Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 833 ggr
Anonym
Anonym
2017-03-30 09:58

Gravid igen, känslostorm

Detta låter nog jätte dumt men jag måste få det ur mig. Jag är gravid och orolig för om jag kommer kunna älska nästa barn lika mycket som vårt första. Finns det plats för mer kärlek lixom??? Jag hoppas på samma kön, igentligen spelar det ingen roll men om det är samma kön kan jag lixom se framtiden lättare då jag vet hur det är att ha en liten av det könet. Förstår ni? När jag känner sparkar tänker jag "Mamma älskar dig", det är min reaktion, jag älskar barnet! Men oron finns ändå där. Dumma tankar! Det är ju inte ens så! Jag älskar ju barnet och det är så efterlängtat!

Annons:
Lilolizeit
2017-03-30 10:13
#1

Grattis till graviditeten! :) Jag går i samma tankar till och från. Gjort det sen innan jag blev gravid och funderade på att bara ha ett barn på grund av tankarna. Pratade med många med fler barn inklusive min mamma. Nästan alla verkar ha haft dessa tankar verkar det dom, men alla säger att det försvann fort efter barnet kom. :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MikaelaS_
2017-03-30 10:51
#2

När jag väntade tvåan hade jag samma tankar, förstod inte hur det skulle finna plats för ett barn till i livet och i hjärtat. Men det gjorde det, han var så självklar när han kom ut och kärleken till storebror blev bara starkare när jag såg dem tillsammmans första gången. Kärleken till honom minskade inte alls, det var snarare så att hjärtat växte och fick plats med en till. Nu när vi förhoppningsvis snart får en trea så finns inga tvivel om att han eller hon också får plats 🙂

MinnaJosefin
2017-03-30 10:53
#3

Jag har med haft/har ibland samma tankar. Hur ska jag någonsin ha kärlek över när jag älskar min son över allt annat på jorden? Är det ens möjligt? Jag förstår att dessa tankar är väldigt vanliga och förstår även att såklart man kan och kommer göra:) ens kärlek till ens barn är ju så oftantligt stor så kan vara svårt att tänka sig att det går att älska ett till på samma sätt. Men det kommer man:)

[Nalaa]
2017-03-30 13:13
#4

Nu har jag bara ett barn än så länge men nummer två är på tillväxt i magen och jag tror på det #2 skriver, att hjärtat växer:-) Ha inte skuldkänslor för att du tänker så, det är vanligt, jag har hört många prata om detta! Oroa dig inte, all kärlek kommer få plats i hjärtat:-)

Tusen
2017-04-02 07:46
#5

Jag hade samma tankar när jag väntade mitt andra barn. Men då han kom var det inga problem att älska honom lika mycket som dottern. Vi fick sedan ett tredje barn, en dotter, men då var jag redan övertygad att man kan älska fler lika mycket. Det finns ett talesätt som säger att: ' Kärleken är det enda som växer ju mer man slösar med den". Och det stämmer verkligen.

[Smulan_88]
2017-04-02 11:09
#6

Tror att det är en fullt naturlig och realistisk reaktion när man väntar eller funderar på att skaffa barn nummer två, jag hade också samma. Hur kunde jag (tänkte jag där och då) älska någon så mycket som mitt första barn?!? Men visst kan man det, dom bägge två är det viktigaste och betyder mest för mig, på helt lika villkor. Trotts att det är en flicka och en pojke och dessa två individer är VÄLDIGT olika. Som tidigare skrivit, hjärtat växer! Klart man periodvis kände dåligt samvete för att barn 1 fick dela med sig av tiden MEN hon älskar sin lillebror och jag ångrar inte en sekund någon av mina två barn. Väntar nu nummer 3 och man blir mer och mer harmonisk för varje gång. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: