Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 939 ggr
[langtan09]
3/21/17, 4:10 PM

Ny och gravid

Hej jag tänkte att jag skulle skriva här. Är en 26årig tjej och gravid med mitt första barn.  Jag känner ingen som är gravid eller har barn och saknar någon förutom sambon att prata barn med. 🙂 Detta verkar vara en mysig sajt, så tänkte prova här. 

Jag är gravid i vecka 23 och har bf 22 juli. :-) Ett planerat barn som är så efterlängtat av både mig och killen. ❤️ Tog ett tag att få till pga lite komplikationer med mina hormoner så lyckan var total när vi äntligen fick plus i november. Nu hoppas vi bara på att allt går hela vägen också! 🙂

Jag hoppas att jag postade i rätt kategori! :)

Annons:
mikkan01
3/21/17, 4:25 PM
#1

Hej, kul att du har hittat hit :) Grattis till graviditeten och första barnet! jag har inte heller någon i min närhet som väntar barn eller fått barn den senaste tiden så tycker att det här är ett perfekt ställe att bolla tankar med andra gravida på. Hoppas du kommer trivas :)

~mikkan

Djurälskaren87
3/21/17, 4:28 PM
#2

Hej! Kul du vill joina oss. Jag är själv gravid med första barnet och är i v 22. Har min syster och en vän som har barn men är kul att prata av sig med andra gravida :)

Lilolizeit
3/21/17, 4:41 PM
#3

Så roligt att du hittat hit, du är varmt välkommen! :) Stort grattis till graviditeten!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

MinnaJosefin
3/21/17, 8:50 PM
#4

Välkommen hit och stort grattis till graviditeten!:)

Elsa
3/21/17, 9:19 PM
#5

Välkommen och grattis! :) jag har bf 24 juli så vi är väldigt nära varandra :D


[langtan09]
3/22/17, 8:13 AM
#6

Tack så mycket allihop! ^_^ Jag ser verkligen fram emot att få vara här och bolla tankar och diskutera med er allihop ^_^

#2 Åh grattis till dig också! Då är vi ju rätt så nära i veckorna :) När har du bf? 

#5 Tack och grattis till dig också! :) Men vad spännande, då är det riktigt nära då ju :D Är det också ditt första barn? :)

Annons:
Djurälskaren87
3/22/17, 9:15 AM
#7

6# jag har BF 31/7 så det diffar väll några dagar mellan oss :)

[langtan09]
3/22/17, 9:47 AM
#8

#7 Ja det gör det ju då, vad roligt! :) Jag hoppas på att inte behöva gå över tiden alltför mycket men man vet ju aldrig hur det blir ^^ Folk i min omgivning brukar retas och säga att de hoppas att det blir en riktigt varm sommar så att jag får svettas ordentligt som höggravid haha x) Har ett syskon som är fött i juli och min mamma kommer fortfarande ihåg hur varmt och svettigt det var 😛 Är så längtansfull. Tycker ändå graviditeten har gått rätt fort hittills och känns ju lite lättare nu när det börjar bli vår och varmt ute ^_^

mikkan01
3/22/17, 11:13 AM
#9

Jag som alltid fryser annars har redan börjat svettas som en gris o tål inte alls värme på samma sätt som förut så jag bävar inför sommaren hahah

~mikkan

[Nalaa]
3/22/17, 12:46 PM
#10

Välkommen och grattis:-) Jag är i vecka 16 och har bf 28/8 (igångsättning så egentligen bf 12/9). Så är lite efter dig men är andra barnet så känner mig ändp rätt "inne i svängen". Dottern är ett år så det blir pseudotvillingar, vilket vi ser fram emot och hoppas att de kommer stå varandra nära:-) Jag är 27 år förresten:-) Tredje graviditeten (första slutade i mf) och en massa kontroller framför oss eftersom dottern var så stor när hon föddes:-p

Elsa
3/22/17, 4:36 PM
#11

#16 jaa precis, mitt första :D så spännande när det är något helt nytt! ❤️


[langtan09]
3/23/17, 10:04 AM
#12

#9 Haha jag känner samma! Jag har iofs alltid varit värmekänslig, men nu är det extremt. Folk går fortfarande i vinterjacka och mössa där jag bor medan jag själv går med min (tunna) jacka uppknäppt, ingen mössa och svettas fortfarande :p Men man kan ju alltid svalka sig med dryck med is i, glass och sånt på sommaren! Och tunna klänningar och sånt :) 

#10 Åh tack så mycket och grattis själv! :D Kul med syskon på gång för er och pseudotvillingar också 😍 Min kille är själv pseudotvilling och han har bara positivt att säga om det. ^_^ Så positivt att han själv tycker att vi också ska få våra barn tätt haha. Jag kan tänka mig att det är väldigt kul för barnen, som alltid kommer ha en jämngammal lekkamrat hemma oså 🙂

Kul, då är du och jag jämngamla också ser jag ^_^ Förlåt för min nyfikenhet haha, men hur tycker du denna graviditet skiljer sig mot den med ditt första barn? Känns det lättare nu eftersom du redan gjort allt en gång? Har nämligen hört folk säga att de är mer avslappnade i syskongraviditet än med det första då de redan gått igenom allt förut. 🙂 Jag känner nu med första att jag typ nojjar inför allt, haha. 

#11 Åh vad kul! :D Ja, visst är det! ❤️ Spännande och lite läskigt också tycker jag haha.  Men jag är så tacksam över att jag får uppleva allt det här. Vi hade det tufft och kämpade mycket för att bli gravida så jag trodde aldrig att jag skulle få uppleva detta. Det är så häftigt vad ens kropp kan göra. ❤️

[Nalaa]
3/23/17, 2:13 PM
#13

Jag är absolut mer lugn och självsäker den här gången (men oron finns såklart där ändå!). Med första barnet slutade jag dricka kaffe, jag drack typ tre glas Cola under hela graviditeten och övergick till koffeinfritt te. Jag läste på om allt man fick äta och inte fick äta, jag badade inte bubbelpool utan tittade på när familjen badade, jag åt vitaminer och spenat och nötkött och… ja, bara sådant som var bra:-p Nu är jag mer avslappnad. Sitter i solen på balkongen med en kaffe nu:-) Tänker såklart varje dag på den lilla i magen och älskar den och njuter av att känna rörelserna och att tänka på vem det är som gömmer sig där inne - men inte som förra gången, då hade jag stenkoll på vilken dag jag var i (ja, inte vecka utan dag!) nu måste jag räkna eller kolla appen:-p Jag trodde inte att ultraljudet skulle bli lila spännande eftersom man visste man som väntade men det var lika fantastiskt den här gången:-) Jag älskar att vara gravid och kan absolut tänka mig att bli en familjen annorlunda:-p Men pojkvännen tycker nig att det räcker med två, kanske tre… hoppas på tvillingar nästa gång i så fall:-p

Annons:
Djurälskaren87
3/23/17, 2:27 PM
#14

Detta är mitt min första riktiga graviditet. Har tre aborter i historiken tyvärr. Blev gravid trots jag hade spiral på den tiden osv. Jag var orolig mycket i början men börjar mer och mer slappna av. Njuter av varje dag med Lillen och kan inte påverka om något händer då jag försöker göra det så bra som möjligt för oss båda under gravidteteten. Dricker inget kaffe ännu då jag inte klarar av koffeinet. Jag njuter för varje dag vi får tillsammans :)

[Thiah]
3/23/17, 4:43 PM
#15

Välkommen hit och grattis :)

[langtan09]
3/24/17, 12:39 PM
#16

#13 Vad spännande att få höra lite om hur upplevelserna skiljer sig lite från de olika graviditeterna!  Jag förstår att oron alltid gnager lite ändå i bakhuvudet. Jag är en sån person som har en tendens till att oroa mig mycket även om jag alltid även försöker tänka positivt ^^ Jag känner igen det där med att hålla stenkoll på dagar och läsa på och allt sånt där, för att inte tala om hur många mail/telefonsamtal min barnmorska fått haha… Jag är ju i den situationen nu med första gången och allt känns helt upp och ner tycker jag :p Väldigt overkligt men samtidigt så spännande. Spänning blandat med oro. Jag har inte njutit jättemycket av den här graviditeten ännu för jag har inte riktigt vågat x) Ska bli spännande om jag har turen att få bli gravid igen hur den graviditeten kommer kännas gentemot denna oså =) 

Men ja, det är verkligen fantastiskt och häftigt att vara gravid tycker jag! Det känns definitivt inte så som jag trodde att det skulle kännas. :P Haha, jag kan också tänka mig många barn. Har alltid drömt om en stor familj, men min kille delar inte riiiiktigt mina tankar i det hela x) Han skulle också kunna tänka sig runt två medan jag alltid fantiserat om en lite större siffra. Tre har vi enats om för nu i alla fall, men vi får se hur det går. 🙂 Vi hade problem att ens få till detta barn, så jag hoppas verkligen att det kommer att kunna gå igen! 

#14 Jag försöker också tänka så :) Oron går mycket upp och ner för mig. Men du har rätt i att  njuta för varje dag som det går bra med liten i magen. Egentligen finns det ju inget man kan påverka eftersom kroppen sköter allting själv. Det enda man kan göra är att försöka sova och ta hand om sig så bra man kan men sedan är ju resten upp till naturen eller så. 🙂 Jag dricker inte kaffe, men däremot älskar jag cola så det har jag verkligen försökt begränsa under graviditeten. Ibland är det svårt dock, särskilt när monster-cravings sätter in men lyckligtvis har det inte varit så mycket craving på just cola i alla fall 😛

#15 Tack så jättemycket! :)

Upp till toppen
Annons: