har dock haft fast hela tiden. Jag pluggade och säsongsjobbade innan vilket innebar lägsta föräldrapenningen för min del. Det har gått bra, visst har det det, över förväntan också till och med. MEN såhär i efterhand så önskar jag att jag hade gått färdigt utbildningen och fått upp min sgi innan vi fick barn. Ångrar absolut inte våra barn men det är inte så kul att få vända på varenda krona när man egentligen bara vill ge sina barn precis allt här i världen. Inte för att det behövs men känslan av att kunna är fantastisk.

[Fialisa94]
4/10/17, 9:38 PM
#5

Här har du en till som i princip vrider sig i ångestplågor ibland för längtan är så stor haha. Vi har satt ett datum för när vi ska börja, om några månader. Känns som tiden går i snigelfart och alla andra ploppar ut bebisar titt som tätt. Det är en så obeskrivligt jobbig känsla, jag vet vissa som gått i terapi av den anledningen.

Bea&Tyra
4/12/17, 8:25 PM
#6

Vill du verkligen ha barn så varför vänta, det perfekta tillfället kommer aldrig. Desto yngre desto lättare är det att bli gravid. Hört att fertiliteten börjar gå ner redan vid 26 års ålder. Jag blev gravid när jag var 20 efter en sprucken kondom trots dagen efter piller. jag och min kille studerade och jag bodde hemma. Kände inte för att göra abort och har nu en underbar 7 åring, klar med studierna, ett bra betalt jobb och vi bor i en villa i ett villaområde utanför Stockholm. Vi hade inte så bra ekonomi då vi pluggade men kunde lösa det med helgjobb. Ett litet barn bryr sig inte om det ligger i en dyr eller en billig begagnad vagn eller har på sig begagnade kläder. Man behöver inte offra sina framtids planer. Det ända jag känner att jag "missat" är väll friheten kompisarna haft som kunnat gå ut och festa och resa. Ångrar inte att jag skaffa barn så tidigt. Är så tacksam över att dagen efter pillret inte fungerade.

Annons:
Upp till toppen
Annons: